Як відкрити офіс у Китаї за тиждень. Блог Анастасії Куліш

13 лютого 2018, 14:30

Точніше, відкрити офіс на Тайвані, залишитися при своєму розумі і психічному здоров'ї і вивести український бізнес в Азію.

Китай — один із найперспективніших ринків для трафіку та digital, через що самі китайці пишаються собою до небес. Піднебесна, одним словом.

У 2016 році наша компанія почала експансію у Китай. Ми вирішили повернути великий шовковий шлях у зворотний бік, замінивши шовк на трафік. Будучи українською компанією, ми вирішили відкрити офіс у Китаї. Точніше — на Тайвані.

Відео дня

Спойлер: ми його відкрили.

Наша китайська історія почалася в 2016 році зі взяття до штату медіа-байєра зі знанням китайської мови. Через рік ми найняли на роботу китаянку на ім'я Фей Фей, а разом із нею ще два фахівці зі знанням китайської мови. Всього в нашому київському офісі було п'ять осіб, які працюють із китайським ринком віддалено. Нова співробітниця спеціалізувалася на комунікаціях із підрядниками всередині Китаю, роботі зі спеціалізованими виданнями та сні в офісі. Так, Фей Фей обожнює лягти спати на кілька годин посеред коворкінгу в робочий час.

Спочатку ми намагалися дивуватися з приводу режиму сну нової співробітниці. Але швидко зрозуміли, що в природі не існує такої сили, яка зможе на неї вплинути. Китайців взагалі потрібно зрозуміти і пробачити, і не намагатися прищепити їм європейський етикет або спосіб життя.

Фей Фей працювала добре і поставлені перед нею завдання виконувала справно. Втім — на свій манер. Китайці все роблять інакше, але найголовніше — інформацію вони теж сприймають зовсім по-іншому. Те, що вам може здаватися критично важливим, для них таким не є. І навіть звітність вони подають в іншому вигляді.

Завдяки Фей Фей та її команді ми дізналися особливості китайської менталітету до фізичного відкриття офісу в Китаї. Вони врятували нас від багатьох можливих помилок. Китайці виявилися особливими. Особливішими, ніж ми могли собі уявити. А саме:

  1. Не намагайтеся торгуватися з китайцем. Він все одно переможе. Фей Фей виторгувала собі зарплатню, яку хотіла вона, а не ми. Ми не засмутилися, адже її компетенція відповідає нашим завданням.
    2. Китайці горді і їх легко образити. Вам краще десять разів подумати, перш ніж вступати з ними в суперечку. Якщо китаєць справді не правий, він все одно буде стояти на своєму. Тому відразу наймайте компетентного фахівця, з яким не потрібно сперечатися.
    3. Тридцять шість військових хитрощів (стратагеми) вигадали китайці. Стратагеми — це неявні стратегічні прийоми і ходи, які використовуються для досягнення своєї мети. Хитрість у них у крові. Просто враховуйте цю інформацію, працюючи з китайцями, і потім скажете спасибі.
    4. Китайці — трудоголіки. Це обумовлено тим, що китайців дуже багато, а гарної роботи в країні мало. Незважаючи на зовнішнє нехлюйство, вони цінують своє робоче місце і докладають зусиль для його збереження.
    5. Китайці дуже допитливі. Вони можуть десятки разів ставити тобі одне й те саме запитання, відповідь на яке легко знайти в гуглі. Вони люблять, коли з ними панькаються і максимально заглиблюються в усі їхні робочі процеси.
    6. Кваліфіковані співробітники звикли міняти місце роботи раз на півроку. Щоб працювати з ними тривалий час, їх потрібно мотивувати, їм потрібен сильний лідер всередині компанії, на якого вони будуть орієнтуватися. Такий собі локальний вождь із недоторканним авторитетом, який поведе їх за собою в бій.

Якщо ви плануєте відкривати офіс на Тайвані, то обов'язково повинна бути вивіска. Інакше місцеві жителі подумають, що ви їх обманюєте (Фото: EPA)

Через рік — у грудні 2017 року ми відкрили офіс у Китаї. Точніше, на Тайвані. Відносини між материковим Китаєм і островом Тайвань вельми дивні, у них складно розібратися "без пляшки". Де-юре і де-факто Тайвань незалежний від Китаю, навіть більше — Тайвань також заведено називати Китайською Республікою, на відміну від материкового Китаю — Китайської Народної Республіки. Тайвань захоплювали то китайці, то португальці, то голландці, то японці. Кожен загарбник робив свій внесок у менталітет мешканців острова.

Тайвань заведено вважати більш європейською частиною китайського світу (як і Гонконг, який, втім, де-юре є частиною Китайської Народної Республіки).

У вересні 2017 року ми розпочали хедхантити співробітників у майбутній тайванський офіс. Зіткнулися з труднощами, випробуваннями і стражданнями. Віддалений пошук передбачає роботу з LinkedIn і місцевими рекрутинговими сервісами. Знайти серед резюме на китайській мові хоч одного англомовного спеціаліста — завдання не з легких.

І навіть якщо вам це вдасться, то зовсім не факт, що ця людина справді добре знає англійську. Але ще складніше знайти англомовного спеціаліста в галузі інтернет-маркетингу, який буде готовий працювати з українською командою.

У муках ми обрали два десятки претендентів для проведення співбесід по скайпу. Однак! Половина претендентів не розмовляли англійською мовою. Тобто, ти відкриваєш резюме, бачиш, що в ньому написано "володію англійською мовою", але на початку розмови шукач роботи заявляє: "I can't speak English, Chinese please".

Шукачам роботи, обраним після співбесід у скайпі, ми запропонували зробити тестове завдання. Всі погодилися, але зробили лише кілька людей.

Відібравши достатню кількість потенційних співробітників, ми вирушили на Тайвань. Наша мета — орендувати офіс і найняти чотирьох співробітників за тиждень.

Офіс орендували швидко, за кілька днів. У бізнес-районі, в престижному місці, як і наш головний офіс у Києві. Однак отримання документації на розміщення вивіски зайняло багато часу. Бюрократична тяганина зіграла з нами злий жарт. З'ясувалося, що половина претендентів відмовляється від співбесіди, не побачивши на офісі вивіски. Вони думають, що хитрі європейці (це хто ще тут хитрий!) намагаються їх обдурити (це хто ще намагається!).

Китайці особливі не тільки у своїй поведінці, але і в зовнішньому вигляді. На співбесіду до нас приходили чоловіки із синім лаком на нігтях, нафарбованими губами і різнокольоровими волоссям, жінки з перебинтованими обличчями (за кілька тижнів до співбесіди їм робили пластичні операції), літні люди взагалі без знання англійської мови та інтернету і навіть один тайський трансвестит, який переїхав на Тайвань в пошуках роботи менеджером з продажу автозапчастин.

Найменше було фахівців, які готувалися до співбесіди і справді орієнтувалися в нашій сфері.

Ми найняли на роботу тих, хто вивчив інформацію про компанію, розбирається в трафіку і діджіталі і підготував презентацію себе. Такі знайшлися. О, фортуна!

Наразі в нашому азіатському офісі працює чотири людини (двоє чоловіків і двоє жінок) із середнім віком 27 років. Керівник команди — дівчина, що володіє англійською мовою і знаннями в професії. Вона вибудовує комунікацію між офісом на Тайвані і головним офісом в Києві.

Поки у нас все виходить. Офіс працює справно, плануємо розширюватися, Фей Фей вдень спить у коворкінгу.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X