Лутбокси, Донат і содомія: як Fallout 76 погубить серію. Блог Ігоря Нікітіна

6 липня 2018, 21:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Fallout 76 – вбивця серії або рятувальний круг Bethesda?

Fallout 4 вийшла неоднозначною грою. Це розуміли і самі розробники, а фанати вже після третьої частини почали переживати за серію. Четвертий «фолач» перестав бути RPG з елементами шутера. Геймери думали, що це тільки експеримент, але в 2018 Bethesda анонсує приквел до всієї серії – Fallout 76.

Відео дня

Тизер, перші чутки, і ось фанати вже в повному здивуванні чекають E3. Виставка, конференція Bethesda, і головні страхи гравців виявляються реальністю. Серія повністю змінює напрямок і йде в онлайн, а з канонічного залишився тільки сеттинг і назва.

Геймплей

Фанати відразу розділилися на дві групи: задоволені новою грою і пророки смерті серії.

Перші говорили, що чекали переходу в онлайн ще з першої Fallout, а другі віщують донат, лутбокси і повну відсутність сюжету. Тепер важко стверджувати, що розробники зроблять в результаті, але приводи для хвилювання у нас є.

Почнемо з того, що серія дійсно йде в онлайн і навіть змінює жанр. Якщо раніше це була RPG з діалоговою системою, відіграшем і прокачуванням, то тепер це «вижівастик у відкритому світі». Найпопулярніші представники жанру – Rust і DayZ. Притому Fallout 76 об'єднав обидві механіки: будівництво і виживання.

Ігровий дизайнер Bethesda Тодд Говард акцентував увагу на тому, що на карті є тільки гравці і монстри. Дії Fallout 76 відбуваються через 25 років після ядерної війни, і люди ще не встигли заново обжити міста. Через це гравець не зможе забігти в найближчу таверну і взяти квест у бармена. Вижівальникам залишається тільки будувати, битися з монстрами і між собою.

За словами Говарда, світ Fallout 76 буде в чотири рази більше, ніж світ четвертої частини. На перший погляд, це звучить круто, адже більше – краще, але головне не розмір, а вміння користуватися.

Через наявність неігрових персонажів (NPC) розробники могли генерувати пригоди. Ось йдете ви по занедбаного місту, натикаєтеся на дівчину, і вона дає вам квест. Сценарій номер два: рятуєте бідолаху, якого оточили монстри, і він дає карту скарбів, що веде до ще більших пригод. Такі ситуації можна генерувати нескінченно, але в Fallout 76 це нездійсненно через відсутність NPC.

Та ж Fallout 4 менше приквела, але на кожному кроці розкидані активності і квести, які наповнюють світ. Гравець банально не встигає занудьгувати, адже йому постійно підсовують нове завдання. У Fallout 76 такого не буде. Просто порівняйте карти Fallout 4 і Fallout 76. Перший під зав'язку забитий поселеннями, а другий на 80% складається з лісів, боліт і пустель. Звідси виникає питання: «А як Fallout 76 розважатиме гравців?».

Мультиплеєр

На одному сервері Fallout 76 буде бігати до 30 гравців. Судячи з трейлерів, Bethesda пропонує їм полювати, будувати і битися між собою. Розробники наполягають на тому, що виживати в радіоактивних пустках простіше командою з чотирьох чоловік. Разом ви можете відбудовувати базу, оборонятися від набігів мутантів і полювати на монстрів.

Коли ж фермерське життя набридне, можна піти стрілятися з іншими виживальниками. В крайньому випадку, гравець йде досліджувати світ, розшукуючи ресурси, зброю і коди запуску ядерних ракет.

Останні викликали ще одну хвилю обурення серед гравців. Суть в тому, що кожна людина може взяти коди запуску, піти в бункер і вдарити ядерною ракетою з будь-якого місця на карті. Піарник Bethesda Піт Хайнс уточнив, що ці коди не будуть валятися на кожному кроці. Гравцеві доведеться спочатку відшукати п'ять частин, а потім з боєм пробратися в бункер. Так що Fallout 76 не буде жити у постійній ядерній війні.

Гравці можуть «бити» по будь-якому місцю на карті і по будівлях інших користувачів. Говард пояснив, що смерть не буде відкидати гравця назад, відбираючи все нажите. До того ж під час запуску ракети "колоніста" сповістять сиреною, якщо він знаходиться в зоні ураження. Ніхто не заважає просто піти звідти, але що з будівлями, у них то немає ніг. Невже все нажите перетворитися на радіоактивний попіл? Не зрозуміло.

Незважаючи на тотальну руйнацію, ядерна ракета буде навіть трохи корисною. На місці катастрофи утворюється радіоактивна зона, яка відкриває нові можливості для виживальників. Гравці зможуть відшукати унікальні ресурси і зброю, а також пополювати на нових мутантів. Але пам'ятайте, що інші гравці також хочуть поживитися наслідками вибуху.

