Надзвук може бути тихим. NASA провело успішне випробування двигуна інноваційного літака X-59
Безшумний надзвуковий дослідницький літак X-59 від NASA проводить перші випробування на максимальному форсажі на об'єкті Skunk Works (Фото: Lockheed Martin Corporation/Гаррі Тайс)
Американське космічне агентство NASA повідомило про успішне завершення важливого етапу розробки надзвукового літака X-59.
Інженери успішно провели випробування двигуна літака, який показав чудові результати.
Мета проєкту X-59 — створити надзвуковий літак, який зможе долати звуковий бар'єр з мінімальним шумом. Це дасть змогу в майбутньому відновити комерційні надзвукові пасажирські перевезення, які були заборонені через гучний звуковий удар, що створюється при перевищенні швидкості звуку.
Під час випробувань було ретельно перевірено реактивний двигун General Electric F414-GE-100, встановлений на літаку X-59. Цей двигун є модифікованою версією двигуна, використовуваного у винищувачі F/A-18 Super Hornet. Випробування засвідчили, що двигун працює в повній відповідності до вимог і здатний забезпечити необхідну тягу для надзвукового польоту.
Після успішних наземних випробувань X-59 перейде до наступного етапу — льотних випробувань. Під час цих випробувань NASA збиратиме дані про поведінку літака за надзвукової швидкості та вимірюватиме рівень шуму, який він створює. Особливу увагу буде приділено вивченню звукових хвиль, що виникають під час подолання звукового бар'єру.
Для збору даних про звукові хвилі NASA планує використовувати спеціально обладнані винищувачі F-15, які летітимуть за X-59. Крім того, агентство планує провести польоти X-59 над населеними районами, щоб оцінити реакцію людей на новий тип звукового удару.
Проєкт X-59 є амбітним і може призвести до революції в авіації. Успішне розроблення тихого надзвукового літака дасть змогу скоротити час польотів між континентами і відкриє нові можливості для комерційної авіації.
NASA і компанія Lockheed Martin, відповідальна за розробку X-59, сподіваються, що цей проєкт допоможе подолати наявні обмеження на надзвукові польоти і дасть змогу створити більш екологічні та тихі літаки.