Дзен-кросоверизм — тиждень з Infiniti QX50

26 березня 2020, 20:02
НВ Преміум

Зовнішність — витончена, двигун — нестандартний, кермо — незвичайне, походження — японське, ціна — за мільйон. А все разом — преміум-кросовер Infiniti QX50.

А бсолютно новий Infiniti QX50 виїхав на український ринок у 2019-му — й одразу потрапив до епіцентру бійки. QX50 належить до висококонкурентного класу великих преміальних кросоверів (D-SUV Premium), у якому улюбленці забезпечених жінок Lexus RX і Mercedes Benz GLC-class, брутальний денді Land Rover Discovery і вічно молодий BMW X3 змагаються до останньої краплі пального за гаманці покупців.

Відео дня

QX50 має технічні козирі, щоб показати себе гідно в цій боротьбі: незвичайні бензиновий двигун і рульове управління, — але ними Infiniti може здивувати хіба що інженерів.

Чим же модель потішить звичайного споживача? Я тиждень шукав відповідь у товаристві QX50 у топ-комплектації — з безальтернативними 2-літровим турбомотором, варіатором і автоматичним повним рушієм.

1. Легкість руху

Рульове у QX50 може бути зі звичайним електропідсилювачем, але тестовий автомобіль мав систему DAS — у ній немає механічного зв’язку керма з колесами: за суттю, це джойстик-маніпулятор.

Кермо робить 2,6 оберти — досить гостро, і машина на дії ним реагує різко. Кермо чітко розслаблене на малих (паркувальних) швидкостях і «важчає» на великих. Йому бракує вираженого нуля.

Відгуки на газ різкі, та й потужність двигуна достатня, — розгін до 100 км/год займає приблизно 7,5−8 с.

Двигун один, але цікавий: VC-Turbo із безперервно змінним рівнем стиснення (від 14: 1 до 8:1): в Infiniti стверджують, що так досягається залежності від дорожніх умов і бажань водія) баланс між потужністю і витратою пального. А ще цей мотор приємно бурчить на високих обертах.

НВ
Фото: НВ

Машина має чотири профілі їзди: еко, нормал, спорт, індивідуал. Перемикаються вони (від кінця до початку і назад) невеликим важелем на центральному тунелі. Той розташований занадто близько до стегна водія, у сліпій зоні — незручно.

Важіль варіатора поруч — і теж невеликий і не дуже зручний, бо не фіксується: складно зрозуміти, яку позицію обрано. Тільки з P просто — його вмикає окрема кнопка.

В екорежимі прибавка тяги стає плавною, а педаль газу починає чинити опір натисканням: щоб отримати різке прискорення, треба її продавити. Режим нормал — середній, а в спорті відчувається приріст обертів і агресивності. Ще різкішим автомобіль робить ручний режим вибору віртуальних передач варіатора.

Досить натиснути на підрульові, і під час гальмування коробка сама йтиме в «мінус» із затримкою, а під час розгону стане утримувати обраний водієм «щабель» до 5,5 тис. об/хв за тахометром (червона зона починається із 6 тис.).

Підвіска забезпечує плавний рух, але без кренів і розгойдувань, і навіть битий асфальт не призводить до болісних ударів по колесах. І по ґрунтівці машина йде стабільно.

Гальма ефективні.

QX50 — кросовер міський і швидкий: система повного рушію в нього працює самостійно і на серйозне бездоріжжя не розрахована. Момент розподіляється у межах від 100% на передню вісь до 50/50 між передньою і задньою.

Дорожній просвіт — приблизно 195 мм під матом, який прикриває двигун. По периметру кузов знизу прикритий незабарвленими пластиковими накладками — корисно, хоча їхня площа могла б бути більшою.

2. Помічник у всьому

Машина вже в базі має основні системи безпеки, а в максимальній комплектації QX50 перетворюється на просунутого захисника власника і пасажирів.

