Непомітна шкода. Пил гальмівних колодок може бути токсичнішим за вихлопні гази — дослідження

24 лютого, 08:05
Зробити резюме статті:
ChatGPT ChatGPT
Люди асоціюють забруднення від автомобілів із вихлопними трубами, але проблема масштабніша (Фото: REUTERS/Athit Perawongmetha)

Люди асоціюють забруднення від автомобілів із вихлопними трубами, але проблема масштабніша (Фото: REUTERS/Athit Perawongmetha)

Мікроскопічні частинки, що викидаються з гальмівних колодок, можуть бути більш токсичними, ніж ті, що виділяються у вихлопних газах дизельних автомобілів, показало нове дослідження британських учених.

Забруднення, створюване автомобілями, мікроавтобусами та вантажівками, і раніше пов’язували з підвищеним ризиком захворювань легенів і серця. Але увага вчених зазвичай зосереджена на викидах газів, а не на частках, які викидаються в повітря через знос шин, доріг і гальмівних колодок.

Реклама

Нова робота британських вчених, опублікована в Particle and Fiber Toxicology, показала, що мікроскопічні частинки, що викидаються з гальмівних колодок, можуть бути навіть токсичнішими за ті, що містяться у вихлопних газах дизельних автомобілів.

«Люди зазвичай асоціюють забруднення від автомобілів із вихлопними трубами та думають, що електромобілі мають нульові викиди. Однак електромобілі все ще виробляють тверді частинки через тертя та знос дороги, шин і гальм. Ми хотіли зрозуміти, як різні види хімічного складу колодок впливають на токсичність частинок, що викидаються, і що це може означати для здоров’я людей», — сказав провідний автор дослідження, доктор Джеймс Паркін з Університету Саутгемптона, у коментарі The Guardian.

Учені досліджували вплив на здоров’я легенів твердих частинок із чотирьох різних типів гальмівних колодок із різним хімічним складом; низькометалевий, напівметалевий, безазбестовий органічний і гібридно-керамічний. Безазбестові органічні колодки виявилися найгіршими за різними маркерами токсичності. Також було виявлено, що вони були більш токсичними для легенів людини, ніж частинки з вихлопу від дизельного пального. Другими за токсичністю виявилися гібридно-керамічні колодки.

Це дослідження демонструє, що навіть при переході на електричні транспортні засоби повністю позбутися забруднення повітря не вийде.

Показати ще новини