Netflix або Megogo? Як стрімінгові платформи погублять телебачення і стануть новим інтернетом

25 червня 2020, 21:00

Netflix, HBO, Apple TV+, Amazon Prime — ще кілька років тому ці назви ні про що не говорили масовому користувачу. Але сьогодні вони повним ходом змінюють ТВ та інтернет, і ось чому.

З кожним роком усе більше людей користується стрімінговими сервісами. Лише Netflix за останніми даними наприкінці 2019 року дивилося понад 167 млн глядачів зі всього світу — це на 20% більше, ніж у 2018 році. Тоді ця цифра становила 138 млн.

Відео дня

Netflix, Megogo, oll. tv, Vodafone TV та інші - це все ОТТ-сервіси, які засновані на технології Оver The Top, — доставка відеосигналу безпосередньо від провайдера контенту на пристрій користувача через інтернет.

Іншими словами, ОTT — це відеосервіс у обхід кабельного та супутникового телебачення.

Розбираємось, чому такі сервіси стають дедалі популярнішими, як вони змінюють ринок, користувацький досвід та враження глядачів від перегляду.

Що приваблює користувачів в ОТТ-сервісах?

Почнемо з того, що здебільшого українці продовжують дивитися телебачення. Поступово вони переходять із кабельного аналогового телебачення на цифрове, а дехто вже роками користується супутниковою антеною.

Усі ці варіанти потребували проведення кабелю або покупки недешевої антени, або налаштуванням тюнера (англійською — «set-top boxes»).

В свою чергу, ОТТ дозволяє кінцевим користувачам дивитися фільми, серіали та інше, використовуючи власні смартфони, ноутбуки, Smart TV та взагалі будь-які гаджети.

Все, що потрібно — це оплатити підписку й мати доступ до мережі інтернет на своєму пристрої.

Основними перевагами ОТТ систем є:

— Висока якість за помірну ціну: ОТТ сервіси надають кілька варіантів підписок (більшість із відео у HD якості) і серед них можна знайти дешевшу альтернативу звичному кабельному телебаченню.

— Різноманітність контенту: окрім звичайних телевізійних каналів ОТТ сервіси пропонують добірку фільмів, серіалів та навіть власного відеоконтенту, який доступний до перегляду в будь-який час.

Такі американські ОТТ сервіси як HBO, Netflix, Disney+ виробляють свій відео контент і ексклюзивно транслюють його на своїх платформах.

— Доступність перегляду на багатьох пристроях: раніше всі дивилися телевізор. Зараз — замість нього достатньо мати один серед багатьох пристроїв: Smart TV, планшет, комп’ютер, смартфон, або навіть ігрову консоль.

Як бачимо, саме зручність і легкість у використанні - одна з найголовніших переваг ОТТ-систем. Користувач по факту не прив’язаний ані до конкретного пристрою, ані до фізичного розташування, ані до інтернет-провайдера.

Тобто ОТТ відповідає потребам сучасних людей бути мобільними.

Головний тренд

Ринок стрімінгових сервісів формують два головні тренди: забезпечення найбільш ефективної монетизації для провайдера та найкращого користувацького досвіду. Саме для цього використовують нові технологічні рішення.

Покращити користувацький досвід допомогли аналіз уподобань клієнтів та персоналізація контенту. Окрім цього, користувачі самостійно обирають, що, коли і як переглядати, отримують рекомендації на основі власних уподобань та сповіщення про новий цікавий контент.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Більше не треба купувати DVD, ходити до кінотеатру або бігти додому на улюблений серіал, який транслюють по буднях у певний час.

Персоналізований контент та клієнтоорієнтованість якраз головний тренд, який започаткували і поширили ОТТ-системи, — саме це стало запорукою успіху.

Тому Netflix пропонує новим користувачам відмітити улюблені фільми та серіали. Таким чином, система формує рекомендації та показує лише те, що могло би бути цікаво глядачу.

Крім цього, звісно, все більшу роль відіграють зручний інтерфейс, продумана навігація, безперебійна подача та якість відео. Без цього всього буде дуже важко залучити нову аудиторію, тому гравці на ОТТ-ринку приділяють цьому більшу увагу.

Для забезпечення кращої монетизації ОТТ-провайдери також запровадили новий підхід до аналітики та реклами.

Саме так стрімінгові сервіси змогли отримати доволі точну інформацію про те, що саме любить дивитися аудиторія (враховуючи улюблені жанри, персонажі, актори, сюжети), а також коли найкращий час для трансляції та багато іншого.

