Крутіше тільки яйця. Тест-драйв Toyota RAV4 Hybrid - фото

Крутіше тільки яйця. Тест-драйв Toyota RAV4 Hybrid

19 січня 2020, 08:37

Toyota RAV4 — світовий бестселер вже два десятиліття. Здавалося б, цей автомобіль покращувати вже просто нікуди. Чи все-таки є?

Досить сказати, що в наш кризовий час, коли продажі нових авто далекі від колишніх, за Toyota RAV4 шикуються черги. Чому?

Та тому що навіть попри чималий цінник, деякий архаїзм конструкції та відвертий консерватизм у частині електроніки, Toyota RAV4 залишається втіленням мрії практичної людини.

Відео дня

Тут важко не згадати давній жарт про те, що автомобілі Toyota вибирають ті чоловіки, які дивлячись на голі жіночі груди, насамперед думають про те, «скільки дитинчат може вигодувати ця самка».

Насправді, це неправда. Кажу це як власник Toyota Camry. Коли я бачу жіночі груди, я думаю зовсім про інше. Я думаю про те, як…

Втім, про це іншим разом.

У цій статті я поділюся своїми враженнями про гібридну версію Toyota RAV4 у максимальній комплектації. І спробую з’ясувати, як і чому цей автомобіль, до якого можна причепитися принаймні щодо десятка пунктів, все одно залишається найкращим у своєму класі.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)

Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Toyota RAV4 — як їде?


Багато оглядів автомобілів Toyota починаються зі слів про «ватяне» рульове керування і «желейно-мармеладну» підвіску. Я й сам частенько так робив за всі ці роки.

Знову-таки, у мене Toyota, мені можна :)

Але у випадку з новим RAV4 так зробити не вдасться.

Тому що японці нарешті щось «підкрутили». RAV4 їде набагато жорсткіше і пружніше, я б навіть сказав «по-німецьки», ніж його попередники, та й більшість інших автомобілів концерну.

І кермо стало трохи важчим, і підвіска має інші налаштування.

Кермо, як і раніше, має велику порожню зону в межах «нуля». На швидкості 120 км/год ви можете без наслідків покачати його на кілька градусів з боку в бік — машина продовжить їхати прямо. Але на радикальніших поворотах кермо стає дуже навіть притомним — важким і таким, що відмінно дозує зусилля в поворотах.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)
Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

А підвіска дуже енергоємна і тиха навіть на розбитому дорожньому покритті. RAV4 залишається м’яким і тихим автомобілем, на якому можна не помічати ямки і нерівності. І навіть не особливо пригальмовувати перед «лежачими поліцейськими». Ну це, звичайно, я для красного слівця кажу, бо підвіску все-таки шкода.

І, що найголовніше, водночас крени у поворотах у RAV4 досить невеликі. Від такого високого й великого автомобіля з м’якою підвіскою чекаєш більшого розгойдування.

Одне слово, їздові якості нового RAV4 відверто тішать.

Злагоджена робота бензинового 2,5-літрового бензинового мотора, електродвигуна і варіатора — теж.

RAV4 рушає з місця на електриці і налаштований таким чином, щоб не використовувати «бензин» у міській заторній штовханині. Але варто торкнути педаль акселератор, як умикається бензиновий двигун.

Тут, до речі, можна вказати на перший мінус їздових якостей RAV4 — шумоізоляція тут «так собі». У всякому разі, набагато гірша, ніж у гібридної Camry. Тому ви завжди абсолютно точно знаєте, коли саме вмикається бензиновий мотор. Його гуркіт різко контрастує з ледь чутним свистом електродвигуна.

Динаміка на гібридному RAV4 відверто тішить. Тут — 8,4 сек до 100 км/год, одержувані за допомогою 218 к.с. гібридної силової установки. Немає особливої потреби вмикати спортивний режим, аби відчути цю динаміку.

У «спорті» педаль газу стає чутливішою, і бензиновий мотор підключається трохи раніше, ось і все. Жодних кардинальних змін не відбувається.

Загалом RAV4 потішить любителів «притопити». Впевнений і добре прогнозований розгін у поєднанні з описаними вище плюсами підвіски — це приємно.

Якихось приголомшливих позашляхових характеристик у RAV4 немає — це звір, народжений для асфальту. У гібридної версії, що побувала на тесті — взагалі передній привід, тож розраховувати на прохідність можна лише завдяки кліренсу 190 мм. І то, деякі власники вже пишуть про те, що низько і, найголовніше, поперечно розташований глушник можна легко пошкодити навіть на незначних перешкодах.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)

Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Toyota RAV4 — яка витрата пального?


