Інфомайнінг. Як заробити на тому, що ще вчора нічого не коштувало? Блог Костянтина Ценцури
Останній тиждень підняв ряд нових запитань до інформаційної безпеки і звернув увагу аудиторії на загрози розміщення особистих даних в інтернеті. З таким інформаційним засиллям здавалося, що до його кінця, в п'ятницю 13-го, сам Цукерберг постукає до мене у двері, персонально забере ноутбук та передасть його політтехнологам.
Але, в низці цього інформаційного марення, зі мною сталося щось крутіше: вперше в житті я отримав прес-реліз від Організації африканської преси. Колеги з тропічного континенту передали інформацію про запуск нової програми, заснованої на блокчейн-технології. Знов за рибу гроші - подумав я, прочитавши в першому рядку словосполучення «вкрадена інформація», але, трохи заглибившись в суть, зацікавився новою ідеєю.
Краудфандінговая компанія пропонує користувачам продавати свої дані, замість того, щоб їх хтось використовував безкоштовно. Творців нового додатка цікавлять, перш за все, геолокаційні дані, оскільки, за їхніми словами, тільки 8% позицій на мапі мають правильне розташування і інформацію про себе, а 80% закладів та інших місць взагали не представлені на карті. У компанії підрахували, що через це тільки в США ринок втрачає більше $3 млрд.
Програмісти пропонують людям власноруч збирати і викладати інформацію про все, що їх оточує: банкомати, кав'ярні, магазини, автозаправні станції, вказувати навіть розташування сміттєвих баків, світлофорів та вуличних ламп! Словом, те, що ви робили безкоштовно, користуючись Google, Facebook, Trip Advisor, MapsMe та іншими сервісами - тепер пропонують монетизувати.
Ідея, в принципі, прогресивна, особливо з урахуванням останніх новин. Користувачі світової павутини, по суті, проробляють колосальний обсяг роботи, поширюючи фотографії з найбільш екзотичних місць планети, ділячись інформацією про те, який стан доріг на певній ділянці, на скільки подорожчав бургер у вашому улюбленому закладі і так далі. Великі компанії використовують дані, які, як вам здається, нікому не потрібні, і заробляють на цьому гроші. Тільки уявіть, що буде, якщо на ринку з'явиться гравець, здатний платити за ваше улюблене заняття - пост з фотографією, геолокацією і описом місця, де ви перебуваєте.
Використовуючи децентралізовану платформу, планується, що точність такої інформації буде перевірятися кожним з користувачів додатку, тому, дані завжди будуть актуальні, точні і, як наслідок, дуже цінні, для тих, хто захоче їх купити.
За інформацію користувачам будуть платити в токенах нової криптовалюти, оцінити яку поки що неможливо, тому що її просто немає (старт продажів запланований на кінець травня). Купити ж цю інформацію можна буде також тільки за криптовалюту додатку. Такий ось інформаційний майнінг.
Можливо, з'являться навіть інформаційні біржі, які будуть торгувати пакетами геолокаційних даних з кожного куточка планети.

Я навмисне не вказував ні назви компанії, ні назви нової криптовалюти, хоча все це було в моєму прес-релізі від Організації африканської преси. Чому? Тому що просто не хотів наражати вас можливу небезпеку потрапити на черговий гачок PR-щиків, але, як сумлінний журналіст, не розповісти про цікаву ідею не міг.
Таємнича компанія анонсувала велику заяву на понеділок, 16 квітня, - тоді і розберемося більш детально, що до чого.