Як нейромережі вибирають вам кіногероїв? Блог Костянтина Ценцури

19 травня 2018, 09:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Сьогодні, про прем'єрний показ чергового фільму-хіта починають сурмити ще за півроку до його виходу в кінотеатрі. Кінокритики підігрівають інтригуючими анонсами, а PRщики вішають постери на кожному стовпі. Проте мало хто знає, що успіх забезпечений і без цього.

На світову кіноіднустрію щороку витрачають сотні мільйонів доларів. Глобальні медіакорпорації, менеджери і продюсери не можуть виділити такі суми на фільм, який не буде популярний у кінотеатрі, і, як наслідок, не окупиться.

Відео дня

У цьому разі, покладатися на людський мозок - не найкраща ідея, адже індивідуальне сприйняття, нехай навіть найдосвідченішого кіноексперта, не дозволяє сказати напевно, що буде подобатися людям, а що - ні.

Для визначення таких речей просунуті голлівудські кіностудії використовують надійніші методи - аналітичні комп'ютерні системи та складні математичні моделі.

Одними з перших такі системи і моделі запропонувала британська компанія Epagogix ще у 2003-му.

Використовуючи штучні нейронні мережі, компанія аналізує багаторічний досвід кінопрокату. Зіставляючи дані про сюжети різних кінострічок та інформацію про касові збори, комп'ютер виводить універсальну формулу для фільму, який «зайде» більшості аудиторії.

Обсяги оброблюваної інформації настільки великі, що система може з точністю прорахувати, до прикладу, кількість і доречність постільних сцен, автомобільних перегонів, вибухів, бійок і перестрілок.

Такі алгоритми і розрахунки заощаджують колосальні обсяги грошей для кіновиробників. Можна зняти геніальний великобюджетний фільм, який мало кому буде цікавий, а можна розрахувати, що хоче аудиторія, і просто продати це їй.

Крім Epagogix, такі послуги пропонує і низка інших компаній та стартапів - Vault 4Cast, ScriptBook, Pilot - що тільки підтверджує популярність технології у виробництві фільмів.

Візуалізація аналізу героїні Одрі Хепберн, фото: scriptbook.io

«Для мене «дані» – дуже холодне слово. Наше завдання – аналізувати, що потрібно аудиторії, і приводити цю інформацію у дію» - говорить Вінсент Брюззе, глава Worldwide Motion Picture Group, колишній професор статистики, який аналізував фільми «Район №9» та «Оз: Великий і Могутній».

Говорити про моральну сторону питання, справедливість медіаринку та про мистецтво кінематографу в цілому, напевно, недоречно.

Красива картинка, захопливий сюжет і приголомшливі емоції, що отримує глядач, купуючи квиток – це результат довгострокової роботи сотень бізнесменів, аналітиків і програмістів.

Як в однойменному фільмі Дзиги Вертова, поняття «людина з кіноапаратом» залишається близьким дедалі вужчому колу людей.

Звісно, навіть на наймасштабніших ринках завжди будуть гравці, які готові підтримувати концептуальні авторські роботи, незважаючи на їх збитковість. Але, переважно, найбільші кінокомпанії задовольняють інтереси масового глядача, просто відповідаючи саме на їхній інформаційний запит.

«Everything is media – everything is business». Навіщо вигадувати складні збиткові історії, які змусять глядача відкинути стереотипні уявлення про суспільство і поставити їхній світогляд на вістря ножа?

Адже розбитий суперкар, крутий наркоторговець і сексуальна дівчина з надлюдськими можливостями завжди будуть нарозхват у будь-якому box office.

Автор колонки – Костянтин Ценцура, журналіст НВ Техно.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X