Угода століття. Чому Microsoft купила LinkedIn за астрономічні гроші
Про те, що Microsoft має намір серйозно зіпсувати Apple дату 13 червня, стало відомо ще кілька днів тому.
У пресу просочилися чутки про те, що ввечері в день відкриття конференції WWDC, на якій Apple за традицією представляє нові версії Mac OS і iOS, Microsoft проведе якусь вечірку.
Цього натяку було достатньо, щоб чекати якогось гучного дебюту.
Американці люблять веселитися, але вечірку з таким масштабним піаром просто так не планують.
Треба віддати належне піару Microsoft. Інтрига зберігалася до самого кінця.
Лише за пару годин до початку WWDC 2016 в пресі розірвалася бомба.

Стало відомо, що Microsoft купує LinkedIn за $26,2 млрд.
Це найбільша угода в історії Microsoft і одна з найбільших в історії IT-індустрії.
Раніше найбільш масштабними операціями компанії були покупки Skype в 2011 році ($8,5 млрд) і Nokia в 2014 році ($7,1 млрд). Тут сума значно більша.
Навіщо Microsoft потрібна ця операція і яке значення вона матиме для IT-індустрії?
Угода століття
Отже, Microsoft заплатить за LinkedIn $26 млрд, причому виключно готівкою. Ніякого перезарахування акціями не буде (а в угодах між великими компаніями найчастіше роблять саме так).
LinkedIn збереже свій бренд, а нинішній виконавчий директор Джефф Вейнер залишиться на своїй посаді, хоча і буде повністю підкорятися голові Microsoft Сатьї Наделлі.
Угода буде повністю завершена до кінця 2016 року.
Офіційний прес-реліз, випущений з приводу угоди, як завжди містить досить пафосні і настільки ж обтічні формулювання.

Зокрема, в ньому сказано, що у Microsoft понад 1 млрд користувачів, а LinkedIn - найбільша у світі соціальна мережа для пошуку роботи з 433 млн. зареєстрованих користувачів.
Разом ми - сила, свідчить прес-реліз, обіцяючи що злиття призведе до "creating more connected, intelligent and productive experiences".
Перекладати це з англійської немає ніякого сенсу, оскільки ця фраза не несе ніякого смислового навантаження навіть в англійській мові.
Як завжди у великих корпоративних іграх цікаво не те, що написано в прес-релізі, а те, що в ньому не написано.
Зміна концепції
Microsoft вже не та.
Величезний і часто неповороткий монстр, який завзято чіпляється за свої старі ідеали, залишився в минулому.
Нині Microsoft визнає свої помилки, змінює стратегію, не зменшуючи швидкості.
Ледве обійнявши посаду, новий голова компанії Сатья Наделла став повертати величезний корабель Microsoft в іншому напрямку. Амбіції Стіва Баллмера було забуто.
З усіх великих починань Microsoft останнього десятиліття нові віяння не торкнулися тільки ігрового спрямування. В іншому, компанія почала змінюватися.

Замість того, щоб грати на всіх фронтах одночасно, Наделла вирішив посилити сильні сторони компанії і потихеньку остаточно піти зі слабких позицій.
Microsoft посилила акцент на своїх традиційно сильних програмних продуктах, здійснила серйозну роботу над помилками з Windows 8 і випустила в цілому досить збалансовану Windows 10.
Навіть новий браузер, Edge, хоч і навряд чи може змагатися з Chrome і Firefox, злісної критики в оглядачів не викликав.
Розуміючи слабкість починань власної мобільної платформи Windows Mobile (в дівоцтві - Windows Phone), Наделла вирішив зіграти в нову гру.
Microsoft несподівано агресивно почала просувати свої "знакові" офісні пакети на платформах iOS і Android, і фактично сама запхнула мобільну Windows в тінь.

А навесні 2016 року і зовсім грянув грім.
Спочатку було продано Nokia. А потім стало відомо про згортання власних розробок в області смартфонів.
При цьому Наделла заявив, що з мобільного ринку Microsoft йти не збирається.
Тепер новий хід. Несподіваний і масштабний. Причому, не варто розглядати покупку LinkedIn як рух Microsoft в бік Facebook.
Цей рух зовсім в іншу сторону.
Чистий бізнес
LinkedIn, створена в 2002 році Рейдом Хоффманом спочатку не конкурувала з Facebook хоча б тому, що ніякого Facebook тоді ще не було.
Ця соцмережа завжди стояла осібно. Вже хоча б тому, що ніколи не називала себе соціальною мережею. Офіційний слоган LinkedIn говорить - найбільша в світі мережа професіоналів.
Внутрішній лист Наделли співробітникам Microsoft пояснює мотивацію для найбільшої угоди в історії компанії.
Наделла пише, що LinkedIn - спосіб людей знаходити собі нову роботу.
У LinkedIn 433 млн зареєстрованих користувачів, з них близько 100 млн активно користуються сайтом, а кількість преміум-користувачів (які платять гроші за додаткові функції) становить 2 млн.

Вказавши ці цифри, Наделла додає, що у самої Microsoft 1,2 млрд користувачів Office, які найчастіше контактують між собою через Facebook або той самий LinkedIn.
Учасники LinkedIn - це бізнес-користувачі, тобто ключова аудиторія Microsoft, міркує Наделла, а отже логічно зв'язати їх в одну екосистему.
Далі - більше.
Судячи з усього, Microsoft збирається дуже тісно інтегрувати LinkedIn в свої існуючі сервіси. Аж до того, що профіль LinkedIn стане головним обліковим записом користувача Office, Skype і навіть Windows.
Більше того, голосовий асистент Cortana, який вже став частиною платформи Windows 10, буде використовувати профілі LinkedIn для надання контекстної інформації при створенні нових ділових зустрічей у календарі. Cortana буде автоматично "підтягувати" інформацію з користувацьких профілів людей, з якими ви зустрічаєтеся.
Купівля LinkedIn - серйозний крок для Microsoft.
Це не тільки перша велика угода Сатьї Наделли, успіх або невдача якої багато в чому визначить його долю на цій посаді.
Це ще і радикальний розворот Microsoft в бік бізнес-аудиторії.
Компанія нещодавно позбулася такого яскраво вираженого споживчого спрямування як смартфони. Її позиції на ринку планшетів зовсім незначні. Частка Windows на ринку десктопів і ноутбуків помітно скоротилася.
Єдиним успішним неділовим напрямком залишається Xbox.
І ось тепер, купивши LinkedIn, компанія Microsoft остаточно натягує строгий діловий костюм.
Бізнес-користувачі завжди були найбільш лояльною аудиторією Microsoft. І в складні часи Наделла прийняв рішення знову зробити ставку на них.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.