У трьох вимірах. У Японії створили унікальну копію знищеної афганської фрески

19 листопада 2021, 10:17
Японські вчені створили копію знищеної афганської фрески (Фото:Скріншот / euronews)

Японські вчені створили копію знищеної афганської фрески (Фото:Скріншот / euronews)

Японські дослідники створили «суперклон» афганської фрески, знищеної талібами, використовуючи поєднання традиційних та цифрових технологій.

Як сподіваються вчені з Токійського університету мистецтв, результат цієї трирічної роботи збереже дух фрески для майбутніх поколінь.

Не залишилося жодного фрагмента наскельного живопису VII століття, знесеного 2001 року, разом із двома масивними статуями Будди та іншими артефактами в афганській долині Баміан, що викликало загальне засудження. Точну копію, результат трирічних зусиль, було виставлено в музеї в Токіо у вересні та жовтні, всього за кілька тижнів після повернення Талібану до влади в Кабулі.

Відео дня

Фреска на стелі печери біля знаменитих статуй зображувала синього Бодхісаттву. Складна повнорозмірна копія, що має шість метрів завдовжки і три метри заввишки, була названа «суперклоном» командою Токійського університету мистецтв.

«Нам вдалося відтворити дуже точне зображення в трьох вимірах, від текстури до типу фарби», — сказав керівник команди Такаші Іноуе.

Команда обробила у цифровому вигляді понад 100 фотографій фрески, зроблених японськими археологами до того, як її осквернили, щоб створити комп’ютерну модель її поверхні. Потім вони завантажили ці дані в машину, яка вирізала точну форму на блоці з пінополістиролу. Щоб завершити репліку, художники нанесли традиційну фарбу, подібну до тієї, що використовувалася для оригінального розпису.

Завдяки цьому процесу «ми можемо знову і знову відтворювати проєкти, дуже близькі до реальних, щоб передати їхній дух майбутнім поколінням», — сказав Іноуе, професор, який спеціалізується на євразійській культурній спадщині.

«Зупинімо вандалізм. Давайте разом збережемо безцінну культуру — спадщину людства», — додав учений.

Раніше НВ писав, що вчені з Клівлендського музею мистецтв (CMA) та Національного музею Камбоджі (NMC) вирішили головоломку віком майже 1500 років за допомогою технології тривимірного сканування та моделювання.

Дослідники виправили невдалу реставрацію двох статуй, кожна з яких зображує індуїстське божество Крішну в дитинстві.

Згідно з заявою CMA, скульптури були вирізані близько 600 р. н.е., щоб прикрасити прилеглі штучні печерні храми на горі Пном Да, на території нинішньої південної Камбоджі. На той час, коли археологи розкопали обох Крішну на початку 20 століття, статуї було розбито на фрагменти. Одного з неповних Крішну було перевезено до Європи і придбано CMA у 1973 році.

Через кілька років вчені прикріпили до статуї кілька нещодавно виявлених фрагментів — стегно, дві гомілки і дві ступні, помилково вважаючи, що вони підходять правильно. Насправді ці частини належали другій статуї Крішни, яка зараз перебуває у NMC у Пномпені. Як і його двійник у Сполучених Штатах, Крішна з Пномпеня був неправильно з'єднаний з неправильною лівою рукою.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X