Як воскресити свій бізнес після карантину

6 травня 2020, 11:25
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Після пом’якшення карантину бізнес чекають складні часи. Криза торкнеться навіть тих, хто виріс за час дії обмежень.

Щоб вижити необхідно оптимізувати структуру і витрати. Але як при цьому не потрапити в пастку?

Через карантин деякі галузі схлопнулись майже до нуля. Це стосується пасажирських авіаперевезень, туризму, ресторанного бізнесу, спортклубів, кінотеатрів тощо.

Відео дня

Зараз їм дуже складно допомогти, тому що через обмеження там просто немає клієнта. Сильно постраждала і сфера обслуговування (косметичні салони, перукарні, спа-салони та інша індустрія краси). Вони розраховують на те, що після пом'якшення обмежень швидко відновляться. Адже попит на їхні послуги є.

Але насправді все не так просто. Ці галузі, як і ті, що на перший погляд не постраждали безпосередньо від наслідків карантину (онлайн-навчання, доставка їжі, таксі, медіа) істотно залежать від купівельної спроможності клієнта.

Навіть ті, у кого гроші не закінчилися, готові витрачати їх тільки на найнеобхідніше.

У перспективі це становить загрозу для тих, хто виріс з карантином (як онлайн-сервіси, на кшталт Zoom). У підсумку вони теж постраждають від загального падіння економіки. І ринок це розуміє. Так у Zoom клієнтська база зросла в 20 разів, а вартість акцій — тільки на 35%.

Що ж робити в ситуації, що склалася? Очевидно, продовжувати скорочувати витрати і оптимізувати бізнес.

І ось тут є великий ризик потрапити в пастку. Прийнято вважати, що виробництво, закупівлі і зберігання — річ незмінна, що це головне в бізнесі.

А маркетинг і просування зазвичай розглядають як надмірності, дозволені в ситі часи. Так під час кризи виникає велика спокуса скоротити практично до нуля витрати на рекламу, відрубавши цілі канали продажів.

Це величезна помилка. Справа в тому, що під час кризи, в період коливання курсу і цін, виграє той, у кого найвища оборотність бізнесу. Хто може дуже швидко продати товар, отримати гроші, знову вкласти і знову продати. Він зможе швидше реагувати на зміни цін і попиту. Він завжди виграє у неповоротких конкурентів.

А ключовий інструмент продажів, безумовно, реклама і маркетинг. Таким чином, щоб зберегти і відновити бізнес, необхідно оптимізувати все, включно з виробництвом, доставкою і зберіганням, та максимально працювати на оборотність коштів.

Безумовно, в маркетингу теж можлива економія і оптимізація. Там, де раніше можна було дозволити собі витрачати великі бюджети і не сильно заморочуватися з оптимізацією реклами, тепер кожна копійка на рахунку. І її треба вкладати з максимальною віддачею.

Про те, як зміняться інструменти інтернет-маркетингу, як оптимізувати свої витрати на них і отримати прибуток, — дивіться в моєму відеоблозі. Буду радий відповісти на ваші запитання і коментарі в своїх наступних колонках і на YouTube.

Хочете розібратися, як побудувати стратегію просування бізнесу? НВ рекомендує практичний курс з онлайн-маркетингу від екскерівника Depositphotos Ельдара Нагорного.

Підписатися на курс можна за цим посиланням.

НВ отримає невелику комісію з вашої підписки, так ви підтримаєте нашу редакцію і допоможете нам і надалі створювати для вас цікавий контент.

НВ просуває тільки ті продукти і послуги, в якості яких упевнені експерти нашої редакції.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X