Як заробити на Big Data та інші тренди ІТ-галузі. Блог Ігоря Бєди

3 листопада 2017, 16:30
Масштаб щорічної Lviv IT Arena виходить далеко за локальні межі: усі доповіді англійською, десятки закордонних спікерів, на порядку денному – найактуальніші для світу технологічні тренди

Саме такий підхід організаторів робить цю конференцію, яка пройшла у Львові 28 вересня – 1 жовтня 2017 року, однією з найбільш значимих подій для нашої IT-індустрії. Та що найважливіше – передові технології, що обговорювали на цьогорічній Lviv IT Arena, в українських IT-компаніях зараз не просто на слуху, а в роботі.

Відео дня

Дані мають значення

Щодня людство генерує близько 2,5 квантиліонів байтів даних (одиниця виміру з 18 нулями) – і ця інформація стає головною сировиною ХХІ століття. Тож не дивно, що значна кількість виступів та дискусій на Lviv IT Arena точилася довкола революційного впливу big data на різні індустрії та наше з вами життя.

Зокрема однією з найголовніших подій на Lviv IT Arena став виступ CEO Cambridge Analytica Александра Нікса, що був присвячений тому, як завдяки технологіям big data та інноваційним науковим методам можна докорінно змінити таку потужну сферу як реклама.

Робота Cambridge Analytica базується на трьох підходах. Перший – поведінкова наука – полягає у бажанні більш глибоко пізнати аудиторію, використовуючи не стандартні демографічні та соціально-економічні показники, а психометричні характеристики: наприклад, наскільки людина відкрита до нових досвідів, або схильна співпереживати іншим.

Другий – аналітика даних – дає можливість зібрати та систематизувати всю можливу інформацію про людину з відкритих джерел та клієнтських баз. До того ж, завдяки можливостям machine learning можна знаходити людей зі схожими психологічними портретами та ділити їх на відповідні групи. І нарешті третя складова – це таргетована реклама у цифрових медіа та телебаченні. Можна створити десятки версій одного контенту і демонструвати необхідній цільовій аудиторії: наприклад, на когось у рекламі автомобіля більше подіє меседж про економічність двигуна, на іншого – про безпечність автівки. Так комунікації стають більш особистими, а відтак ефективнішими.

Крім того, дані зараз відіграють вирішальну роль у створенні дизайну будь-яких продуктів, сервісів і навіть цілих бізнесів. Про це у доповіді Designing with Data розповідав мій колега Патрік Ньюбері (Chief Digital Officer, GlobalLogic).

Чимало бізнесів зараз перебувають у трансформації та переходять до моделі цифрових платформ. Відповідно кожна взаємодія людини з цифровим бізнесом генерує нову інформацію – і те, як компанія скористається цими даними, є мірилом її успіху в сучасній економіці. Facebook, наприклад, задумувався як соціальна мережа, але його ключовою бізнес-моделлю є надання рекламодавцям доступу до користувачів.

Дані також мають вирішальне значення на всіх етапах розроблення продукту: від них залежить та цінність, яку він буде нести користувачам. Наприклад, GlobalLogic та дизайн-бюро Method отримали завдання розробити додаток під Google Glass для анестезіологів, щоб вони завжди могли бачити показники здоров`я пацієнта перед очима. Але поспілкувавшись з лікарями, зрозуміли, що таке рішення не матиме для них великої цінності – багато з них носять власні окуляри, тому використовувати ще й Google Glass буде незручно. Так виник інноваційний продукт vivi, дизайн якого максимально враховує користувацький досвід лікарів у операційній. Ця історія – яскравий приклад стратегічного підходу GlobalLogic у роботі з запитами клієнтів: від консалтингу та дизайну до інжинірингу та розвитку платформи.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Як згадані на Lviv IT Arena тренди реалізують українські IT-спеціалісти?

Наприклад, застосовують технології big data, машинного навчання та розпізнавання зображень у медичній сфері. Це рішення, які допомагають збирати, накопичувати та аналізувати дані про всіх пацієнтів для постановки точних діагнозів ще на ранніх стадіях захворювань та запобігання будь-яким хворобам у майбутньому.

Так інженери GlobalLogic у Харкові створили прототип рішення для аналізу рентгенівських знімків легень, який з великою ймовірністю визначає пацієнтів з підозрою на пневмонію. Подібні сценарії розроблені і для превентивної діагностики меланоми (на основі знімків родимок) та захворювань очей (фотографії сітківки ока). Зараз ми активно спілкуємося з клієнтами з медичної сфери, оскільки переконані, що ці рішення зможуть суттєво вплинути не лише на їх бізнес, а й на розвиток превентивної медицини в цілому. Адже завдяки якісній профілактиці захворювань – на противагу дороговартісному та більш ризикованому лікуванню хвороб – можна врятувати значно більше людських життів.

Наші інженери у Києві розробили проект Smart City – це концепція спілкування "розумних" автомобілів між собою і з "розумною" дорожньою інфраструктурою. Завдяки потужному Wi-Fi сигналу водії зможуть миттєво отримувати інформацію про весь рух, який відбувається довкола них (наприклад, у сусідньому ряду на великій швидкості рухається автівка) та запобігати аваріям. Крім того, усі ці дані будуть збиратися та аналізуватися на єдиному сервері, з метою оптимізації міського трафіку. Ці технології побачать світ років за п`ять, але ми розробляємо їх уже зараз.

І третій приклад – GlobalLogic бере участь у масштабному проекті з роботизації складів, із застосуванням технології штучного інтелекту. Доставка та розміщення всієї продукції на складах відбувається без участі людини, за допомогою роботів.

Тож українські інженери не лише активно послуговуються трендовими технологіями big data, машинного навчання та штучного інтелекту, а й формують нові бізнес-моделі та додану вартість для клієнтів, трансформуючи цілі індустрії.

Показати ще новини
Радіо НВ
X