Віральний і недорогий: яким повинен бути інтернет-сервіс, щоб українці за нього платили. Блог Антона Семчишина

22 червня 2018, 07:02

Як монетизувати сервіс за допомогою передплати в Україні і за що готовий платити середньостатистичний українець в інтернеті.

 

Український ринок технологій, як і будь-який інший ринок, має свої переваги і недоліки. Серед очевидних плюсів те, що він розвивається і правила гри на ньому тільки формуються. В Україні невелика кількість користувачів, що платять, у порівнянні з розвиненими країнами, але завдяки невисокій конкуренції до користувача простіше достукатися і мотивувати його на покупку конкретного продукту.

Відео дня

Чому не платять

Основних причин дві: фінансові можливості і соціалістичне минуле.

Перша веде до того, що місцеві компанії, що займаються технологічними проектами, рідко стають успішними на рідному для себе ринку через невисоку платоспроможність потенційного користувача.

Друга нівелюється згодом, але традиційно найплатоспроможніша аудиторія - 35+ років - в Україні не звикла витрачати гроші на нематеріальні продукти. Молодші люди вже розуміють їх цінність з дитинства, але цей сегмент аудиторії зазвичай недостатньо платоспроможний.

Це патова ситуація, і вона веде до того, що компанії, що працюють для ринку України, змушені створювати культуру споживання нематеріальних продуктів серед аудиторії, яка платить - ця тенденція найбільш яскраво простежується на ринку споживання контенту.

Інтернет-аудиторія в Україні за даними на 2017 рік становить понад 21 млн осіб. Тож, не дивлячись на все перераховане вище, ринок України є перспективним, якщо не розраховувати на миттєвий успіх і швидку окупність.

Що потрібно, щоб платили?

Незважаючи на складності з монетизацією, український ринок ідеальний для «обкатки» продукту, за умови, що основна частина бізнесу орієнтована на розвинені ринки, де вже усталилася звичка платити за нематеріальне.

Якщо український ринок є пріоритетним з точки зору монетизації, існує кілька простих правил для того, щоб аудиторія звернула увагу на продукт і стала лояльною і платила.

Сервіс. Без максимальної пильності до користувача і тісної взаємодії з ним будь-яке залучення - трата маркетингового бюджету. Навіть якщо продукт недосконалий, потрібно, щоб користувач був залучений в нього, а це неможливо без відповідного ставлення. Якщо не ставитися до покупця як до інвестора, нехай і одного з багатьох, домогтися успіху навряд чи вдасться.

Відповідність світовим тенденціям з поправкою на відставання України. Незалежно від того, чи створюється ніша або ж продукт виходить на висококонкурентний сегмент ринку - він повинен бути масовим, а значить і максимально простим. Якщо продукт не має аналогів, Україна, як я сказав вище, - ідеальна для його «обкатки», тоді так основним джерелом доходу повинні стати більш розвинені ринки.

Перспектива вірального зростання кількості користувачів. Сучасний користувач куди більше довіряє пораді близьких або колег під час вибору товару. В крайньому випадку, він прочитає відгуки про продукт в інтернеті, ніж довіриться рекламі. При виході продукту на ринок бажано промотування в ЗМІ та інші рекламні активності, які більше орієнтовані на створення іміджу, ніж на залучення великої кількості клієнтів. Але «сарафанне радіо» - найкращий спосіб якісно збільшити кількість користувачів, що платять. Продукту потрібен пул лояльних користувачів, які виконують роль його євангелістів.

Користь. До потенційного користувача потрібно донести користь цього продукту. Причому робити це не в ультимативній формі, а максимально ненав'язливо - стандартні методи роботи з блогерами та лідерами думок часто незграбні й викликають лише недовіру до продукту, і не ведуть до зростання продажів.

Баланс ціни і якості. Українські користувачі ощадливі. Взаємодія з продуктом для них має бути максимально приємною за мінімально можливої ​​доданої вартості.

Автор: Антон Семчишин, директор з комунікацій в FEX.net

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X