Як Білл Гейтс затролив Ілона Маска

19 лютого 2020, 20:00

Засновник і колишній глава Microsoft купив собі електрокар Porsche Taycan, хоча хвалив компанію Tesla. Ілон Маск сказав, що йому не вдавалося налагодити стосунки з Гейтсом.

Минулого тижня в медіа обговорювали нову яхту Білла Гейтса, — філантроп витратив $645 млн на судно, яке працює на рідкому водні й абсолютно нешкідливе для навколишнього середовища.

Відео дня

Хоча, як на мене, цікавішу покупку Гейтс зробив ще раніше, просто про це ніхто не знав.

Кілька днів тому в інтерв'ю YouTube-блогеру Маркусу Браунлі (Marques Brownlee) Білл Гейтс сказав, що купив собі перший електрокар — німецький Porsche Taycan.

Заковика в тому, що перед цим засновник Microsoft розмірковував про електричні авто і похвалив компанію Tesla. За словами Гейтса, підприємство Ілона Маска допомагає робити електрокари дешевшими й доступнішими, що, безперечно, грає на руку розвитку екологічно чистого транспорту.

Однак, із властивою йому усмішкою, 64-річний мільярдер підтвердив, що купив Taycan. «Це машина преміум-класу, але вона дуже-дуже крута», — поділився Гейтс. У відповідь на це Ілон Маск лише написав у своєму Twitter, що «його бесіди з Біллом Гейтсом були невтішні».

Протистояння Porsche Taycan і Tesla виходить далеко за межі особистих стосунків Маска і Гейтса: перша повністю електрична модель німецького бренду мала стати головним конкурентом машин Tesla. Коли я відвідав презентацію Taycan у Штутгарті — у мене теж не було в цьому сумнівів.

Один з найпопулярніших виробників спортивних авто у світі випускає чотиридверний електрокар з технологією зарядної системи, яка дає можливість зарядити акумулятор до 80% за 22 хвилини, — хіба це не очевидний удар під дих Tesla?

Але одразу ж після виходу Taycan і, найголовніше, оголошення цін на цей електрокар, армія фанатів Tesla й особисто Ілона Маска стала поливати нову модель Porsche, що називається, конструктивною критикою.

Вже за заявленими характеристиками топовий Taycan поступався найбільш зарядженій версії Model S у прискоренні з нуля до 100 км/год на 0,4 секунди, — у Porsche такий розгін займав 2,8 секунди, а у Tesla — 2,2 секунди.

Forbes
Фото: Forbes

У цих двох автомобілів практично ідентичні характеристики габаритів, потужності (приблизно 760 к.с.), хіба що в Porsche зробили більш моментний електродвигун — він видавав 1050 Нм проти 931 Нм у топовій Model S Perfomance.

Ще у Tesla на 140 км більше заявлений максимальний запас ходу на повному акумуляторі (555 км проти 412 км), хоча це досить відносний показник, який залежить від особливостей експлуатації електрокара.

Щоб остаточно довести перевагу Tesla над новим Porsche — Model S привезли на гоночний трек Нюрбургрінг. Кілька джерел з Німеччини повідомили, що Tesla проїхала коло на 20 секунд швидше, ніж Taycan.

З огляду на вартість максимальної версії Model S Perfomance у $ 115 тис., і найпродуктивнішого Taycan Turbo S в сумі $185 тис., — можна було б припустити, що в Porsche не змогли створити гідного конкурента Tesla.

Хоча передзамовлення десятків тисяч моделей Taycan довело зворотне. Націлюючись на свою аудиторію, німецькі інженери знову створили відмінний збалансований автомобіль, який, до того ж, вирішив головну проблему електрокарів — швидкість зарядки.

Tesla, натомість, продовжує спроби втриматися на двох стільцях, балансуючи між божевільними характеристиками продуктивності Model S і дешевизною Model 3.

Сам Ілон Маск не посоромився висміяти приставку «Turbo» в назві Taycan, — мовляв, це абсурд для електрокарів. Тепер же, коли Гейтс публічно заявив про свій вибір на користь Porsche, у Маска не залишилося креативу для жартів.

Вочевидь, свою роль відіграли не зекономлені 0,4 секунди до сотні і зайві 140 км запасу ходу, а саме те, за що купують Porsche — задоволення від водіння, спортивний характер автомобіля і висока якість штутгартського бренду навіть у найдрібніших деталях.

Виявилося, що навіть якщо вийняти з Porsche двигун внутрішнього згоряння, — він все одно залишиться Porsche. Хіба що коштуватиме трохи дорожче, ніж культовий 911.

Як показала практика, люди на кшталт Білла Гейтса краще куплять електричну версію 911, ніж віддадуть сто з гаком тисяч доларів за танцюючу Tesla, з величезним комп’ютером у салоні і щомісячним набором нових розваг.

Сподіваюся, вибір Гейтса не сильно засмутить Ілона Маска і у нас ще буде можливість побачити його фірмовий танець.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X