Тому розробники і рекомендують виживати в команді. Так простіше збирати ресурси для спорудження будинку, полювати і відбиватися від мародерів. Але, схоже, що на цьому всі веселощі закінчуються.

Сюжет і світ гри

Ми вже розібралися, що в Fallout 76 відсутні неігрові персонажі, а також квести в звичному розумінні. Це призводить до іншої проблеми – відсутність сюжету. Так, гравцям дадуть передісторію, але це не замінить повноцінне оповідання. У тій же Destiny 2 розробники з Bungie додали сюжетну кампанію, яка знайомить гравця зі світом і персонажами. Надалі ці ж NPC дають завдання і активності.

Але стривайте, в Fallout 76 відсутні неігрові персонажі, а значить розробникам не потрібно створювати історію, щоб їх вводити. Навіть сам Тодд Говард неодноразово говорив, що в Fallout 76 будуть тільки живі люди. Навіть рейдерів замінили на гулів, адже все інше населення – це гравці. З таким розкладом не зрозуміло, хто буде видавати квести і навколо кого будуватиметься сюжетна лінія.

На презентації Говард часто вживав слово «квест». Можливо, він мав на увазі пригоди і пошуки ресурсів.

Згідно з іншою теорією, сюжетні завдання будуть приходити прямо на Pip-Boy, наручний комп'ютер головного героя. Це лише припущення, але якщо вони виправдаються, то плюсів грі це не додасть. Навіть з урахуванням незграбних персонажів в Fallout 4, вони додавали світу жвавості, а простий текст на екрані цього позбавлений.

Fallout завжди був про пригоди і ситуації, в які потрапляв головний герой, а історію заміняв один великий квест. Основна місія Fallout 76 – зачистка радіоактивної землі від мутантів і відродження людства. Така концепція не вимагає сюжету.

Від відсутності історії та неігрових персонажів постраждала і діалогова система. Тепер її просто немає, Bethesda вирізала її за непотрібністю. Навіть сухі діалоги з Fallout 4 давали маленький простір для відіграшу, а тепер і цього не буде.

Технічна сторона

З геймплейні і сюжетним наповненням Fallout 76 ми закінчили, тепер перейдемо до технічної частини. Тут у фанатів серії повинна з'явиться єхидна посмішка від спогадів про знамениту оптимізацію Bethesda. Розробники навчилися робити прекрасні відкриті світи, але з оптимізацією у них завжди проблеми.

За заявою Тодда Говарда, Fallout 76 створюється на движку Fallout 4, в якому до сих пір є частини коду від движка TES: Morrowind 2002 року. Тепер ви розумієте, наскільки цей кістяк древній. До того ж мережевий код взяли у Quake, тому що немає часу створювати новий.

З огляду на ці фактори, навіть не сподівайтеся на стабільну продуктивність. На студійних серверах Bethesda все може працювати ідеально, але в польових умовах, коли на сервер зайдуть мільйони, картковий будиночок може впасти. Навіть геймплейні кадри з E3 2018 гальмували, а це демонстрація перед мільйонною аудиторією потенційних покупців.

До того ж Fallout 76 не приваблює своїм зовнішнім виглядом. Четвертий фолач складно назвати красенем, але в новій грі розробники будуть навмисно погіршувати графіку. На одному сервері буде до 30 гравців, які стріляють, збирають ресурси і всіляко взаємодіють зі світом. Щоб це все обробляти, потрібні додаткові ресурси, які буде жерти графіка.

Лутбокси, Донат і содомія

У сучасній ігровій індустрії не можна обійти стороною тему мікротранзакцій. Fallout 76 – гра-сервіс, і розробники самі розповіли, що планують багаторічну підтримку з оновленнями. Bethesda обіцяє безкоштовні додатки і виключно косметичний донат, але подивимося, що буде через рік.

Fallout 76 стане для Bethesda постійним джерелом доходу, який буде підтримувати життя студії та її проектів. Не думайте, що це тільки запал перед повноцінною п'ятою частиною. У планах компанії випустити TES 6 і Starfield, які навіть можуть пропустити восьме покоління консолей і вийти після 2020.

Вердикт НВ

Незважаючи на вищесказане, Fallout 76 буде хорошою грою, але жахливим представником серії. Bethesda повністю відійшла від канонів і взялася за новий напрямок. Можливо, це тільки експеримент, і розробники навмисно зробили приквел, щоб залишити продовження до кращих часів.

Fallout 76 не вб'є серію, але вона вже не буде колишньою. Бувалі гравці і фанати підуть, а на їхнє місце прийде молодняк, який не бачив, що було раніше. Тут знову напрошується паралель з Destiny 2: фанати першої частини скаржаться, що все не те, а новачкам норм, адже іншого вони не бачили.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X