Не крадемо, а копіюємо. Apple має намір випустити iPhone 8 з вигнутим екраном

18 квітня 2017, 20:01
Історія любить повторюватися. Час, коли Samsung у всьому копіював Apple, минув. Тепер велика Apple запозичує ідеї південнокорейського виробника. У 2017 році світ побачить iPhone з вигнутим екраном

Про це з високою часткою впевненості повідомляють деякі європейські та азіатські ЗМІ, посилаючись на джерела в Apple. Згідно з цими джерелами, Apple зробила Samsung велике замовлення на екрани із загнутими краями. Тобто мова йде про запозичення ідеї, яку Samsung активно використовує в останні роки.

Відео дня

Такі запозичення — абсолютна норма для сучасної IT-індустрії. І для ринку смартфонів, зокрема. Однак, в умовах, коли Apple і так звинувачують у відсутності свіжих ідей навіть затяті фанати компанії, такий хід як випуск iPhone, схожого на Galaxy S8, може стати сигналом остаточної втрати лідерства.

Якщо, звичайно, Apple не зможуть в черговий раз представити запозичення як оригінальну ідею завдяки якійсь унікальній для iPhone «фішці». Це може бути якась функція, пов'язана із загнутим екраном, якої немає у смартфонів Samsung.

Многие говорят о том, что Apple утратила инициативу на рынке смартфонов, хотя продажи пока остаются весьма высокими
Многие говорят о том, что Apple утратила инициативу на рынке смартфонов, хотя продажи пока остаются весьма высокими Фото:

Яким буде iPhone 8?

Apple замовила у Samsung виробництво 70 млн вигнутих OLED-екранів до кінця 2017 року. Про це повідомляє Дейвід Хсе, старший директор дослідницької компанії IHS Markit.

Він посилається на свої джерела в підрозділі Apple, який відповідає за постачання компонентів.

Також за даними Хсе, Samsung зарезервував потужності для виробництва 95 млн таких екранів до кінця року під Apple. На той випадок, якщо попит на iPhone 8 перевершить очікування Apple, уточнює Хсе.

За даними ресурсу DigiTimes, сума контракту між Apple і Samsung складе близько $9 млрд. Поставки екранів почнуться вже в квітні.

Прогнози DigiTimes більш-менш збігаються з даними Хсе — йдеться про поставки приблизно 70-90 млн вигнутих OLED-дисплеїв до кінця 2017 року.

Це означає, що Apple, яка продає близько 200 млн смартфонів щорічно, має намір поставити близько 30% смартфонів у поточному році з вигнутими екранами, підсумовують у DigiTimes.

Поки незрозуміло, яким буде вигин екранів, а також яку функцію він матиме, зазначає оглядач Business Insider Джим Едвардс.

Він зазначає, що у нинішнього iPhone 7 Plus є невеликий вигин екрану з двох сторін, але він створений в косметичних цілях. Невідомо, чи вигин буде також «для краси» і в iPhone 8, чи в Apple вирішили зробити його функціональним, як в Samsung Galaxy S8, констатує Едвардс.

Якими функціями можуть бути наділені вигини екрану, крім панелі швидкого доступу як в Samsung, також не ясно.

Можливо, Apple зробить все, щоб поява вигнутих дисплеїв не сприймалася як банальне копіювання корейців. У такому випадку, варто чекати якоїсь оригінальної функції, яка виправдає нововведення.

Ресурс DigiTimes раніше публікував прогноз, згідно з яким у 2017 році, відзначаючи 10-річчя iPhone, компанія Apple випустить відразу три моделі смартфона. Дві з них будуть традиційним продовженням попередньої лінійки з трохи меншою і трохи більшою діагоналлю екрана, а третя модель стане таким собі «експериментом». Можливо, це буде якраз модель із зігнутим дисплеєм, припускають аналітики.

Samsung первым начал "окучивать" идею с загнутыми экранами
Samsung первым начал "окучивать" идею с загнутыми экранами Фото:

У погоню за Galaxy S8

Вигнутий екран був цікавим експериментом Samsung в 2015 році. Тоді світ побачив смартфон Galaxy S6 Edge. У нього був загнутий один край екрану. Новинка викликала ентузіазм серед гіків, але звичайні користувачі не дуже активно реагували на цю ініціативу.

