Надія помирає останньою. Український Фінтех-стартап вийшов на американський ринок відмовних кредитів
Фінтех-стартап Creditor.ai, заснований українцями Віктором Ігнатюком та Єгором Бутко, цього тижня вийшов на ринок США і почав підключення місцевих гравців кредитного ринку. Про це повідомила прес-служба компанії.
Коли немає грошей
Creditor.ai – це онлайн-майданчик (маркетплейс) відмовних кредитних заявок. На якому гравці кредитного ринку можуть продавати або купувати відмовні заявки на позику в інших учасників.
Засновники стартапу впевнені, що "розгулятися" їм буде де. Вони посилаються на дослідження як своєї компанії, так і на статистику про світовий кредитний ринок. Згідно з цими даними, зі 100 вхідних заявок на кредит "добро" отримують лише 10. Зрозуміти логіку такої непоступливості досить складно. Вона обґрунтовується специфічними та індивідуальними правилами прийому рішень про видачу позики, ризик-моделі, скорингу. В хід ідуть й інші моделі аналізу кредитоспроможності позичальників.
При цьому, зазначили в Creditor.ai, статистика показує, що близько 15% відхилених заявок від позичальників виявляються якісними. Вони були відхиленими з причин, не пов'язаними безпосередньо з кредитоспроможністю позичальника.
Лимонад з лимона
Ідея створити Creditor.ai виникла в процесі роботи над іншими кредитними проектами, коли показник відмови був досить великий і не було на те об'єктивних причин. "Я почав дивитися в чому проблема і з'ясувалося, що параметри оцінки позичальників у всіх різні", – підкреслив Ігнатюк. Тому, зазначив він, один кредитний лід (ймовірність отримання кредиту) може бути для одного хорошим, а для іншого – поганим. "Ось ми і вирішили усунути цю ринкову неефективність шляхом створення платформи для відмовних кредитних заявок", – розповів співзасновник Creditor.ai.
Чи далеко до кредиту
Підстави для відмови можуть бути пов'язані з моделлю оцінки позичальника. Іноді причину інакше, як абсурдною, і не назвеш – наприклад, "винувата" географія. Не кожен позичальник з Нью-Йорка, навіть з хорошим кредитним рейтингом, може взяти кредит у Каліфорнійській мікрокредітній компанії. Пояснюється це певними особливостями регулювання цієї галузі в різних американських штатах.
За допомогою Creditor.ai кредитна компанія з Каліфорнії може продати невикористану кредитну заявку фірмі з Нью-Йорка. Тим самим, відшкодувати свої витрати на залучення клієнта. Кредитна організація з Нью-Йорка отримає якісного позичальника, видасть йому кредит і заробить гроші. Клієнт, в свою чергу, отримує кредит.
Таким чином, розповів НВ співзасновник стартапу Віктор Ігнатюк, компанія дозволяє заробляти на "відмовному трафіку". Ще одна перевага – залучення додаткових клієнтів за нижчими цінами. "Creditor.ai усуває неефективність кредитного ринку і дає можливість кредитним організаціям заробляти на своїх відмовних позичальниках. Ми еволюційно прийшли до цього розуміння і плануємо на цій, відносно вільній ніші, зробити глобальний високорентабельний бізнес в найближчі пару років", – заявив він.
За його словами, Creditor.ai – єдина компанія на ринку, яка фокусується виключно на відмовних кредитних заявках. Ще одна особливість – кредитор-продавець заявок самостійно визначає ціну на свій трафік, а далі фінальна вартість і покупець визначається шляхом аукціону. Цей механізм забезпечує чесність угоди, підкреслив Ігнатюк.
Звідки гроші
Раніше цього року компанія залучила $130 тис. інвестицій від американського акселератора Starta. У найближчих планах компанії – закриття наступного інвестиційного раунду для розвитку на ринку США. Залучені кошти компанія має намір направити на збільшення обсягу продажів і розробку продукту.
Заробляє Creditor.ai по 30% від ціни кожної проданої заявки в системі і 1% – від суми кредиту для великих і довгих іпотечних позик при закритті угоди. Точка беззбитковості намічена на кінець наступного року. "Це з урахуванням нового раунду інвестицій, який ми зараз збираємо для розвитку продажів в США і розробки", – повідомив Ігнатюк.
Він оцінив ринок відмовних кредитів тільки в США як "дуже великий". Минулого року було видано відмов на суму $5 трлн. "Якщо вважати, що 15% з них були потенційно якісні кредити, то упущена вигода для всього кредитного ринку вже дуже велика", – описав перспективи співзасновник Creditor.ai. За його словами, компанія має намір протягом трьох-п'яти років "взяти пару відсотків від цього гігантського обсягу".
Хто в команді "кредиторів"
Крім двох засновників проекту в команді працює ще три співробітників і частина процесів – на аутсорсі. До Creditor.ai Віктор Ігнатюк заснував дві кредитні компанії: uCredit – це платформа взаємного кредитування, минулого року була продана групі приватних інвесторів. І Taplend – платформа кредитної лідогенераціі, що надає послуги за межами України.
Не для України
Дмитру Дубілету, співзасновнику іншого фінтех-стартапу – Fintech Band (monobank), задум Creditor.ai сподобався: "Ідея стартапу дуже крута". За його словами, в цьому сегменті ринку є дуже багато неефективності – банки купують ліди (дані про потенційних клієнтів), але потім можуть давати відмови в кредитних рішеннях значному відсотку клієнтів. "Чому б цей трафік не перепродавати кудись далі?" – задав він резонне питання. Дубілет зазначив, що "в Україні такий продукт запускати, само собою, було б марно". "А ось в США – в самий раз", – підсумував співзасновник Fintech Band.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.