Секс-тур в Амстердам чи похід на Еверест? Як віртуальна реальність змінить світ подорожей. Блог Марини Шумаєвої

12 жовтня 2018, 09:32

Чи є майбутнє у віртуальної і доповненої реальності в тревел індустрії?

Як співзасновник тревел стартапу CruiseBe, я регулярно виступаю на тематичних конференціях для туристичної індустрії, є доповідачем на панельних заходах для стартапів. Останнім часом, під час подібних івентів і обговорень, ми з колегами все частіше задаємося запитанням: "Чи є майбутнє у віртуальної і доповненої реальності в тревел індустрії?"

Відео дня

Що таке AR і VR?

На перший погляд може здатися, що ці два терміни означають одне і теж. Це не зовсім так або навіть це зовсім не так!

Віртуальна реальність (вона ж VR - virtual reality) - це найчастіше повністю штучно створений комп'ютерний світ, в якому взаємодія проходить в реальному часі, але у вигаданому просторі. Часом віртуальною реальністю може бути панорамне зображення/відео реальних об'єктів і приміщень, всередині якого може відбуватися певна взаємодія з цієї "реальністю".

Що стосується доповненої реальності (її ще називають AR, скорочено від augmented reality) - то це технологія, при якій в реальне життя додаються тривимірні об'єкти, що сприймаються часто як елементи реальності. Щоб побачити їх не потрібні VR-окуляри і спеціальні гарнітури або шоломи віртуальної реальності, досить камери телефону або планшета.

Останні кілька років ці технології активно розвиваються, однак основне застосування зараз для них - це розваги та ігри. Незважаючи на це, вже ясно, що пройде зовсім небагато часу і, безумовно, доповнена і віртуальна реальність займуть провідну роль і в тревел індустрії.

Ринок подорожей настільки багатий і різноманітний, що ці технології підійдуть практично до всіх його сфер, проте однозначно головний упор буде зроблено на "освітню частину" і на поліпшення процесів планування відпочинку.

Вже зараз багато хто з нас мимоволі планує свої поїздки і узгоджує маршрути спираючись на візуальні відчуття. Деякі використовують для цих цілей Google Street Views, хтось шукає 360 ° панорами. Абсолютно очевидно, що можливість сильніше зануритися, наприклад, у життя вулиць Нью-Йорка і віртуально по ньому пройтися, буде цікава туристу, який планує відвідати це місто. Можливість заздалегідь вивчити паркувальні місця, правильні заїзди, якість дорожнього покриття буде цікава всім любителям роуд тріп.

Окремим аспектом залишається освітня частина доповненої і віртуальної реальності. Вже зараз можна віртуально відвідати деякі популярні музеї світу, опуститися на дно Маріанської западини або поспостерігати за запуском космічних ракет. З розвитком технологій подібні екскурсії стануть досить буденною річчю.

Крім цього, з'явиться можливість віртуально відвідати, наприклад, Національні парки США, піднятися на відому вершину, пройтися по пустелі Гобі. Все це створить нову індустрію віртуальних подорожей.

Буквально через 10 років зітруться кордони, і людина, яка, найімовірніше, ніколи б не бувала в тій чи іншій точці світу, зможе відвідати її віртуально, просто одягнувши на себе шолом віртуальної реальності або вставивши свій смартфон у спеціальні гарнітури.

І кордонів цим віртуальним подорожам немає: люди з обмеженими можливостями або хворобами серцевої системи зможуть відвідувати тематичні парки атракціонів і кататися на американських гірках, азартні люди без проблем зможуть відвідувати віртуальний Лас-Вегас, любителі дорослих розваг зможуть побувати з секс-турі в Амстердамі, а любителі екстриму, наприклад, піднятися на Еверест.

Однак не варто думати, що розвиток цих технологій відірве людство від реальності і зажене всіх у вигаданий світ. Насправді, ці інновації будуть тільки доповнювати і прикрашати реальні подорожі.

Повертаючись до питання планування поїздки, погодьтеся, що віртуальна реальність - це найкращий спосіб, наприклад, оцінити розмір номера і стан інтер'єру готелю, поспостерігати за роботою пілотів авіакомпанії або вивчити ресторани і кафе в місті, в яке ви їдете.

У той же час вже доповнена реальність стане справжнім помічником на всіх етапах подорожі. Вона може проявлятися у вигляді тревел агента, який розповість вам про поїздку і маршрут або, наприклад, у вигляді екскурсовода безпосередньо в точці прибуття. А що може бути цікавіше, ніж доповнена реальність, прив'язана до історичних об'єктів: битва гладіаторів у Колізеї, коронація Єлизавети II у Вестмінстерському абатстві, взяття Бастилії - все це тепер може бути практично "реальним".

На цей момент, віртуальна і доповнена реальність обіцяють суцільні плюси для майбутнього тревел індустрії. І якщо віртуальна реальність зажадає від туриста певних капіталовкладень, у вигляді купівлі спеціального і на цей момент не завжди дешевого обладнання, то доповнена реальність доступна всім власникам сучасних смартфонів. Відповідно реальність швидкого впровадження такої "реальності" набагато вища. Однозначно одне, прогрес не зупинити і зовсім скоро, практична користь цих технологій буде оцінена, як мінімум на рівні, а то і вище ніж розважальна, і з того моменту індустрія подорожей вже ніколи не буде колишньою.

Автор колонки - Марина Шумаєва, IT-архітектор, програміст, стартапер

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X