Як технології змінили наші подорожі в 2019 році

21 грудня 2019, 13:45

Які тренди домінували на ринку подорожей в 2019 році і як нові технології змінили тревел-індустрію.

2019 рік виявився переломним для індустрії подорожей в сфері мобільних бронювань, а його основним трендом стало закріплення і активне використання технологій, які були новаторськими за останні роки. Крім того, тривають тренди 2018 року на кшталт соло-подорожей, «еко-тревел» і «туризму вражень».

Відео дня

Напрямки та види відпочинку

Рік, що минає, проходив під різними трендами, у яких є один головний знаменник: отримати досвід, коли б турист жив у місці, куди він приїхав. Коротше кажучи, в пошані було «стати на тиждень місцевим».

В 2019 році був популярний не зовсім тривіальний вид подорожей — гастротуризм. В першу чергу інтерес до цього виду подорожей обумовлений саме бажанням скуштувати автентичні страви і поринути в місцеву культуру. При цьому більшість туристів запевняє, що якість і смак кухні займає далеко не останнє місце при плануванні подорожі, тому туристи дедалі більше віддавали перевагу тим напрямкам, де їх могли здивувати в кулінарному уподобанні. 

«Бути місцевим» було популярно і під час власне подорожей. Туристи віддавали переваги екскурсіям і турам, які проводили місцеві жителі або локальні блогери. Це обумовлено не тільки інтересом молодих поколінь до розуміння культури, а й наступним трендом, який можна назвати «овертуризм», який передбачає перенасичення міст і пам'яток туристами.

Молоді покоління не хочуть стояти по кілька годин у чергах або штовхатися ліктями на переповнених площах. А отже, вони вибирали або спокійні і віддалені маршрути, або тури під егідою місцевих, щоб перейнятися саме локальною культурою і тими речами, які шанують жителі міста або країни, куди приїхав турист.

rwrant.co.za
Фото: rwrant.co.za

Ще один вид відпочинку, популярний в році, що минає, — спортивний туризм і туризм вражень. Ці дві категорії тісно переплітаються між собою. Що стосується першої, то серед любителів спорту були популярні поїздки на міжнародні марафони, триатлон й інші спортивні заходи. Друга не менш популярна категорія відноситься як до екстремального відпочинку, так і до піших прогулянок по різних парках, лісах, стежках і горам, але вже з меншим екстримом, так звані «хайкінг» або «бекпекінг» (відпочинок з рюкзаком). 

Бажання покоління мілленіалов працювати під час відпочинку і відпочивати під час роботи створило ще один тренд, популярний в 2019 році, його можна сформулювати як «кочовий працівник». Суть даного тренду в наступному: молоде покоління не хоче бути прив'язане до конкретного місця проживання, крім того, більшості для роботи потрібен лише вихід в інтернет. Тому багато хто віддавав перевагу подорожувати по світу (найчастіше по країнах Азії), орендувати квартири або будинки і працювати, використовуючи сучасні технології.

Ще одним цікавим трендом було зміна сприйняття музейного туризму. Дедалі більше музеїв світу відходять від позиції освітньої в бік позиції освітньо-розважальної. Все це робиться на основі нових технологій, про які ми поговоримо нижче.

Технології

Багато музеїв та виставкових центрів стали інтегрувати технології доповненої і віртуальної реальностей. В першу чергу це пов'язано з небажанням молодих поколінь просто ходити по музею. Крім подібних інтеграцій, з'являються різні інтерактивні та ігрові експонати, які змушують людей взаємодіяти з виставкою.

Дані музеї можуть бути як науковими (наприклад, Perot Museum в Далласі), так і гуманітарними (наприклад, Newseum у Вашингтоні). У році, що минає, такий тренд тільки посилився. Головна проблема, яка постає зараз перед музеями — це не перестаратися і не перетворити їх повністю на технологічні або віртуальні майданчики. Потрібно залишити ту комбінацію інновацій та консерватизму, за яких походи в музеї зацікавлять усі покоління. 

Pinterest
Фото: Pinterest

Цілком передбачувано, що 2019 рік ознаменувався повсюдним впровадженням технологій штучного інтелекту і машинного навчання. Ейфорія минула — почалися трудові будні. «Низ айсберга» не був помітний простим туристам, позаяк левова частка інновацій припала на внутрішні системи туристичних компаній. Однак і про пряму взаємодію з клієнтом компанії не забували. Впровадження деяких подібних технологій бурхливо проходили в одній з найбільш швидкозростаючих індустрій подорожей — круїзній. 

На кораблях Royal Caribbean впроваджувалися бари з роботами зі штучним інтелектом замість барменів. Дані роботи можуть запросто приготувати коктейль. Компанія AIDA представила модель використання роботів, встановлених у коридорах корабля, що допомагатимуть туристам з навігацією. А компанія MSC представила голосового помічника, який знаходиться в каюті і виконує функцію персонального асистента.

