Вояж у два кліки. Як онлайн-сервіси змінюють індустрію подорожей

23 жовтня 2019, 20:00

У кулуарних розмовах різних тревел-конференцій регулярно порушують тему домінування пошуковиків (особливо Google) в індустрії подорожей. Ще однією постійною темою є майбутнє агрегаторів.

Експерти мають різні думки, але більшість сходиться на одному: лояльності до іменитих брендів уже практично не існує. Досить часто туристи вибирають гаманцем, іноді стають жертвами монополій, вкрай рідко залишаються лояльними топовим брендам (найчастіше завдяки особистому достатку) і, по суті, дуже малий відсоток людей залишається прихильником певної мережі готелів, конкретної авіакомпанії або компанії оренди машин.

Відео дня

Кілька наочних прикладів: в Україні компанія є абсолютною монополією на залізничний туризм — відповідно людина залишається лояльною цій компанії, зважаючи на повну відсутність альтернативи. У такому випадку пошуковики або агрегатори можуть тільки трохи полегшити життя туриста, але навряд чи внесуть у нього великі зміни.

Щиро кажучи, прикладів монополій у глобальному світі подорожей мало, тому такий критерій, наприклад, практично неможливий під час подорожей у Шенгенській зоні.

Другий приклад, більш рідкісний, якого не торкнуться агрегатори — це забезпечений, часто занадто, клієнт, який вибирає, наприклад, готель тільки певної лінії. Не просто умовні 5-зірок, а скажімо, конкретний бренд. Очевидно, що такий користувач не шукатиме в інтернеті кращий варіант, найдешевший варіант або будь-який інший готель нижче класом.

Третій і останній приклад: уявімо, що людина стала клієнтом європейської компанії оренди машин або лоукостера. Вона не завжди задоволена якістю, але ціна не залишає їй вибору. Однак, це вже спірний приклад, бо найкраща ціна у конкурентного лоукостера переманить його.

Scyscanner.net
Фото: Scyscanner.net

Однак, варто зауважити, що всі три вищевказані приклади не є більшістю для світової тревел-індустрії.

Що ж чекає левову частку туристів?

Для більшості туристів бренди й імена мають друге значення. Існує міф, що Google Flights знищив компанії з продажу авіаквитків, як мінімум у США. Частка правди в цьому є. Звичайному туристу часто не важливо, якою саме авіакомпанією він полетить, важливі час у польоті, якість стикувань (якщо такі є) і ціна.

У такому випадку найкращим варіантом стає банальний агрегатор даних, що більш цікаво — мандрівник бронює квитки на сайтах авіакомпаній. Тобто, агрегатор просто викинув сайти-посередники з цього «харчового ланцюга».

seekingalpha.com
Фото: seekingalpha.com

Ця тенденція помітна і на інших галузях подорожей. Якщо дивитися глобально, то KAYAK, Rentalcars і подібні до них сайти роблять те ж саме, але на ринку оренди машин. До речі, таким чином, агрегатори часом відривають шматок пирога у самих прокатних компаній, пропонуючи свою страховку, яка часто значно дешевша.

У готельному бізнесі відбувається те ж саме. Напевно, найпопулярніші сервіси в світі з бронювання готелів — це Booking.com і Expedia, можна ще згадати Hotels.com або HotelTonight. Їх усіх об'єднує одне — вони агрегатори готелів, які пропонують вам можливість порівняти ту чи іншу мережу або просто готелі, ґрунтуючись на певних перевагах.

Світові інтернет-лідери дуже активно розвивають напрям подорожей

«Агрегаторизація» подорожей відбувається повсюдно: AirBnb — агрегатор найманих подобово будинків і квартир; Uber і Lyft — агрегатори приватних таксистів і перевізників; CruiseBe — агрегатор дозвілля під час круїзу; Google Trips — агрегатор дозвілля за стандартними подорожами. Цей список можна продовжувати нескінченно. З огляду на тенденції, світові інтернет-лідери дуже активно розвивають напрям подорожей.

Це стосується як соціальних мереж, так і пошукових мереж. Ключовим лідером тревел-ринку зараз, як не дивно, є Google.

Ці тенденції рано чи пізно поглинуть не тільки дрібні сайти і компанії. Під загрозою втрати ринку перед, наприклад, «апетитом Google» або «стратегічними цілями Amazon» перебувають і нинішні популярні в усьому світі сервіси. Озвучений зовсім недавно Google сервіс для готелів може стати наступним Google Flights. І ніхто не може гарантувати, що цей сервіс не забере ласий шматок пирога у лідерів ринку.

Що ж таке агрегатори?

Суть тревел-агрегаторів вкрай проста — ці сервіси нічого не пропонують самі, найчастіше у них немає своїх знижок або акцій. Вони не мають власного парку машин, своїх готелів або своїх круїзних ліній, вони просто є посередником між туристом і компаніями.

Агрегатори збирають інформацію і сортують її за певними критеріями. У підсумку, з’являється можливість порівняти різні бренди, готелі, авіакомпанії за багатьма параметрами, починаючи від ціни і закінчуючи відгуками.

Саме якість послуги стає наріжним каменем

Чому це вигідно пересічному туристові? Все дуже просто! Переважній більшості мандрівників абсолютно все одно, в готелі якого «бренду» вони ночуватимуть. Туриста цікавить ціна, якість, зручність — згідно з цими критеріями він і бронює готель на умовному «букінгу». Крім того, турист забуває повну назву або мережу готелю, асоціюючи її з фотографіями на зібранні або місцем розташування на карті. Саме якість послуги стає наріжним каменем.

Напевно, це стало можливим завдяки величезній конкуренції на цьому ринку. Така схема працює і під час купівлі квитків на літак, адже для більшості ім'я авіакомпанії є не більше ніж «іміджевим» фактором — ціна і зручність важливіші. У цьому випадку виручають агрегатори.

Це працює у всіх сферах, нехай це машини, готелі або авіаквитки

Візьмемо сервіси оренди машин — туристу важливий клас машини, іноді марка, місткість, ціна, економічність — фірма або тревел-бренд, які здають в оренду цю машину більшість туристів цікавить в останню чергу. Іноді з’являються «зв'язки лояльності», але вони можуть проявлятися як до конкретної прокатної контори, так і до конкретного агрегатора. Це працює у всіх сферах, нехай це машини, готелі або авіаквитки.

Що нас чекає через кілька років?

Зовсім скоро з’являться «агрегатори агрегаторів», до речі. Google активно працює в цьому напрямку, але не у всіх країнах. Ці «суперагрегатори» зможуть планувати всю поїздку в пару кліків. Вони не тільки запропонують готелі або перельоти, а й конкретне дозвілля в певних містах.

Грубо кажучи, турист зможе вказувати свої уподобання, бюджет, дати і програмайому генеруватиме оптимальний маршрут, розписаний на кожен день.

З розвитком персоналізації і штучного інтелекту, такі сервіси стануть буденністю і повністю замінять наявні сервіси, що вже казати про архаїчних тревел-агентів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X