Незаконний збір інформації. Disney заплатить $10 мільйонів за порушення правил захисту даних дітей на YouTube
Ще у 2020 році YouTube попереджав Disney про неправильне маркування відео. (Фото: REUTERS/Nick Pfosi)
Компанія Disney погодилася виплатити $10 мільйонів, щоб врегулювати претензії Федеральної торгової комісії США (FTC). Відомство заявило, що компанія порушила закон, неправильно позначаючи свої мультфільми на YouTube і збираючи особисті дані дітей.
За версією FTC, Disney не вказувала, що деякі популярні дитячі відео на YouTube — наприклад, із «Тачок», «Історії іграшок» чи «Крижаного серця» — належать до категорії «Made for Kids» («Створено для дітей»). Це спеціальне позначення обмежує можливість збору персональної інформації та використання таргетованої реклами.
Натомість компанія залишала стандартне налаштування на рівні каналу — «Not Made for Kids» («Не для дітей»). У результаті дитячі мультфільми отримували неправильну позначку, що дозволяло YouTube збирати дані, показувати персоналізовану рекламу та автоматично відтворювати інші відео, які також були позначені як «не дитячі».
FTC нагадала, що за правилом COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act) збір даних дітей до 13 років можливий лише з дозволу батьків.
У скарзі йдеться, що Disney мала знати про проблему: ще у 2020 році YouTube повідомив компанії, що вона неправильно маркує свої відео. Тоді платформа самостійно змінила позначення більш ніж у 300 роликів. Попри це, Disney продовжила завантажувати відео з неправильними налаштуваннями.
Згідно з умовами врегулювання, компанія повинна:
- сплатити $10 мільйонів штрафу;
- отримувати згоду батьків на збір даних дітей до 13 років;
- створити спеціальну систему перевірки відео на YouTube, щоб визначати, чи вони призначені для дітей.
Ця система має працювати щонайменше 10 років, якщо YouTube сам не запровадить власний механізм для визначення віку глядачів.