Рік розлучені: як живе UAнет без російських соцмереж. Блог Юлії Гришиної

Блоги

29 травня 2018, 23:00

Рік розлучені: як живе UAнет без російських соцмереж. Блог Юлії Гришиної

За рік російські соціальні мережі вперше випали з топ-10 українського інтернет-сегмента

Більше року українські користувачі живуть без російських соціальних мереж «ВКонтакте» і «Однокласники», а також не мають прямого доступу до сервісів «Яндекс» і Mail.ru. Підбиваємо підсумки цього рішення, яке в травні 2017 року викликало значний резонанс у суспільстві.

Основні цілі заборони – обмеження російської пропаганди у вітчизняному медіапросторі та припинення поповнення бюджету країни-агресора.

В результаті обмежувальної політики «Яндекс» і Mail.ru втратили і продовжують втрачати десятки мільйонів доларів прибутку від показів реклами і платних сервісів. Порівнянних фінансових втрат за рахунок зниження податкових надходжень зазнає й бюджет України.

Істотно змінився й характер активності користувачів у мережі.

Незважаючи на відносну простоту обходу блокування за допомогою VPN, за рік російські соціальні мережі вперше випали з топ-10 українського інтернет-сегмента. Істотно зросла популярність Facebook, куди перебралася більшість людей. Бізнес теж оперативно відреагував на ці зміни, переключившись на роботу з аудиторією альтернативних ресурсів.

Незважаючи на резонанс, що виник, революції в зміні користування сервісами не відбулося. «ВКонтакте» втратив частину своєї аудиторії. Інші великі платформи, такі як Facebook або YouTube, не так сильно наростили охоплення унікальної аудиторії, але істотно зросла частота їх використання, і це спричинило зростання можливостей досягати цю аудиторію на таких платформах.

Причина зростання частоти пов'язана не тільки із забороною російських соцмереж, а й із загальними світовими тенденціями, до яких прагне український інтернет-користувач. Розвиток технологій на українському ринку цьому тільки сприяє.

Джерело: Дані Kantar TNS CMeter, desktop інтернет-користувачі у віці 14-70 років, n = 5000

Велика частка користувачів вже раніше використовувала кілька платформ. Відсоток перетину аудиторій був занадто високий, і з закриттям однієї стали більше користуватися іншими. Наприклад, якщо раніше відеорозділ «ВКонтакте» був одним з найбільш затребуваних, то пізніше аудиторія стала частіше користуватися іншими сервісами.

Той, хто використовував «ВКонтакте» для спілкування, сьогодні більше використовує для цього месенджери (того ж Facebook).

В цілому, ми спостерігаємо збільшення інтересу до різних сервісів для зручності споживання потрібного контенту і до використання застосунків для конкретних цілей, за призначенням. Великий поштовх цьому дає розвиток мережі покриття 3G і 4G, зростання проникнення смартфонів. Завдяки розвитку технологій, система онлайн/соціальних медіа вже виглядає набагато складніше, ніж три-чотири платформи.

Свою лепту у відтік користувачів з ВК внесли й правовласники музичних творів

Свою лепту у відтік користувачів з ВК внесли й правовласники музичних творів: через постійні блокування піратського контенту банк музики на ресурсі став значно біднішим, а значить і менш привабливим для тієї групи людей, які приходили на ресурс по музичні новинки.

Facebook і Google виграли як в прирості користування, так і в рекламних бюджетах.

Невелика частина рекламодавців все ще використовує обхідні шляхи для розміщення реклами на «Яндекс» і ресурсах корпорації Mail.ru («ВКонтакте», «Однокласники»). Але і таким гравцям варто задуматися: чи не перевищують можливі ризики репутацій короткострокову вигоду від використання заборонених ресурсів?

Автори: Юлія Гришина, Head of Marketing Analytics в OMD MD Intelligence, Єгор Сокуренко, Strategic Leader в OMD MD Intelligence група AGAMA Communications


Приєднуйтесь до нашого каналу в Telegram

Найцікавіші статті та добірка важливих новин щовечора

Підписатися