Що потрібно знати про онлайн-освіту в Україні

3 грудня 2020, 15:35
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Всього 20% курсів онлайн-освіти в Україні не відносяться до мовної, шкільної та профтех-освіти, а 4 з 5 молодих українців прокачують дві і більше професій одночасно. Що ще потрібно знати про ринок онлайн-навчання у нашій країні?

Пандемія коронавірусу істотно підштовхнула розвиток ринку онлайн-освіти. Згідно з недавнім звітом World Economic Forum, за період пандемії кількість людей, що шукають можливості для навчання в інтернеті за власною ініціативою, виросла в чотири рази і продовжує збільшуватися.

Відео дня

А за даними міжнародної консалтингової компанії Global Market Insights світовий ринок онлайн-освіти до 2023 року досягне майже $283 млрд.

Найбільше онлайн-навчання розвинене в Китаї — в 2020 році на Піднебесну припадає понад 50% цього ринку. На другому місці — США, де основу ринку онлайн-освіти складають сегменти life-long learning і вища освіта.

У той же час, в Україні цей ринок так до кінця і не сформований, а його обсяги досить складно оцінити через відсутність регулярних досліджень і відкритої звітності основних гравців. Але його структура простежується вельми чітко: за даними української онлайн-платформи Projector близько 43% українського ринку онлайн-навчання займають мовні курси. Ще 24% — шкільна програма і підготовка до ЗНО, 12% — профтех-курси і всього близько 21% — сегмент додаткової освіти.

Зібравши разом останні дослідження українського ринку онлайн-освіти, ми отримали дуже цікаві цифри. Наприклад, велика частина українців досі вважає за краще користуватися безкоштовними можливостями для самоосвіти. Але при цьому кожен третій житель нашої країни хоча б один раз за останні три роки платив за навчання. Найчастіше в сфері платних освітніх послуг українці віддають перевагу приватним коучам і професійним онлайн-школам, а також відомим онлайн-платформам.

В цілому, українці дуже люблять вчитися: в середньому семеро з десяти наших співвітчизників за останні три роки проходили будь-яке додаткове навчання. А серед молоді цей показник ще вище, особливо в столиці і основних індустріальних центрах. У містах-мільйонниках молоді українці іноді отримують дві, а то і три різних освіти одночасно. Природно, рахуючи не тільки курси, а й традиційні системи освіти.

При цьому тільки чверть жителів нашої країни ніколи не навчалися додатково, в основному через відсутність необхідності або банальний брак коштів. І тільки 3% українців не вірять в якість онлайн-освіти.

Найчастіше українці прагнуть отримати в онлайні додаткові знання для кар'єрного зростання і збільшення доходу, а також плекаючи плани зі зміни професії. Крім того, досить часто наших співвітчизників приводить на курси бажання розібратися в найбільш трендових темах (політика, фінанси, соціологія) з метою самоствердження.

Карантин змусив сферу онлайн-освіти здригнутися. Не оминуло це й український ринок — наші підприємці на піку карантинних обмежень дуже активно почали освоювати сферу онлайн-освіти, як джерело додаткових доходів. Зокрема, з’явилося багато нових курсів з розвитку бізнесу. А компанії, що успішно пережили першу хвилю локдауну, почали ділитися своїми напрацюваннями з колегами — природно, в форматі онлайн-лекцій або навчальних семінарів.

На створення одного навчального проєкту люди витрачають від 15 до 20 днів, а близько 70% творців навчального контенту вже проходили онлайн-курси або марафони у інших авторів. При цьому як початківці, так і професійні лектори онлайн-курсів найбільше переживають за брак навичок у сфері просування власного контенту.

За даними деяких досліджень, більше 85% студентів онлайн-курсів відзначають позитивні зміни у своєму житті або кар'єрі після їх навчання, — найчастіше це збільшення особистого доходу або отримання нової сходинки кар'єрного зростання.

Найменше позитивних змін у тих, хто проходив курси чисто заради зацікавленості їх тематикою в загальному, або заради процесу навчання нових знань як такого. Втім, в основному ця категорія студентів складається з людей старшої вікової групи з високим доходом і не потребує поліпшення матеріального становища за рахунок додаткових знань.

У новачків у сфері онлайн-освіти найчастіше виникають проблеми з грамотним написанням плану розвитку проєкту, з умінням організувати його просування і рекламу, а також з нездатністю або небажанням створювати постійну команду для роботи над розвитком проєкту.

Все це — основні підводні камені бізнесу в сфері онлайн-освіти. Можна бути геніальним лектором, але не створити жодного успішного курсу просто тому, що вміння грамотно залучати аудиторію у людини відсутнє.

До слова, професійна і бізнес-освіта, спорт/фітнес і правильне харчування; психологія і саморозвиток — одні з найпопулярніших тематик онлайн-курсів у лекторів початківців. Також сьогодні дуже популярні курси з вузькоспеціалізованої IT-тематики — як середтих, хто бажаєх їх організувати, так і серед студентів.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X