До речі, подібна технологія була впроваджена кількома великими мережами готелів, наприклад, Marriott. Дані технології вже працюють у готелях не тільки у вигляді колонки-асистента, а й у вигляді додатків, які відчиняють двері, керують світлом і шторами.

Що стосується чат-ботів і голосового керування, то цей рік минув під егідою переходу від текстових чат-ботів до голосових. Текстові чат-боти поступово витісняються голосовими, так і не встигнувши повсюдно захопити ринок. Вони переходять в розряд помічників для бізнесу, наприклад, для тревел-агента при пошуку інформації або автоматичної відповіді на пошту чи повідомлення. Сам же турист почав активно спілкуватися з різними голосовими асистентами.

Спрощення інтеграції бізнесів з платформами Amazon і Google дозволило навіть невеликим компаніям мати свого голосового помічника. До слова, за минулий рік кількість користувачів голосових помічників зросла на 9,5%, а всього в світі вже налічується більше 50% інтернет-користувачів, які спілкувалися з віртуальним помічником. При цьому, наприклад в США, постійними користувачами голосових помічників вже стали 33 % американців. Лідерами ж вважаються країни Азії та Океанії, де ця цифра перевищує 50%. Найрідше користуються голосовими помічниками в Європі.

Одними з найцікавіших голосових помічників, які з'явилися в 2019 році, стали віртуальні помічники в машинах KIA і Hyundai. Програми наділені штучним інтелектом і за допомогою голосового спілкування зможуть спланувати маршрут, підказати, де найближче кафе або заправка, розповісти про погоду або останні новини. Програми ще знаходяться в стадії навчання і вдосконалення, але вже видно, що для туризму це буде корисно, насамперед шанувальникам дорожніх подорожей.

Планування і процес

jasonkellyphoto.co
Фото: jasonkellyphoto.co

Щодо планування подорожей і процесу бронювання, то в 2019 році великих змін не відбулося, окрім продовження тенденції зростання бронювань з мобільних пристроїв. Згідно з дослідженням Google в 2018 році в США 48% туристів готові були бронювати / бронювали подорожі, використовуючи тільки мобільні пристрої.

У 2019 році ця кількість продовжувала зростати і, швидше за все, в наступні рік-два ера настільних комп'ютерів і ноутбуків буде закінчена ще для однієї індустрії — індустрії подорожей. Цей шлях пройдено в Південній Кореї, Японії, Індії та Бразилії. Країни Європи лишаються найбільш консервативними, але і тут зростання бронювань, здійснених з мобільних пристроїв, продовжився. 

Позиції соцмереж також посилюються, хоча через вже величезну їх частку швидкість зростання сповільнилася. Найактивнішими поколіннями в соцмережах залишилися мілленіали (покоління Y) і зумер (покоління Z). Частка тих, хто використовував різні соцмережі для натхнення перед відпочинком, планування відпочинку або просто під час відпочинку, перевищила 95%.

Що стосується цінових трендів, то вони невтішні — середня вартість подорожей по всьому світу зросла. Найбільше зросли ціни на готелі — до 5%. 

«Небезпечні тренди»

Основними небезпеками для подорожей в 2019 році були загрози терористичних актів і природних катастроф. Глобальне потепління, як вважають чимало експертів, стало причиною почастішання ураганів в усьому світі.

Також прикладами природних катаклізмів стали лісові пожежі, які останнім часом не залежать від людини, землетрусу чи виверження вулканів. Відверто кажучи, дані загрози практично не змінюються щороку, і за правильного планування подорожей їх можна практично завжди уникнути. Але бувають і трагічні винятки, як-от 9 грудня, коли сталося несподіване виверження вулкана на острові Вайт-Айленд на півночі Нової Зеландії, що застало зненацька туристів, серед яких були і пасажири великого круїзного лайнера. В результаті катастрофи загинуло 16 людей, іще залишаються зниклими безвісти декілька осіб.

Теракти передбачити найчастіше неможливо, і небезпечними були навіть спокійні європейські міста або концерти. Незважаючи на те що фізичні атаки найчастіше відвертаються владою на стадії підготовки, уникнути деяких не вдалося. На слуху були мас-шутінги в США, які траплялися в популярних туристичних містах і навіть на ярмарку.

У сфері технічній та інформаційній значних терактів, збоїв і витоків в році, що минає, не спостерігалося, не рахуючи кілька комп'ютерних збоїв в аеропортах США і Франції, які призвели до багатогодинних затримок. Також в 2019 році сталося кілька великих хакерських атак, результатом яких став витік особистих даних туристів.

Загалом можна впевнено констатувати, що 2019 рік був вкрай цікавим для тревел-світу. Ми з нетерпінням чекаємо 2020 року, який принесе нам впровадження нових технологій в усі сфери туризму і отримання нових вражень від подорожей як всередині країни, так і за її межами.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X