Відповідно новий контент створюється з урахуванням цієї інформації та стає все більш популярним.

Як розвивається ОТТ в Україні

Попри те, що в нашій країни поширене піратство контенту, ринок ОТТ розвивається доволі стрімко. Все більше людей готові платити за можливість переглядати серіали та фільми у високій якості на одному ресурсі.

З’являються нові ОТТ-сервіси, між ними виникає конкуренція. Це і стимулює компанії вдосконалювати сервіс для користувачів.

Український ОТТ-ринок впродовж останніх років стає все жвавішим. Через це виникає конкуренція не тільки між вже відомими ОТТ-платформами як Megogo, oll. tv, sweet. tv, divan. tv, а й з’являються суперники від класичних телеком-провайдерів на кшталт Kyivstar Go TV, Volia TV та Vodafone TV.

У майбутньому попит буде лише збільшуватися і з’являться нові сервіси, можливо, з більшою спеціалізацією контенту (наприклад, винятково спортивні або дитячі). І кількість користувачів зростає - вони все більше розуміють, що у них альтернатива звичайному телевізору.

Розвиток сервісів OTT йде пліч-о-пліч з сучасними світовими тенденціями. З точки зору функціоналу, розвиток українського ОТТ не тільки не відстає від міжнародних конкурентів, а інколи і випереджає.

Наприклад, Megogo можна вважати зразком класичної ОТТ-системи. У них є великий каталог фільмів та серіалів, преміум-контент, перегляд звичайних телеканалів (які можна також подивитися у записі), спортивні трансляції та багато іншого.

У цю платформу можна додати хіба що музику, функцію багатокористувацьких профілів та функцію особистого DVR (автоматичний запис ефіру на запит користувача).

З іншої сторони в Україні існує достатньо викликів та проблем, які сповільнюють розвиток індустрії OTT, а саме:

 — ліцензії на контент: ОТТ-сервіси змушені отримувати ліцензію провайдера не на певне місто або внутрішній регіон, а на всю територію України. Така масштабність впливає на суму ліцензійного збору, тому більшість ОТТ-сервісів працюють без ліцензій провайдерів;

 — локалізація контенту, а саме якісне та всеохоплююче озвучування українською мовою;

 — боротьба з піратством: Україна, як і раніше, потрапляє до світових рейтингів країн;

— порушники прав інтелектуальної власності.

Як буде йти справа далі

Надалі ОТТ буде все більше використовувати велику кількість даних, щоб аналізувати поведінку своєї багатомільйонної аудиторії. За допомогою алгоритмів штучного інтелекту вже зараз можна прогнозувати, який контент буде успішним у майбутньому.

Крім цього персоналізація контенту допоможе й надалі вдосконалити таргетовану рекламу, зробити її більш націленою. Цілком ймовірно, буде зміцнюватися зв’язок з соціальними мережами, — з’явиться можливість створювати своє персональне телебачення і ділитися підбіркою з іншими користувачами.

Також ОТТ-платформи будуть і надалі впроваджувати новітні технології у своїй практиці. Наприклад, 5G інтернет — щоб переглядати відео у високій якості без затримок, технології віртуальної й доповненої реальності (AR/VR) — щоб дивитися відео через VR-шоломи чи розумні окуляри.

У найближчій перспективі саме поширення 5G буде змінювати користувацький досвід та стимулювати розвиток технологій.

Крім цього, у найближчі 5 років українці отримають повноцінний онлайн-кінотеатр на своїх пристроях. Завдяки новим технологіям в українських ОТТ-сервісах глядачі зможуть керувати сеансом голосовими командами, отримувати персоналізовані рекомендації, взаємодіяти з контентом і простіше шукати серіали і фільми

Загалом, популярність OTT-сервісів буде лише збільшуватися, адже вони запропонували користувачам небачене раніше різноманіття та зручність.

Серед усіх нових можливостей та ініціатив в ОТТ-галузі ніхто не може чітко сказати, коли саме настане якісно новий етап технологічного розвитку.

Проте експерти прогнозують, що у майбутньому ринок чекає момент перенасичення, і тоді ОТТ-провайдерам доведеться використовувати всю свою винахідливість і креативність, щоб утримувати глядачів біля екранів.

Співавторка колонки — Оксана Донадіо, Engagement Manager в GlobalLogic

Показати ще новини
Радіо NV
X