Про чесність Цитруса та пароль до iPhone. Блог Миколи Оліярника

20 березня 2018, 21:30

Цитрус, один із найкрупніших продавців побутової електроніки в країні, не вибачився перед своєю клієнткою за невідремонтований iPhone, який сплив на чорному ринку і став інструментом шантажу.

В українській інтернет-спільноті розгорівся скандал, пов’язаний з компанією Цитрус. Одна з клієнток цього рітейлера 31 січня 2018 року здала на ремонт свій iPhone 6S за програмою Абсолютний захист. Технарі визнали телефон таким, який не підлягає відновленню. Клієнтка не змогла ані стерти, ані заблокувати свої особисті дані на смартфоні. Цитрус пообіцяв "відправити пристрій на утилізацію в Китай".

Відео дня

Однак 14 березня 2018 року з колишньою власницею зв’язалися невідомі, які вимагали у неї надати доступ до її акаунту в iCloud. Який був прив’язаний до нібито відправленого в Китай на знищення iPhone 6S. Причому вимагали – це м’яко сказано. Радше – погрожували. Про це учора написав брат постраждалої у себе на фейсбук-сторінці.

Він намагався з’ясувати, що ж відбувається і чому дані сестри потрапили в чужі руки, у різних представників Цитруса. Але добитися задовільної відповіді йому не вдалося. Тому й подав у поліцію заяву про здирництво та шантаж.

Редакція НВ учора звернулася за коментарями у прес-службу Цитрусу, але відповіді не отримала. Сьогодні ввечері генеральний директор компанії Віталій Кузнєцов розповів про внутрішнє розслідування, яке він провів на очолюваному ним підприємстві.

За його словами, "втоплений" iPhone 6S "несанкціоновано вилучив працівник" сервісного центру. "Оскільки телефон був визнаний неробочим, його пропажа не була виявлена вчасно", - зазначив Кузнєцов. Це перший дзвіночок – значить, у Цитруса не дбають про майно та дані клієнтів належним чином.

Злодій продав "утопленика" на радіоринку в Дніпрі, де – увага, другий дзвіночок – місцеві кулібіни змогли відремонтувати той злощасний смартфон. Виходить, на радіоринку в Дніпрі працюють кращі спеціалісти, ніж у Цитрусі?

Потім iPhone 6S, звісно ж, перепродали, а нові власники захотіли користуватися всім багатством можливостей, які надає Apple. Зловмисникам потрібен був пароль від iCloud, щоби взагалі користуватися телефоном. Без цього паролю і доступу до iCloud пристрої Apple блокуються і перетворюються на непотрібну залізняку. Перепрошити чи якось відновити роботу смартфону просто неможливо.

Департамент безпеки Цитруса власними зусиллями зумів знайти та відшукати втрачений з вини самої компанії смартфон. І тепер Кузнєцов запропонував його повернути колишній власниці. Ну звісно ж, він уже в робочому стані. І – третій дзвіночок – ні слова вибачення за косяки, які допустила очолювана ним компанія.

Насамкінець він порадив захищати свої айфони надійними паролями. Тоді "навіть працівники ФБР" не зможуть зламати смартфон. Ще Віталій Кузнєцов пообіцяв провести перевірки сервісних центрів, а також "оперативно затвердив новий регламент інвентаризації".

Поки що нема ніякої інформації від поліції. Тим не менше, з цієї історії вже можна зробити невтішні висновки: треба свої ґаджети захищати надійними паролями… навіть від спеціалістів у сервісних центрах. А компанія зі сфери обслуговування в Україні – особливо, крупним рітейлерам – ще є куди рости та вдосконалювати як власні бізнес-процеси, так і взаємини з клієнтами.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X