І декілька слів про витрату. Навіть під час дуже динамічної їзди мені не вдалося досягти більшої витрати, ніж 6,5 л на 100 км у змішаному циклі живу за містом, тож у мене співвідношення приблизно 50/50 між київськими вулицями і бориспільською трасою).

Окремі виміри показували, що в місті середня витрата — 7−7,5 л, а на трасі — приблизно 4−4,5 л (на швидкостях до 100 км/год) і 5−5,5 (на 120 км/год).

На чистій електриці RAV4 їздити не любить. І навіть якщо поводитися з педаллю акселератора ніжніше, ніж з дупкою немовляти, гібрид все одно підключить бензиновий мотор, тільки-но на спідометрі буде 40−45 км/год.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)
Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Є кнопка EV, яка дає можливість примусово рухатися на електриці. Але і тут є нюанси. Наприклад, невелика ємність акумулятора (приблизно на 30 км автономної їзди) і прагнення автомобіля підключити бензиновий мотор при більш-менш сильному натисканні на педаль акселератора. Крім того, режим EV взагалі відмовляється вмикатися, якщо акумулятор заряджений менше ніж на половину.

Загалом, цей режим взагалі не потрібен. І наявний для галочки.

Але не хочу здатися буркотуном, тому закінчу цей розділ огляду RAV4 на позитиві. З огляду на динаміку і витрату пального, можу сказати, що RAV4 — найекономічніший кросовер у своєму класі.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)

Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Toyota RAV4 — як виглядає?


Стилістичні зміни в дизайні RAV4 — найсуперечливіша новація.

Особисто знаю кількох людей, які мають попередні RAV4, але плюються на нове покоління саме через дизайн.

Кажуть, що він — занадто «корейський», якщо не сказати «китайський».

Я з цим не дуже згоден.

Оновлення, звісно, радикальне, особливо, у фронтальній частині, але нічого страшного не сталося.

Так, мені теж не дуже подобається, як виглядає RAV4. Але й попереднє покоління красою не блищало. На відміну від Camry або Avalon (який в Україні, на жаль, не продають), де зусилля дизайнерів відчуваються повною мірою, RAV4 завжди був немов «намальований за залишковим принципом».

Новий RAV4 виглядає досить самобутньо, немов хтось у Toyota все-таки замислився над тим, що автомобілю цього класу доведеться конкурувати з французькими кросоверами усіма їхніми екстравагантними дизайнерськими рішеннями) і корейськими кросоверами, які в останніх поколіннях виглядають значно футуристичніше.

У дизайні RAV4 вистачає і рубаних граней, і немов випнутих з-під шкіри м’язів. Так, це не найкрасивіший автомобіль на планеті (та й у своєму класі теж), але дизайн і своє обличчя у нього є.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)

Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Toyota RAV4 — що всередині?


Всередині все виглядає дуже просто й архаїчно. Людину, яка щойно сиділа в якомусь сучасному німецькому авто цього ж класу, чекає деяке розчарування.

Багато прямих ліній, трохи грубуватий пластик, великі «шайби» клімат-контролю — якось трохи простенько для авто з таким цінником.

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)
Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

З іншого боку, тут дуже продумана ергономіка і дуже багато місця — як попереду, так і ззаду.

В інтер'єрі RAV4 панує прагматизм. Простенько, але зручненько.

Зрештою все виявляється досить продуманим. Сидіння не виглядають зручними, поки в них не сядеш. Кермо здається примітивно оформленим, поки не почнеш їхати, і не оціниш, як оптимально прораховано на ньому розташування кнопок.

Спинку задніх сидінь можна регулювати за кутом нахилу. Підлокітники широкі і зручні. Є величезні підстаканники, так що любителі «великих» напоїв з «макдака» будуть щасливі (привіт французькому автопрому, який досі відмовляється визнавати, що люди іноді хочуть пити в машинах).

Багажник — окрема пісня. Мало того, що він великий (580 л з розкладеними сидіннями другого ряду і 1600 л зі складеними). Так у нього ще й величезний отвір для завантаження — любителі возити габаритні вантажі будуть задоволені. Кришка має електропривід у всіх версіях RAV4, а в топовій комплектації — ще й сенсорне відкриття.

З того, що відверто не сподобалося, можу згадати хіба що занадто малий кут відкриття задніх дверей (це не сподобається тим, хто саджає на заднє сидіння дитину і т. д.).

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)
Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Звичайно, є і ще деякі дрібниці в інтер'єрі, які змушують з ностальгією згадувати про конкурентні європейські авто, де завжди краще продумані й витонченіше реалізовані деталі, на кшталт підсвічування кнопок.

