Японці готують смартфон, який зможе визначати запахи. Чому нам варто цього боятися?

24 липня 2020, 21:00

Японський стартап AromaBit недавно презентував мікродатчик, який може зчитувати хімічний склад повітря і на основі цих даних визначати аромат. Що це таке?

Як така ідея «електронного носа» не нова, але розробникам в AromaBit вдалося зменшити датчики до мініатюрного розміру SMD елементів.

Комплект датчиків поміщається на платі розміром як SD-карта пам’яті і в компанії заявляють, що їхній датчик в рази чутливіший за нюх собаки.

Відео дня

«Аромати в нашому середовищі відіграють ключову роль у повсякденному житті — вони можуть стати потужним стимулом для емоцій і спогадів. Що якби ми могли створити універсальну цифрову мову для вираження світу аромату?» — каже CEO стартапа AromaBit Шунічіро Курокі.

За його словами, команді AromaBit вдалося створити найдосконаліші, найменші і недорогі в світі датчики, які можуть уловлювати запахи і трансформувати їх у цифрову інформацію.

«Ці датчики здатні імітувати носові рецептори. Ми віримо, що ці датчики зроблять революцію в тому, як люди будуть спілкуватися і ділитися своїм досвідом зі світом», — пояснює Курокі.

Для чого потрібна ця технологія?

За заявою розробників, нова технологія дасть можливість візуалізувати аромати у вигляді якихось графічних кодів. Також датчики зможуть використовувати для контролю якості продуктів харчування. Йдеться навіть про діагностику захворювань за ароматом тіла людини.

Як на мене, технологія «електронного носа», який може поміститися в корпус смартфона, має цікаве застосування в маркетингу.

Психологи вважають, що люди спілкуються через три канали комунікації: усвідомлений (звичайне вербальне спілкування), підсвідомий (жести, міміка, мова тіла) і несвідомий (ароматичний).

«Несвідомий рівень спілкування реалізується через ольфакторний канал — через запахи, що виділяються при виникненні сильних емоційних переживань індуктора, котрі не отримують рівня усвідомлення як ароматів, але мають вплив на функціональний стан організму співрозмовника» — йдеться у статті Тетяни Березіної, доктора психологічних наук, професора московського університету імені М.О. Шолохова.

Іншими словами, коли ми відчуваємо емоції, наше тіло виділяє різні запахи. Наші співрозмовники не вловлюють цей аромат, як явний запах. Але на інстинктивному рівні мозок дешифрує ці аромати і провокує переживання такого ж емоційного стану, як і у співрозмовника.

Завдяки нюху ми зчитуємо емоційний стан близьких і ця інформація допомагає нам відчувати емпатію до співрозмовника.

Ефект такого спілкування легко помітити в кінотеатрі. Адже коли сидиш у кінозалі, емоційні відчуття від перегляду фільму набагато сильніші, ніж під час перегляду з величезного екрана, але вдома.

На думку різних вчених, мова ароматичного спілкування універсальна для всіх людей. Є певна абетка запахів, набори з яких формують повідомлення про емоційний стан людини.

Технологія, розроблена стартапом AromaBit, ймовірно, зможе зчитувати емоційний стан людини, аналізуючи аромат її тіла.

Уявіть, наскільки цінною для таргетування реклами і контенту загалом може бути подібна інформація. Стрічка соціальної мережі, плейлист, рекламні повідомлення зможуть адаптуватися під емоційний стан користувача, ґрунтуючись на ароматичних даних.

Однозначно, це поки лише теорія. Відгалуження психології, яке вивчає ольфакторний (ароматичний) канал спілкування, поки не розвинене, і несе прихований великий потенціал.

Завдяки презентованим датчикам AromaBit може статися якісний стрибок у вивченні мови запахів. Головні фактори, які передвіщають цей стрибок — дешевизна і доступність нової технології, а також можливість зібрати інформацію для аналізу BigData.

Читання ароматів і відстеження реакції на них потрапляє у сферу нейромаркетингових досліджень. Сьогодні головна проблема інструментів нейромаркетингу — це неможливість застосовувати їх на великій кількості людей.

Кожне дослідження потрібно проводити фактично в лабораторних умовах з обмеженим колом досліджуваних. Технологія AromaBit претендує стати першим прямим джерелом нейромаркетингової інформації, що прочитується одразу з великої кількості користувачів.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X