Адаптивний круїз-контроль хороший і в місті, бо здатний повністю зупинити машину і готовий працювати на надмалих швидкостях і в заторах. Але якщо кросовер вже став і в салоні пролунав короткий сигнал, водієві доведеться самому натиснути на гальмо, — інакше QX50 легенько покотиться вперед. Страхувальна електроніка знову прийде до тями трохи пізніше.

Є контроль сліпих зон — машина навіть намагатиметься призупинитися, щоб уникнути зіткнення з попутним автомобілем по сусідству. QX50 (точніше, електронні «мізки») ще й різко вдарить по гальмах, якщо виявить перешкоду ззаду (під час реверсного руху).

Кросовер вміє контролювати смугу руху, але водночас не дуже вміє бачити київську розмітку. Всі страхувальні функції можна підлаштувати окремо.

У QX50 є датчики по колу і чотири камери, і на центральному дисплеї з їх допомогою (заради зручності процесу паркування) створюється вигляд зверху. Передню камеру можна ввімкнути примусово — допомагає на бездоріжжі. Зовнішні дзеркала великі. Передні стійки в нижній частині товсті — це заважає.

3. Для водія

У тестового автомобіля було спецоздоблення з елементами замші і дерева. Виглядало все дорого, але строкато через змішання різних фактур і кольорів — коричневого, бежевого, синього.

Передні сидіння хоч і не мультиконтурні, але зручні (японці проектували їх разом із NASA). Обидва водійські підлокітники встановлено низько.

Спереду немає вираженого місця під мобільний. Під зсувною кришкою в основі центральної консолі — два підстаканники, розетка 12 В і два роз'єми usb.

Ще один роз'єм — силовий (для зарядки) — у боксі під підлокітником (сам бокс — середніх розмірів, а ось бокс для рукавичок досить просторий).

Звук преміальної аудіосистеми Bose хороший, а сам салон пристойно ізольований від зовнішнього шуму.

Панель приладів за нинішніми мірками банальна: по краях — аналогові стрілочні спідометр із тахометром, у центрі — кольоровий монітор борткомп’ютера.

На центральній консолі зверху — сенсорний і не дуже великий екран, нижче — ще один сенсорний монітор, що виглядає сучасніше. По краях усього цього господарства знаходяться два ряди фізичних кнопок — потрібну доводиться шукати очима, відволікаючись від дороги.

DR
Фото: DR

4. Для пасажирів

Ззаду дорослим і високим цілком вільно — високий пасажир за високим водієм влаштується зручно, навіть відкинувшись назад. Кут відкриття дверей близький до прямого, а кут нахилу спинок змінюється.

У другому ряді є управління «своєю» зоною клімат-контролю, повітроводи і два роз'єми usb. Є і розетка на 12 В (ще одна — в багажнику). Також є відкидний підлокітник із двома підстаканниками і шторки на вікнах (плюс люк).

Задній диван рухається вперед-назад у межах 15 см, спинки роздільно складаються.

Багажні двері великі, з електрорушієм. Сам вантажний відсік достатньо просторий, але він міг би бути і глибшим (запаски немає, бо покришки — runflat), у підпіллі інструменти і є кілька невеликих ємностей для дрібниць.

5. Серйозний апетит

Витрата чималенька: 14,5−16 л у місті, на трасі — на 3−4 л менше.

6. Висновок

У 2019 році в Україні купили трохи більше сотні QX50 — кросовер опинився за межами топ-100 найпродаваніших моделей легковиків і легких комерційних автомобілів (мова йде про нову техніку). Але точно такий результат показали зовсім недемократичні Volvo V60 і Audi Q5. Це добре відображає ставлення українців до QX50: такий Infiniti для них — продукт люксовий і нішевий. Однак свого клієнта цей кросовер завжди знайде: він гарний, досить утилітарний, має адекватну (як для свого класу) вартість насичених комплектацій, і не надокучив на дорогах.

Цю колонку написали для № 11 журналу НВ від 26 березня 2020 року. З міркувань безпеки та керуючись турботою про здоров’я наших читачів, кур'єрів, які доставляють вам номер, і членів редакції, найближчі кілька тижнів журнал виходитиме тільки онлайн, а cтворюватиметься — віддалено.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X