Страх і ненависть у Facebook. Соцмережу звинуватили в заохоченні конфліктів заради прибутку

4 жовтня 2021, 11:06

Інформаторка, яка стояла за витоком документів Facebook у Wall Street Journal, розкрила нові внутрішні механізми платформи.

Інформаторка Френсіс Гоґен розкрила свою особистість по телебаченню й описала алгоритми соцмережі, які підсилюють розпалювання ненависті.

«Він платить за свій прибуток нашою безпекою», — сказала Гоґен ведучому американського шоу 60 Minutes Скотту Пеллі.

Відео дня

Згідно з раніше видаленим профілем LinkedIn, Гоґен була менеджеркою з продукту у Facebook, що входять до групи Civic Integrity. Вона вирішила покинути компанію у 2021 році після розпуску групи.

Незабаром після цього вона злила таємні дані внутрішніх досліджень у Комісію з цінних паперів і бірж, сподіваючись поліпшити регулювання компанії. Вона зазначила, що працювала в декількох компаніях, включно з Google і Pinterest, але що «у Facebook було значно гірше» через бажання компанії ставити прибуток вище за добробут користувачів.

«Був конфлікт… між тим, що було добре для суспільства, і тим, що було добре для Facebook, і Facebook знову і знову обирав оптимізацію для своїх власних інтересів — наприклад, заробляв більше грошей», — сказала Гоґен Пеллі.

Хоча компанія неодноразово заявляє, що допомагає зупинити розпалювання ненависті, принаймні, щодо її власних продуктів, в одному внутрішньому документі Facebook, опублікованому Гоґен, ідеться: «За нашими оцінками, ми можемо вжити заходів лише в 3−5% випадків ненависті і ~0,6% випадків V&I [насильство і підбурювання] у Facebook».

Інший документ був іще різкішим. «У нас є докази з різних джерел, що ненависницькі висловлювання, політичні висловлювання й дезінформація у Facebook упливають на спільноти по всьому світу».

Гоґен стверджує, що корінь проблеми — це алгоритми, розроблені 2018 року, які визначають те, що ви бачите на платформі. За її словами, вони призначені для стимулювання взаємодії, і компанія виявила, що найкраща взаємодія — це той вид взаємодії, який викликає у користувачів страх і ненависть.

«Легше викликати гнів людей, ніж інші емоції», — сказала Гоґен.

У той час Марк Цукерберґ представив зміни в алгоритмі як позитивні: «Ми відчуваємо відповідальність за те, щоб наші послуги не тільки приносили задоволення, а й приносили користь людям».

Гоґен закінчила інтерв'ю, закликавши до ширшого регулювання соціальних мереж, до чого сам Facebook закликав у більш обмеженій формі. Планується, що вона з’явиться перед комісією Сенату з комерції у вівторок, 5 жовтня.

Раніше НВ писав, що, поки західні соцмережі намагаються очистити свої платформи від пропаганди, російські пропагандисти придумують нові способи її поширювати. Зокрема, вони використовують коментарі на сайтах західних ЗМІ.

З 2017 року найбільші західні соціальні мережі намагалися посилити політику щодо пропаганди та дезінформації на своїх платформах. Facebook заявив, що видалив за цей час понад 6 тисяч облікових записів, сторінок і груп, пов’язаних із Росією, зі свого основного сайту і з Instagram.

Twitter заявив, що з 2018 року заблокував понад 5 тисяч російських акаунтів, а за даними YouTube, з цієї платформи було видалено понад 2 млн російських відео.

Багато з забанених постів й акаунтів були пов’язані з Агентством інтернет-досліджень — підтримуваною Кремлем групою, яку звинувачували у використанні соціальних мереж, щоб спробувати вплинути на результат президентських виборів у США у 2016 році, або з ГРУ, російською військовою розвідкою.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X