Нас засудили! 10 найкращих відеоігор, які залишилися недооціненими
Багато ігор з низьким рейтингом просто пройшли повз масового користувача. Але це не завадило їм завоювати серця справжніх фанатів. Пояснюємо, чому.
В ігровій індустрії, як і інших галузях медіа, є свої критики. До таких в першу чергу відносяться профільні медіа, які завчасно отримують доступ до проекту, уважно його вивчають і пишуть огляд.
Якщо критик відповідальний, то він спробує відшукати всі недоліки і переваги даного творіння і розповісти про них. Рецензії найчастіше підсумовуються оцінкою, що має велике значення для видавців.
Це найкраще демонструє історія Fallout: New Vegas. RPG від Obsidian отримала середню оцінку 84 бали зі 100, через що розробників позбавили премії. Видавництво Bethesda прописав в договорі, що гра повинна набрати на один пункт більше і вирішило не виплачувати творцям додаткові кошти.
Але чи завжди критики мають рацію? Звичайно ж ні, адже вони теж люди і здатні помилятися.
В якості підтвердження НВ зібрав якісні ігри, які не сподобалися критикам, але здатні задовольнити широку аудиторію.
10
Gothic 3
Основна причина, чому Gothic 3 засмутила рецензентів, полягає в технічній реалізації. На момент релізу гра рясніла найрізноманітнішими багами, які сильно псували враження від проходження.
Але якщо на них не звертати уваги, то третя частина серії раптово перетворюється в якісну RPG з відкритим світом, безліччю цікавих завдань і персонажів. Так, симуляція життя в Gothic 3 гірше, ніж в попередніх іграх франшизи.
Однак цей недолік нівелюється переробленої бойовою системою, наявністю трьох кінцівок і безліччю активностей. Навіть зараз Gothic 3 можна із задоволенням пройти, занурившись в її опрацьовану всесвіт.
Благо все баги і проблеми технічного плану вже виправили модами.
9
The Saboteur
Ця гра могла б покласти початок однієї з кращих серій стелс-пісочниць, адже володіла безліччю цікавих ідей. Однак після релізу проекту Electronic Arts попросту закрила Pandemic Studios, поховавши всі плани розробників.
В The Saboteur користувач ставав партизаном, який діє в захопленому нацистами Парижі. Основний сюжет радував несподіваними поворотами, а другорядні місії дозволяли довше затриматися в цікавому світі проекту.
При проходженні доводилося діяти по-тихому, використовуючи маскування, укриття і механіку взаємодії з оточенням, або влаштовувати прямі протистояння. Однак головною особливістю The Saboteur стала стилістика.
У районах під командуванням нацистів світ відображається в сірих кольорах різної тональності. А в міру звільнення локації на її території починають проявлятися яскраві фарби.
8
Star Wars: Republic Commando
У 2005 році критики не підозрювали, що через п’ятнадцять років настане криза ігор у всесвіті «зоряних воєн», адже тоді проекти з відомої франшизи Джорджа Лукаса виходили на регулярній основі.
Серед них Republic Commando здавалася черговим шутером на кілька вечорів, проте це помилкове судження. У грі LucasArts реалізовано дивовижний сюжет, який гарантовано сподобається фанатам «Зоряних воєн».
Тільки в ній користувачам дають можливість стати штурмовиком-клоном з команди «Дельта» і очолити власний загін. Геймплей базується на тактичних перестрілках з використанням різноманітної зброї.
Протистояння зовсім приїдаються, так як локації і сюжетні події в Republic Commando швидко змінюються. Єдиним вагомим мінусом гри можна назвати стислість кампанії. Однак він анітрохи не впливає на безліч позитивних емоцій, які отримуєш під час проходження проекту.
7
Mad Max
По суті, Mad Max потонула в критиці через безліч одноманітних активностей у відкритому світі. Але ж виконувати їх все зовсім не обов’язково. Якщо пройти основний сюжет і частина другорядних місій, то гра здасться досить цікавою пісочницею.
Вона має самобутню історію, яка розвивається у всесвіті «божевільного Макса» і здатна похвалитися цікавим геймплеєм. Розробники зробили ставку на те, що найбільше подобається фанатам фільму — божевільні гонки і перестрілки на модернізованих машинах.
Користувачі вільні всіляко прокачувати свій автомобіль: збільшувати параметри, змінювати озброєння і перетворювати зовнішній вигляд. А завдяки різноманітності ворогів змагання за участю незвичайних транспортних засобів не набридають.
Як результат у грі можна весело провести кілька десятків годин, ігноруючи повторюються активності.
6
Bulletstorm
Відразу варто відзначити, що Bulletstorm отримала непогані оцінки. Але, по-перше, не настільки хороші, як заслуговує, а по-друге — широка аудиторія проігнорувала шутер, через що сиквел так і не з’явився на світло.
