Прокат одягу в H&M і оновлення браузера Tor. Головне в IT-індустрії за тиждень

2 листопада 2019, 20:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Українські IT-експерти розповідають про важливі події в індустрії за минулий тиждень.

Олексій Воронков, керівник з розвитку програми e-Residency на зовнішніх ринках

Олексій Воронков
Фото: Олексій Воронков

1. У Facebook AI Research придумали алгоритм, який змінює обличчя на відео так, що їх не розпізнає штучний інтелект (ШІ). Міміка, освітлення і мова при цьому залишаються колишніми. У процесі дослідження з’ясували, що вгадати, хто на відео, складно і людям: тільки половина учасників експерименту впізнали акторів. За словами розробників, основна мета — деперсоналізація особи. Можливо, технологію зможуть застосувати для захисту персональних даних, щоб уникнути інцидентів на кшталт британського кейса Big Brother Watch and Others v.

Відео дня

2. Google почала використовувати нейромережу BERT, яка допомагає сприймати запити цілими фразами живої мови. ШІ аналізує слово за словом без втрати змісту і видає відповідь. Нові можливості поки доступні тільки для пошуку англійською, але в компанії кажуть, що адаптують їх і під інші мови.

3. Ресурс BBC News доступний в анонімному браузері Tor для країн з цензурою, — користувачі отримають доступ до ресурсу англійською, але не зможуть читати оригінальний британський контент і користуватися BBC iPlayer (положення про права на трансляцію ніхто не скасовував). Проте у них з’явиться інформаційне вікно в світ.

Назар Гриник, СЕО і власник агентства мобільного маркетингу LEAD9

Назар Гриник
Фото: Назар Гриник

1. Мобільні оператори підписали меморандум про покриття всієї України інтернетом, — 29 жовтня чотири українські мобільні оператори (Kyivstar, Vodafone, lifecell і Інтертелеком) підписали з Кабінетом міністрів спільний меморандум. Мета меморандуму — забезпечення максимального покриття території України мережами 4G і 5G.

Для забезпечення широкого покриття 4G найбільшим українським операторам було необхідно обмінятися ефірними слотами в діапазоні 900 МГц, але левова частка необхідного спектра виявилася у власності Київстару, тому зробити рівноцінний обмін було проблематично. Очікується, що вже в березні 2020 року оператори отримають 4G-ліцензії на нові частоти і зможуть на них працювати.

2. Дослідники навчилися обходити систему розпізнавання облич за допомогою одягу зі спеціальним малюнком, — вчені Північно-Східного Університету та лабораторії MIT-IBM Watson AI виявили, що системи розпізнавання обличчя можна обійти за допомогою футболки з друкованим зображенням. У своїх експериментах вони використовували футболку з надрукованим малюнком, схожим на шахову дошку.

Результати тестів за участю людей, одягнених у такі футболки, продемонстрували, що алгоритми розпізнавання помилялися в 65% випадків. Дослідники вважають, що їхня робота — це перший крок до створення інструментів, які допоможуть ухилятися від розпізнавання людей.

Роман Падалка, старший юрист Практики технологій, медіа та телекомунікацій Juscutum:

Роман Падалка
Фото: Роман Падалка

1. Цього тижня ПриватБанк спільно з Visa першим дав можливість підприємцям і малому бізнесу оформити віртуальну картку. Така картка отримала назву «Ключ до рахунку» і є повноцінним аналогом пластикової банківської картки, за допомогою якої можна розраховуватися та знімати готівку. Використовувати цю картку можна через Приват24, мобільний банк Privat24, а також через Apple або Google Pay!

2. Компанія Uber разом з онлайн-банком Green Dot готується випустити кредитні та дебетові картки. Спеціально для випуску карток, відкриття цифрових гаманців для водіїв і управління бізнесом у сфері фінансових послуг було створено підрозділ Uber Money. У Uber планують надати доступ до цифрового гаманця в застосунку Driver найближчим часом. Щоправда, тільки для користувачів на території США. Що ж, будемо незабаром чекати це ноу-хау і в Україні.

3. Стокгольмський бутик ритейлера H&M незабаром почне тестувати послугу прокату гардероба колекцій 2012−2019 років. Взяти участь у пілотному проекті компанія пропонує власникам дисконтних карток. Раніше бренд H&M приєднався до всесвітньої ініціативи — Програми збору одягу. У межах цього проекту компанія планує створити більш екологічну моду майбутнього. Таке рішення в наш час можна вважати нестандартним. До того ж це дуже цікавий маркетинговий хід. Однак українські підприємці дивують ще сильніше. Чого тільки варті стартапи у вигляді оренди букетів троянд, коробок цукерок і пакетів з логотипами люксових брендів для охочих зробити фотопруфи свого нібито розкішного життя. Припускаю, що незабаром ряди компаній кругової індустрії стрімко поповнюватимуться.

Сергій Куриленко, директор департаменту проектної дистрибуції MTI

Сергій Куриленко
Фото: Сергій Куриленко

1. За прогнозами Strategy Analytics, у 2019 році користувачі витратять близько $7,9 млрд на обладнання будинків системами відеоспостереження. Експерти прогнозують, що до 2023 року витрати користувачів у середньому зростуть на 14%, що в грошовому еквіваленті дорівнює $13 млрд. Якщо говорити про кількість, то продажі зростуть до 111 млн одиниць.

Приріст пов’язаний зі стрімким зростанням кількості виробників, що дає можливість знизити вартість пристроїв на ринку. Також на збільшення продажів камер відеоспостереження впливають і інші аспекти. Люди почали більше подорожувати, частіше залишають дітей з нянею, роблять ремонт і хочуть убезпечити своє житло і контролювати ситуацію під час відсутності. Ще одна причина активного зростання сегмента — збільшення нестабільних ситуацій у світі. Багато країн побоюються терористичних актів, і для підвищення рівня безпеки громадян встановлюють камери відеоспостереження в публічних місцях.

2. Компанія AMD підбила підсумки третього кварталу цього року. Виторг компанії становить $1,8 млрд, що на 18% більше, ніж у попередньому кварталі, і на 9% більше аналогічного періоду минулого року. Чистий прибуток становить $120 млн. Цей показник — рекордний за останні 14 років. Найбільш продаваними позиціями стали чипи ПК і графічні рішення, — їх приріст за рік становить 36%. Крім цього, високий попит мали процесори Ryzen.

Однак, є позиції, які вибиваються з висхідного тренда — компоненти для ігрових консолей. Показники їх виторгу знизилися на 27%, а прибуток опустився до $61 млн. Ймовірно, ці цифри знижуватимуться до середини наступного року, а зростання, ймовірно, почнеться з квітня 2020-го (саме на цей період заплановано презентацію нової консолі Sony PlayStation 5), а наприкінці 2020-го заплановано вихід нової моделі Xbox OneX.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X