Що карантин зробить з ринком мобільних додатків

28 березня 2020, 11:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Зараз ми можемо спостерігати переділ економіки. Одні бізнеси стають незатребуваними, а інші злітають вгору. Онлайн-послуги стають популярними як ніколи. Це ж стосується і ринку мобільних продуктів.

Попри те, що ринок мобільних продуктів постійно росте протягом майже 15 років, зараз ми бачимо справжній бум. Люди обмежені в розвагах, немає звичного вибору: ресторани, кінотеатри, концерти, навіть фітнес-центри зараз, можна сказати, під забороною.

Відео дня

На перший план виходять мобільні ігри та програми. Ця розвага доступна у всіх сенсах: мобільний телефон зараз є у кожного, грати можна не виходячи з дому, часто ця розвага ще й безкоштовна.

З початком карантину в Китаї ми відзначили зростання кількості активних користувачів практично у 200%, довжина ігрової сесії, в свою чергу, збільшилася на 20%. У Європі зараз спостерігається аналогічна ситуація.

Наприклад, в Італії та Іспанії з початком карантину показники злетіли на 50% і 40%, відповідно. Цікаво, що з усіх наших продуктів, особливо популярні в цих країнах зараз саме музичні програми.

Ми пояснюємо це національними особливостями. Зокрема, італійцям подобається Real Guitar, що симулює гру на гітарі, і додаток для створення музичних бітів Beat Maker Go. А серед іспанців найпопулярніший зараз додаток для налаштування гітари Double Tune.

techgyd.com
Фото: techgyd.com

Зростання споживання мобільних продуктів очевидний і він триває. З іншого ж боку, є і деяка негативна тенденція в цьому бізнесі. Ми бачимо, що рекламодавців з реального сектора стає менше.

Якщо основна монетизація в мобільних додатках — це підписки, то мобільні ігри — це здебільшого free-to-play продукти, які монетизуються за рахунок реклами. Однак така тенденція, на мій погляд, тимчасова.

В умовах невизначеності абсолютно нормально, що бізнес робить паузу, щоб переглянути свою стратегію і перерозподілити витрати. Ба більше, через деякий час кількість рекламодавців стане ще більшою, і прийдуть вони з інших бізнесів, тих, що зараз на підйомі.

Зростаючий попит на мобільні ігри робить їх дуже ефективним рекламним майданчиком.

Чи залишаться користувачі «у грі» після карантину? Прогнозувати щось з повною впевненістю важко. Але досвід кризи 2008 року показує, що так. Тоді купівельна спроможність населення різко впала.

І багатьом також довелося скоротити походи в ресторани, кіно, відкласти подорожі. Знову найбільш доступною розвагою виявилися мобільні ігри. Нарощений за час кризи обсяг користувачів не знизився навіть після стабілізації економіки.

Тобто люди внесли мобільні ігри в свій звичний список розваг.

Звичайно, після коронавірусної кризи люди повернуться до своїх звичайних видів відпочинку, знову почнуть ходити в музеї, на виставки і концерти. І, я думаю, ще з більшим завзяттям, ніж до кризи.

Але поточний досвід показує, що хоча б часткове перенесення бізнесу в онлайн може певною мірою застрахувати доходи в кризу.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X