Творіння студії People Can Fly можна назвати прикладом майже ідеально збалансованої та виваженої гри. У ній є цікавий сюжет, присмачений якісним гумором, колоритні персонажі, кожен з яких володіє унікальним характером і зрозумілою мотивацією і різноманітний геймплей.
Завдяки опрацюванні зброї і поведінки ворогів в грі приємно стріляти, а енергетичний хлист, стусани і взаємодія з оточенням дозволяють знищувати супротивників безліччю способів, причому це заняття зовсім не набридає.
Плюс до всього в Bulletstorm реалізовані захопливі постановочні моменти і велика кількість локацій. Загалом, всі складові ідеального шутера на місці.
5
Syndicate (2012 року)
З критикою Syndicate справи йдуть досить дивно. Рецензенти чомусь зосередилися на негативних сторонах проекту, хоча плюси в ній явно переважують. Сюжет гри в міру цікавий, хоч і не виступає його головною заслугою.
Ця роль дісталася якісно проробленій стрільбі. Автори проекту реалізували багато гармат із різними характеристиками і ефектами при веденні вогню, подбали про належний звуковий супровід і налаштували коректну реакцію ворогів на потрапляння.
Як результат, у Syndicate приємно битися з супротивниками до самого фіналу. Стрілянину, до речі, непогано доповнюють здатності головного героя. Проект демонструє кіберпанковий світ, де в мізки людей вбудовані імпланти.
Протагоніст здатний їх зламувати, щоб перетворити ворога на союзника, оглушити його або змусити вчинити самогубство.
4
Singularity
Десять років тому поодинокі шутери з цікавою ідеєю вважалися нормою і не особливо цінувалися критиками. А зараз проекти, на кшталт Singularity, вимерли, і спільноті залишається тільки ностальгувати за ним.
Творіння Raven Software в першу чергу запам’яталося цікавими механіками. Крім відмінно налагодженої стрільби і безлічі різноманітних супротивників, гра могла похвалитися можливістю керувати часом.
Користувач отримував спеціальний пристрій, що дозволяє міняти вік предметів і ворогів, здійснювати імпульс, який замінює атаку ближнього бою, створювати сферу, в якій все уповільнювався тощо.
Причому згадані механіки застосовувалися не тільки в бійках, але і при вирішенні концептуально цікавих головоломок.
3
Spec Ops: The Line
У сучасній ігровій індустрії, де розробники бояться образити всіх і кожного, ніколи не з’явиться така смілива гра, як Spec Ops: The Line.
Її можна охрестити висловлюванням про жахи війни, яке випередило свій час. Критики дуже поверхнево досліджували творіння Yager Development і не заглянули в його суть.
Але ж під оболонкою шутера від третьої особи ховається дивовижний сюжет з декількома кінцівками. Історія в The Line показує, як збройні конфлікти здатні зломити навіть самих добропорядних людей. Звичайно, геймплей в проекті досить типовий для жанру, але він не відчувається одноманітним або нудним.
Як добавка до прекрасного розповіді ігровий процес працює відмінно. А приємним бонусом виступають види напівзруйнованого Дубая, який прийшов у занепад через безліч піщаних бур.
2
Days Gone
Критики розглядали Days Gone в порівнянні з іншими ексклюзивами від внутрішніх студій Sony. Підхід, м’яко кажучи, не дуже, адже в Days Gone є безліч самобутніх ідей.
Наприклад, битви з ордами зомбі на просторих локаціях, де гравець повинен ефективно використовувати об'єкти оточення, щоб домогтися перемоги. Тим часом натовп ворогів діє, як єдиний організм.
Ще в Days Gone реалізували дуже навіть непоганий сюжет з несподіваними поворотами, можливість подорожувати по відкритим просторам на байці, прокачування особистого транспортного средлства, стелс, безліч зброї і крафт.
Світ гри хоч і відчувається порожнім, але його цікаво досліджувати. Постійно хочеться заглядати в куточки і дивитися на те, як все змінилося під тиском зомбі-апокаліпсису.
1
Binary Domain
Випадок, схожий на Syndicate, ось тільки явних мінусів в Binary Domain ще менше. Так, багато користувачів режим в ній вийшов вторинним, але кого він цікавить, коли в проекті реалізована настільки захоплююча сюжетна кампанія.
Користувачам продемонстрували світ майбутнього, де роботи стали максимально схожими на людей, а корпорації, які їх виготовляють, отримали надто багато впливу. Сюжет в Binary Domain дивує твіст, а в кінці просто бентежить.
Персонажі теж непогано опрацьовані, зокрема, напарники головного героя. У боях їм можна віддавати команди, що додає тактичного елемента. Основною особливістю перестрілок виступає система пошкоджень і видовищність.
Ці два аспекти найкраще розкриваються в протистояннях з босами. Бійки з ними чудово поставлені і змушують гравця шукати правильну стратегію дій.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.