До речі, мало не забув про головний мінус в інтер'єрі RAV4 — тупеньку мультимедійну систему. Вона має примітивний інтерфейс і реагує на дії людини з деяким запізненням. Загалом на тлі просунутих систем у європейських конкурентів вона виглядає, як недорогий китайський смартфон на тлі останнього «айфона».

Toyota RAV4 Hybrid (Фото: НВ)

Toyota RAV4 Hybrid / Фото: НВ

Toyota RAV4 — ціни й конкуренти


В Україні Toyota RAV4 стартує від 590 тис. грн. Ціна, м’яко кажучи, солодка.

Але це буде, знову-таки м’яко кажучи, не зовсім така машина, як та, яку я описував вище.

Загалом в Україні продають більше 10 різних версій RAV4, розібратися у всьому цьому зоопарку «без пів літри» не хочеться. Впевнений, що не всі менеджери фірмових автосалонів одразу назвуть всі доступні варіанти.

Все, що потрібно знати тим, хто лише починає придивлятися до нового RAV4, це те, що модель доступна з 2-літровим або 2,5-літровим бензиновим мотором, з переднім або повним приводом, з «механікою» або варіатором.

А в сенсі «фаршу» доступні аж п’ять комплектацій.

Повертаючись до цифри, згаданої кількома абзацами вище, можна уточнити, що менше 600 тис. грн коштує передньопривідна версія RAV4 з 2-літровим мотором, «механікою» і в найпростішій комплектації неї, наприклад, сталеві диски і кондиціонер).

А машина, яка побувала у мене на тесті, розташована на іншому краю цінового діапазону. Це — майже максимальна гібридна версія з 2,5-літровим мотором, варіатором і переднім приводом також шкіряним салоном, моніторингом сліпих зон і сенсорним відкриттям багажника), яка коштує трохи менше 1 млн грн.

Упевнений, що більшість покупців вибиратимуть щось посередині між цими крайнощами.

І кілька слів про конкурентів.

На перший погляд їх досить багато — адже кросовери зараз у тренді, їх випускають буквально всі, починаючи від дешманських «китайців» і закінчуючи лідерами світового автопрому.

Але заглиблюючись у деталі і порівнюючи RAV4 з конкурентами за всіма параметрами, ми отримаємо ще один, можливо, найголовніший плюс моделі.

Вона є найраціональнішим вибором з дуже багатьох точок зору.

Наприклад, у RAV4 — дуже низька ціна «входу». І якщо ви готові їздити з переднім приводом і «механікою», але на авто престижного бренду, то RAV4 однозначно перевершує різних «китайців» і деяких «корейців».

З «французами» і Opel теж порівняно легко розправитися — у них немає повного приводу на RAV4 його можна отримати вже від 800 тис. Ггрн). До того ж RAV4 виглядає солідно і статечно, а «французи» багатьох відлякують своїм ексклюзивним, якщо не сказати химерним дизайном.

Вічний конкурент Honda CR-V в Україні продається тільки в серйозних комплектаціях з цінником понад 1 млн грн. Те ж саме можна сказати про Hyundai Santa Fe.

Два найпопулярніші кросовери трохи нижчого класу — Mitsubishi Outlander і Nissan X-Trail — відчутно поступаються RAV4 за комфортом і оснащенням. А чудовий гібридний Outlander PHEV коштує відчутно дорожче за гібридний RAV4.

Досить серйозним конкурентом здається Volkswagen Tiguan, але в порівнянних комплектаціях він дорожчий. І гібридної версії немає.

Те ж саме можна сказати про Skoda Kodiaq — це взагалі занадто переоцінений автомобіль, звідси і його низька популярність в Україні.

Є ще Subaru Forester — автомобіль за багатьма параметрами схожий на RAV4. Але гібридної версії у нього немає, а бензиновий мотор більш ненажерливий. Та й цінник тут кусається.

І нарешті, згадаємо вельми симпатичний мені кросовер Mazda CX-5. Це — очевидний і серйозний суперник для RAV4.

Ціни порівнянні. А вибирати доведеться за вашими пріоритетами.

У RAV4 комфортніша підвіска і просторіший салон, є гібридна версія. Натомість Mazda має симпатичний і оригінальніший дизайн, краще рулиться і в порівнянних бензинових версіях вона трохи динамічніша (але гібрид Toyota легко зрівнює цю ситуацію).

вердикт НВ
9 / 10

У Toyota знову все вдалося. RAV4 був і залишається постійною величиною на динамічно мінливому ринку кросоверів. І це - дуже відчутна величина. Новий Toyota RAV4, як і його попередники, не ідеальний. Але він все одно буде бестселером.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X