Під алюмінієвим вітрилом. У Нідерландах спустили на воду перший у світі танкер із вітрогенератором

21 лютого 2024, 06:00
Зробити резюме статті:
ChatGPT ChatGPT

MT Chemical Challenger, танкер-хімовоз, який вирушив у своє перше плавання з Роттердама до Стамбула, став символом прагнення судноплавної галузі до скорочення вуглецевого сліду.

Це судно вміщує 16 000 тонн хімікатів і, будучи оснащеним чотирма гігантськими вітрилами заввишки 16 метрів, являє собою значний крок вперед у розвитку енергоефективних технологій на морі. Власники танкера очікують зменшення витрати палива на 10−20 відсотків, завдяки можливості використання вітру як додаткового джерела енергії.

Реклама

Нільс Гротц, виконавчий директор компанії Chemship, що управляє флотом танкерів-хімовозів, висловив сподівання, що їхня ініціатива стане прикладом для всієї індустрії. З урахуванням того, що судноплавство робить значний внесок у світові викиди вуглекислого газу (близько 2%), впровадження таких технологій стає наріжним каменем у досягненні міжнародних кліматичних цілей.

Вітрила на Chemical Challenger спроектовані таким чином, щоб максимально використовувати силу вітру за швидкості до 61 км/год, що забезпечує значне скорочення викидів CO2.

Екологічні вигоди цього інноваційного підходу незаперечні. Вітрила на Chemical Challenger скорочують викиди CO2 на 850 тонн на рік, що можна порівняти із заміною 500 авто з ДВЗ на електромобілі.

Проєкт вітрильних танкерів-хімовозів розпочав роботу три роки тому в результаті співпраці між компанією Chemship і голландською фірмою Econowind, що спеціалізується на розробці вітроенергетичних систем для суден.

Це лише один з безлічі кроків, які судноплавна галузь робить для досягнення цілей зі скорочення викидів CO2. Інновації, такі як жорсткі вітрила на Chemical Challenger, стають ключовими елементами стратегії боротьби зі зміною клімату в морській індустрії.

Показати ще новини