Ефект миттєвий. Кількахвилинний перегляд відео в TikTok змушує жінок засумніватися у привабливості їхнього тіла — дослідження

12 серпня 2024, 08:05

Нове дослідження показало, що лише 8 хвилин перегляду контенту в TikTok, присвяченого дієті, втраті ваги та фізичним вправам, може негативно вплинути на те, наскільки ви незадоволені своїм тілом.

Дослідники вирішили вивчити, як контент, присвячений харчуванню і схудненню, впливає на ставлення молодих жінок до їхньої зовнішності. Для цього провели експеримент. Вчені залучили 273 користувачів TikTok, які ідентифікували себе як жінки, віком від 18 до 28 років. Серед них були й люди з діагностованим розладом харчової поведінки (поточним чи в минулому). Жінок випадковим чином розподілили на дві групи. Учасницям експериментальної групи показали 7−8-хвилинну компіляцію контенту про анорексію та покращення фізичної форми за допомогою інтенсивних вправ і дієт взятого з TikTok. У цих відеороликах зображено молодих жінок, які обмежують споживання їжі та дають поради щодо тренувань і дієт, наприклад, описують вживання соків для схуднення. Інша група переглядала 7−8 хвилин відео з нейтральним контентом (природа, кулінарія, тварини тощо). Після цього, використовуючи серію анкет, дослідники виміряли рівень задоволеності цих жінок тим, як виглядає їхнє тіло. Також дослідили їхнє ставлення до стандартів краси до та після перегляду контенту TikTok.

Реклама

«Обидві групи повідомили про зниження задоволеності зображенням свого тіла до та після перегляду відео. Але ті, хто дивився контент про анорексію, мали найбільше зниження задоволеності образом тіла. Вони також відчули зростання інтерналізації стандартів краси. Інтерналізація відбувається, коли хтось приймає зовнішні стандарти краси та ідентифікується з ними», — каже авторка дослідження Рейчел Хогг, старша викладачка психології в Університеті Чарльза Стерта (Австралія) в статті для The Conversation.

Крім цього, під час дослідження було виявлено, що учасниці, які користувалися TikTok понад дві години на день, повідомили про більшу невпорядковану харчову поведінку, ніж ті, хто користується не так часто. Однак ця різниця не була статистично значущою.

«Це свідчить про те, що перегляд вмісту TikTok більше ніж дві години на день може бути пов’язаний з неправильним харчуванням, але для вивчення цього потрібні додаткові дослідження», — констатує Хогг.

Дослідниця наголошує, що експеримент показав тільки короткочасні наслідки впливу такого роду контенту в TikTok на сприйняття жінками свого тіла. Для того, аби визначити, як довго зберігаються негативні наслідки, потрібні додаткові дослідження.

Показати ще новини