Додали анонімності. Cloudflare і Apple представили нову технологію для боротьби зі стеженням в мережі

9 грудня 2020, 15:18

Інженери Cloudflare і Apple розробили новий інтернет-протокол Oblivious, який дозволить підвищити рівень конфіденційності при взаємодіях в інтернеті.

Стандарт Oblivious DNS-over-HTTPS (ODoH), як запевняють розробники, дозволяє «відокремити вашу IP-адресу від ваших запитів».

ODoH рекламується як удосконалення системи доменних імен (DNS) — процесу перегляду веб-сторінок, який приблизно аналогічний пошуку імені в телефонній книзі і отримання номера цієї людини. Коли ви вводите «Google.com» в адресний рядок, DNS переводить це в IP-адресу Google (172.217.164.142.)

Відео дня

За замовчуванням перетворювач DNS зазвичай належить вашому інтернет-провайдеру. План з ODoH полягає в тому, щоб додати ще один крок між користувачем і перетворювачем DNS. Цей додатковий крок — проксі-сервер — приховує IP-адресу машини користувача від распознавателя.

«Екосистема DNS — одна з ранніх частин Інтернету, і вона не була розроблена з урахуванням шифрування або конфіденційності. Вона була розроблена як свого роду система управління Інтернетом», — сказав керівник відділу досліджень Cloudfare Нік Салліван.

Cloudfare, схоже, розглядає це не як удар по інтернет-провайдерам. У своїй заяві вони вказують, що, це «змусить людей почувати себе більш захищеними» при використанні Cloudfare. Це ж має сенс і для Apple, яка позиціонує себе як захисник конфіденційності.

«ODoH призначений для поділу інформації про те, хто робить запит, і про те, що це за запит», — сказав Нік Салліван.

Салліван зазначив, що час завантаження сторінок при використанні ODoH «практично не відрізняються» від DoH. Ключовою умовою для правильної роботи ODoH є забезпечення того, щоб проксі-сервер і DNS-перетворювач ніколи не «вступали в змову», тобто не знаходились під управлінням одних і тих же осіб.

Протокол підтримується TLS-розширенням ESNI (Encrypted Server Name Indication), яке дозволить передавати ідентифікатор в зашифрованому вигляді. У 2018 році його розробили Mozilla, Cloudflare, Fastly і Apple.

Раніше НВ писав, що найчастіше інтернет-провайдер бачить все, що ви робите, навіть в режимі інкогніто. Багато таких компаній збирають анонімні дані про онлайн-активності і згодом продають їх рекламному бізнесу.

Так маркетологи можуть пропонувати рекламу по вашим запитам в пошукових системах, відвіданих сайтів, інтересам, звичкам або локації.

Саме це — одна з причин того, що все більше і більше інтернет-користувачів використовує віртуальну приватну мережу, VPN. Таким чином, вони зберігають конфіденційність своєї поведінки онлайн.

За даними опитування Global Web Index, кожен четвертий відвідувач інтернету користується VPN. «У вас повинна бути можливість управління конфіденційністю особистих даних. Віртуальна приватна мережа захищає всі ваші особисті дані, дозволяючи при цьому уникнути ризиків, пов’язаних з безпекою під час роботи в Інтернеті», — пояснюють в компанії-провайдера VPN Surfshark.

Показати ще новини
Радіо НВ
X