Навіщо потрібен блокчейн на колесах? Блог Костянтина Ценцури

5 травня 2018, 10:02

Технологія блокчейн стає настільки популярною, що ключові автовиробники вирішили впроваджувати її e свої машини. Можливо, це створить революцію в автопілотуваннs, - але точно зробить автоматизовані системи автомобілів ще розумнішими.

Сучасні автомобілі є скоріше складною комп'ютерною системою, ніж механічною залізякою, яку рухає двигун внутрішнього згоряння.

Так, принцип залишився той же - їхати, але тепер електроніка досягла такого рівня, що може контролювати інформацію від мікроклімату в салоні до утримання дистанції між автомобілями у смузі.

Відео дня

Машини, створені передовими компаніями в останні п'ять-десять років - це не тільки дорогі іграшки з індикаторами дощу та масажними кріслами, - це і високотехнологічні засоби пересування, які, завдяки цифровим технологіям, можуть оптимізувати витрату палива, змінювати динаміку авто в залежності від дорожніх умов, підвищити безпеку і допомогти водієві уникнути аварійних ситуацій.

Це зовсім не повний перелік того, що можуть сучасні авто, і, якщо описувати кожну таку технологію, то, скоріше, потрібно готувати книгу, а не статтю.

Суть полягає у комп'ютерах, які оперують цими технологіями. Подібно до Android і Mac, Windows і Linux, кожен автовиробник має свою операційну систему, яка, звісно, у когось має дуже симпатичний інтерфейс, у когось - колосальну кількість функцій, якусь легше зламати, а якась постійно дає збої і перезавантажується.

Але усі вони обробляють гігабайти інформації, про що ви й гадки не маєте, рушаючи з місця у міській пробці.

Але як об'єднати всі ці комп'ютери в одну велику систему? Як наділити кожну машину особистістю, яка могла б ідентифікувати себе не тільки в рамках своєї марки? Як створити універсальну мову програмування, яку би використовували усі автовиробники для поліпшення безпеки та рентабельності пересування?

Одними з перших зрозуміли, що сила в єдності представники корпорації Toyota. Японські інженери ще у 2015-му почали запуск системи, яка допомогла б машинам спілкуватися одна з одною. Але, знову ж таки, мова йде лише про автомобілі однієї марки, та про застарілу систему коротких радіохвиль, на яких Toyota планує з'єднати усі свої автомобілі в найближчі десять років.

Трохи далі пішов Volkswagen, який, у співпраці з популярним виробником відеокарт NVIDIA, планує об'єднати комп'ютерні системи своїх автомобілів за допомогою бездротової цифрової мережі. Але і тут маються на увазі автомобілі лише одного бренду, які зможуть ділитися інформацією про небезпеку на дорогах, трафіку, стан дорожнього покриття в радіусі, всього лише, 500 метрів.

Ризикнули і не побоялися незрозумілого багатьом блокчейну лише в BMW, General Motors, Ford і Renault. Безперечно, розумне рішення, адже суть децентралізованої платформи саме в цьому - обробляти і поширювати інформацію з кожної ланки одного великого ланцюга, не втручаючись при цьому в діяльність один одного та не маючи домінуючого блоку управління.

Вагомі гравці ринку з Німеччини, США і Франції нещодавно оголосили про свій вхід у пул MOBI (мобільна відкрита блокчейн-ініціатива), до якого вже належать кілька авторитетів, таких як німецький постачальник промислових технологій Bosch, американський комп'ютерний гігант IBM, і відомі блокчейн-розробники Blockchain at Berkeley, Hyperledger, Fetch.ai та IOTA.

Пул з 30 компаній буде працювати над децентралізованими технологіями, які повинні зробити пересування більш безпечним, доступним і об'єднаним.

У цьому сенсі грамотний блокчейн може надати сотні можливостей - від зручних систем платежів та відстеження інформації по кожному автомобілю - до створення автопілотів і каршерінгових систем.

Робота таких великих автовиробників як BMW, General Motors, Ford і Renault над єдиною блокчейн-технологією вже в недалекому майбутньому може перетворитися у децентралізовану мережу розумних автомобілів, які, наприклад, зможуть вирішити ситуацію з нескінченними пробками.

Тільки уявіть: кожен автомобіль буде знати, куди їде другий його родич, другий буде знати, куди їде третій, третій - куди четвертий і так далі. Розумний комп'ютер кожного з них запропонує водієві такий маршрут, який розвантажить навіть найскладніші розв'язки і запобіжить скупченню автомобілів у одному місці.

Крім цього, блокчейн в авто може поліпшити діючі системи безпеки. Якщо кожне авто на шосе буде частиною розгалуженої системи - машини зможуть набагато ефективніше контролювати швидкість і передбачати маневри одна одної, в залежності від дій своїх водіїв.

І це, не кажучи вже про прості, для блокчейну, вдосконалені бази даних, які могли б значно скоротити автокрадіжки та полегшити сервісне обслуговування автомобілів.

Звичайно, поки все це тільки у планах, і пересічний український водій навіть не підозрює, що програмісти ключових міжнародних автобрендів незабаром можуть створити таку систему, яка буде ідентифікувати на дорозі його стареньку дев'ятку, як «невпізнаваний рухаючийся об'єкт».

Автор колонки - Костянтин Ценцура, журналіст НВ Техно.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X