Правда чи міф? Вчитися краще в молодому віці

8 листопада 2016, 19:05
Перша третина нашого життя так чи інакше витрачається в основному на навчання. Але чи завжди молоді люди краще дорослих сприймають нову інформацію?

Традиційно вважається, що саме в молодому віці люди найбільш сприйнятливі до нових знань. Судячи з усього, для багатьох дисциплін, це справедливо. Але вчені з Лондона вважають, що це правило працює не завжди.

Відео дня

Міф: Люди набагато краще навчаються новому у молодому віці. Іншими словами, "стару собаку новим трюкам не навчиш"

Правда. Старші підлітки та дорослі використовують певні навички мислення, в тому числі навички невербального міркування більш ефективно, ніж молоді люди. Дослідження також підкреслює той факт, що невербальних навичок міркування можна легко навчитися, це не фіксована здатність. Про це повідомляється у роботі вчених з Університетського коледжу Лондона, пише Medical Express.

У дослідження було включено 558 школярів у віці 11-18 років та 105 дорослих, у яких спочатку перевірили їх когнітивні навички. Після цього вони пройшли тритижневий курс онлайн-навчання, а потім - ще одні тести. Потім вони були протестовані через шість місяців, щоб побачити збереження ефекту навчання.

"Незважаючи на те, дорослі і старші підлітки показували кращі результати в невербальних міркуваннях, середній бал тестів для підлітків у віці 11-13 років підвищився з 60% до 70% після всього лише трьох тижнів десятихвилинних онлайн-сесій навчання", - говорить старший автор дослідження, професор неврології Сара-Джейн Блекмор. За її словами, це ставить під сумнів твердження, що тестування здібностей учнів в середній школі вірно оцінює справжній потенціал кожної дитини.

Тим не менше, немає ніяких доказів, що навчання роботі з абстракціями призводить до поліпшення загальної когнітивної здібності. Тобто судити про інші форми інтелекту за результатами цього дослідження було б неправильно.

"Ми вважаємо, що ці когнітивні навички, які пов'язані з вивченням математики, працюють краще в пізньому підлітковому віці, ніж в ранньому. Ці результати підкреслюють актуальність цієї стадії розвитку освіти. Також наші результати спростовують поширену думку про те, більш ранній вік завжди краще для навчання", - пояснює один із співавторів, доктор Ліза Нолл.

Висновок: Вчені встановили, що деякі пізнавальні функції, в першу чергу пов'язані з абстрактними міркуваннями, краще працюють у людей в зрілому віці. Це не означає, що навчання в школі явно неефективне, але, можливо, для вивчення деяких дисциплін, особливо - математичних, є сенс зробити невелику перерву між школою і вузом.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X