Мобільна версія бізнесу. Як карантин змінить онлайн-послуги

22 травня 2020, 06:05

Епідемія коронавірусу внесла серйозні корективи в роботу усіх підприємств. Розповідаємо, як технології змінять різні види бізнесу після карантину.

Як зміниться наше життя після карантину? В кінці травня втомлена карантином країна почне нарешті повертатися до нормального життя.

Після двох місяців вдома багато хто зрозуміє, що чимало з того, що вони робили раніше, можна вже й не робити. Ну або робити значно рідше. Наприклад, їздити щодня в офіс, ходити в дорогі ресторани чи купувати речі класу люкс.

Відео дня

Багато насправді не важливого відійде на другий план. Залишиться тільки найголовніше, без чого не можна ніяк: їжа, дах над головою, здоров’я і безпека.

Ну, і звичайно туалетний папір та інтернет.

Як зміняться маркетинг та продажі в епоху базових потреб?

Маркетинг перестане бути піжонством, а маркетологи візьмуться нарешті за реальні показники ефективності. Ринок пришвидшено пензлює в бік максимальної результативності та забезпечення невідкладних потреб, а не до створення порожніх нових.

Наприклад, закриті ресторани масово перейдуть на доставку їжі. Але як донести до споживача цю послугу, зробити меню, яке можна легко і швидко приготувати, доставити, організувати зручний вибір замовлень і оплату доставки?

Раніше ресторани пропонували емоції, інтер'єр, вишуканий сервіс, а тут раптом це все змінилося: відбулася раптова «комодитизація» послуг. Навіть найдорожчий ресторан став тепер конкурувати з найпростішим сервісом доставки піци.

І найголовніше тут — швидкість, зручність та автоматизація. Тобто тотальний онлайн, 24/7, без понтів, але дієвий.

Та про яку ефективність можна говорити, якщо чимало наших бізнесів досі не мали навіть нормальних веб-сайтів з мобільними версіями. А тут раптом відбувся гіперстрибок до етапу, коли потрібен уже не просто сайт чи мобільний сайт, а відразу інтернет-магазин з чат-ботами і підтримкою 24/7.

Чи візьмемо, наприклад, промо-активності в роздрібній торгівлі. Попри поширення смартфонів (>60% в Україні), чимало брендів та ритейлерів донедавна використовували промоутерів у точках продажу і лотерейні барабани для проведення розіграшів.

Споживачу після покупки потрібно було не просто зберегти чек, а ще зареєструватись та запам’ятати дату розіграшу, щоб прийти до супермаркету і стати його учасником. Ну це ж таке 20 століття!

Ну ок, немає ресурсів чи часу розробляти веб-сайт, то можна хоча б зробити просту веб-сторінку з реєстрацією в онлайн-розіграші, а сторінку з деталями акції та підтримкою завести у соц-мережах. Там це робиться швидко і безкоштовно.

Більше 63% українців використовують соцмережі, тому проблем із аудиторією тут немає. Однак, як свідчить останній звіт Promodo, соцмережі - це один із найбільш недовикористаних рекламних носіїв.

Більшість рекламних онлайн-бюджетів в Україні ідуть куди завгодно, але не туди. На набридливі поп-апи та фулскріни в онлайн-ритейлі, на малоеефективну і набридливу мережеву банерку, часто оминаючи місце найбільшої уваги споживача: його сторінку на Facebook, Instagram, YouTube чи LinkedIn.

Реклама — це не складні загадкові алгоритми і спредщіти на мільйон пунктів. Реклама сьогодні, як і 2000 років тому, — це привернення уваги споживача. Тому йти треба туди, де вже сконцентрована майже вся ця увага — у соціальні мережі.

Карантин та соціальне дистанціювання, попри їх шалену незручність для нас усіх, багато що розставлять на свої місця. І якщо хтось думає, що з кінця травня все повернеться на старі місця, — мушу вас розчарувати.

Навіть бабці, які масово встановлюють собі мобільні банківські додатки, щоб сплатити там комуналку чи проконтролювати отримання пенсії, навряд чи видалять їх після карантину, щоб знову постояти годинку у черзі біля каси. А що вже казати про молодших користувачів? Все буде онлайн. Це незворотній процес.

То ж бізнесу треба оперативно переводити максимум своєї ділової активності в онлайн: від електронного документообігу з держорганами і партнерами до 24/7 онлайн комерції зі споживачами.

Спрощення замовлення та оплати сьогодні актуальне як ніколи: чат-боти та месенджери для прийому замовлень і підтримки 24/7, зручна та швидка оплата через Apple та Google Pay.

Дивно, але на більшості онлайн-комерції є будь-які способи оплати, але не ці два найбільш популярних. А вони мають бути сьогодні всюди.

Підприємцям варто почати із розробки та адаптації своїх веб-сайтів під мобільні пристрої, бо в Україні інтернет майже на 80% переглядається зі смартфонів. Тобто для споживача інтернет і мобайл це практично одне і те ж.

І чим швидше, плавніше і зрозуміліше запрацює ваш бізнес у мобільній версії - тим більший ваш шанс навіть не на процвітання, а на виживання. Прочитали? Дякую. Тепер підіть і зробіть це.

Закріплюємо:

1 Негайно зробити мобільні версії всіх своїх сайтів, які спрямовані на споживача.


2 Просуватися і продавати у соц-мережах як пріоритетному каналі, де вже є увага споживачів.


3 Спрощувати замовлення та оплату через чат-боти, месенджери, Apple та Google Pay.


Показати ще новини
Радіо НВ
X