Було не зовсім зрозуміло, в чому користь від такого рішення. Можливість бачити інформацію про нові повідомлення, коли смартфон лежить на столі екраном вниз, яку активно просували в Samsung, виявилася не дуже затребуваною. Бічне меню швидкого доступу до деяких функцій та програм теж не було оригінальною ідеєю.

Samsung просто грає м'язами, міркували аналітики, демонструючи, що перебуває «попереду планети всієї» за технологіями виробництва екранів.

У 2016 році вийшов Galaxy S7, у якого було дві версії — звичайна і Edge. У Edge були загнуті обидва краї екрана. Продажі пішли на ура. В основному, завдяки потужному маркетингу, яким завжди славився Samsung. У багатьох країнах співвідношення проданих Edge зі звичайною версією Galaxy S7 доходило до 3 до 1.

Реклама говорила про те, що у цього екрана «немає країв». До того ж Samsung удосконалив бічне меню, яким стало зручніше користуватися із загнутим краєм екрану.

Це не позбавило користувачів від проблеми зайвих натискань. Тримати в руках смартфон з включеним екраном і уникнути натискань по краях було досить складно. Багато користувачів так і не змогли виробити потрібну хватку.

У скандальному Galaxy Note 7 інженери Samsung змінили вигин країв екрану, тримати смартфон в руках стало зручне, зайвих натискань стало менше. У новому Galaxy S8 використовується саме це рішення, яке можна назвати цілком вдалим.

Прагнення Apple наділити новий iPhone таким же екраном може свідчити про те, що Samsung все ж вдалося намацати виграшну стратегію, і у Apple це відчули.

Стив Джобс был не против заимствований, хотя не любил, когда конкуренты копируют решения Apple
Стив Джобс был не против заимствований, хотя не любил, когда конкуренты копируют решения Apple Фото:

Великі не крадуть, великі копіюють

Список ідей, що були запозичені у Apple іншими виробниками, включаючи Samsung, довший, ніж фільмографія Армена Джигарханяна.

«Крали» усе підряд, починаючи від дизайну корпусу і закінчуючи відображенням іконок інтерфейсу. Надзвичайної популярності набув у мережі анекдот про те, що в Samsung є два дизайнери — один тримає iPhone, другий обводить його олівцем.

Стів Джобс був розлючений тим, що інші компанії також почали використовувати сенсорні екрани з функцією multitouch, а також копіювали іконки інтерфейсу.

Вороги насміхалися над його емоціями, часто згадуючи його власну цитату: «Великі художники не крадуть, великі художники запозичують». Він говорив це на зорі Apple, коли компанію звинувачували в тому, що вона сама багато «запозичила», включаючи такі фундаментальні речі, як графічний інтерфейс і «мишка».

Тим не менш, копіювання iPhone стали приводом для мільярдних позовів з боку Apple, які досі дають роботу тисячам юристів.

Що стосується самої Apple, часи, коли всі рішення компанії були унікальними для ринку, закінчилися незабаром після відходу Джобса.

Спочатку компанія ще дотримувалася ідей свого великого співзасновника, але незабаром почала перетворюватися на типового гравця ринку, який прислухається до трендів. Як і всі інші гравці.

Першим кроком стала відмова від малої діагоналі екрану. Джобс вважав, що смартфон повинен бути компактним, щоб ним можна було керувати однією рукою. Тому перші iPhone мали діагональ екрану 3,5 дюйма.

Але починаючи з iPhone 5 в Apple відмовилися від цього принципу. «П'ятірка» мала екран діагоналлю 4 дюйми. А через два роки вийшов iPhone 6 з 4,7-дюймовим екраном. З'явилася версія iPhone 6 Plus з екраном діагоналлю 5,5 дюйма.

Ці зміни доповнювалися модифікація в iOS, яка також стала все більше нагадувати Android.

Розмови про те, що в Apple почалася криза ідей, стали набувати масового характеру. За всі роки після Джобса Apple породила лише одну ідею, яку потім скопіювали всі — це сканер відбитків пальців. В іншому компанія застосовує загальноприйняті рішення.

Торішній iPhone 7 приніс світові захист від вологи — функцію, яка давно є в смартфонах Sony і Samsung.

Оригінальний хід з відсутністю в iPhone 7 роз'єму для навушників був сприйнятий негативно навіть багатьма фанатами Apple.

Читайте також - Кошмар Ілона Маска. Все, що потрібно знати про скандальний електромобіль Faraday Future FF91

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X