Безпілотний мопед: коли і навіщо? Блог Костянтина Ценцури

2 червня 2018, 10:03

Британські розробники автопілоту створили самохідний моторолер. Попри абсурдність технології, їй вже знайшли корисне застосування.

Експерименти по створенню автопілотованих автомобілів почалися ще у першій половині 20-го століття. А вже у середині 80-х, завдяки вченим з Університету Карнегі-Меллон та інженерам компанії Mercedes-Benz, з'явились перші машини, які могли їздити без водія.

Відео дня

Сьогодні ж ця технологія досить звична як для виробників, так і для споживачів. Розробкою автопілотів займаються різні компанії, враховуючи автобренди, - до прикладу, General Motors, Volkswagen, Audi, BMW, Volvo, Nissan, - а також IT та інтернет-компанії - Google, Cognitive Technologies.

Одними з передовиків у цій сфері є компанія Tesla, автопілотовані машини яких, не без пригод, але вже їздять по дорогах загального користування.

Переплюнути всіх вирішили розробники британської компанії AB Dynamics. Окрім розвитку комп'ютерних технологій автопілоту для різних автовиробників, в компанії вирішили створити безпілотний моторолер.

Їх мопед, розроблений на базі BMW C1, може самостійно маневрувати на низькій швидкості, здійснювати обгони, та навіть синхронізуватися з автопілотами інших автомобілів.

Здавалося б, навіщо комусь спало на думку створювати моторолер на автопілоті? Але пояснення представників компанії не позбавлені сенсу: основна мета безпілотного мопеда - поліпшення автопілоту автомобілів.

Найчастіше, саме непомітні мопеди стають причиною ДТП. Двоколісний транспорт завжди з'являється раптово та нізвідки, його складно помітити навіть звичайному водієві, не кажучи вже про автопілоті. І, часто, їх зіткнення з авто навіть, на низьких швидкостях, може привести до плачевних наслідків.

Щоб ризикувати справжніми водіями мопедів при тестуванні безпілотних авто, AB Dynamics вирішили проводити експерименти, керуючи моторолерами віддалено.

Компанія планує продати свою технологію 25 найбільшим світовим автовиробникам, які розробляють системи автопілоту.

У перспективі, крім тестових заїздів і синхронізації з автомобільними автопілотами, технологія безпілотних мопедів може бути масштабована та поставлена ​​на конвеєр для масового споживача.

Тільки уявіть, в будь-який момент в будь-яку точку міста ви зможете замовити мопед, який самостійно приїде за лічені хвилини. Подібно до оренди велосипедів у великих містах, такий сервіс зможе як доставляти, так і забирати такий зручний і дешевий транспорт для пересування на малих відстанях.

Враховуючи доступність і дешевизну моторолерів, тренди в скороченні шкідливих вихлопів, транспортну завантаженість мегаполісів та популярність мобільних додатків, - можна створити серйозну інфраструктуру замовлення/повернення/оплати такого транспорту.

Так що, Ілон Маск, кидай SpaceX і створюй безпілотні електромопеди, поки не пізно!

Автор колонки - Костянтин Ценцура, журналіст НВ Техно.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X