Чим загрожує блокування реклами в Google Chrome. Блог Олександра Марусяка

3 березня 2018, 09:00

З середини лютого поточного року корпорація Google розпочала блокувати в браузері Chrome рекламу, яка не відповідає стандартам Better Ads. Як це вплине на ринок цифрової реклами і як пристосуватися маркетологам?

Корпорація Google як член Коаліції за кращу рекламу (Coalition for Better Ads) розробила свою систему відсіювання банерних пропозицій. Список критеріїв оцінки було сформовано за результатами опитування десятків тисяч користувачів. Неприйнятними були визнані категорії банерів, які:

Відео дня

· займають більше 1/3 екрану;

· автоматично програють звук або відео;

· засновані на спливаючих вікнах;

· не закриваються до кінця зворотного відліку;

· блокують доступ до сайту до натискання кнопки;

· забезпечені яскравою миготливою ​​анімацією;

· "прилипають" до країв екрану.

Про майбутні зміни IT-гігант попереджав ще в липні 2017 року. Сайти, викриті системою в порушенні стандартів Better Ads, з 15 лютого 2018 року стали отримувати відповідні попередження. Станом на кінець місяця вже майже половина всіх попереджених ресурсів внесли зміни в формат реклами.

Чому в Google пішли на такий крок? Однією з основних цілей, декларованих представниками корпорації, є підвищення якості онлайн-реклами в усьому світі та поліпшення користувацького досвіду. Так, користувачі стануть рідше встановлювати в свій браузер розширення, що блокують абсолютно всі банери.

Теоретично, це особливо сильно зіграє на руку невеликим онлайн-ресурсам, які живуть тільки за рахунок показу реклами. Адже через масове поширення розширення AdBlock вони вже не перший рік перебувають на межі виживання виду. Також зросте попит на алгоритмічне придбання реклами – програматик. Однак існують і альтернативні точки зору.

Уже багато років основний дохід Google отримує від демонстрації контекстної реклами в пошуковій вибірці. Очевидно, що розширення-блокувальники були для корпорації постійним головним болем і причиною великих фінансових втрат. Але заборонити їх було юридично неможливо – формально жодних правил розробники не порушували.

Можливість приховати рекламний контент у браузері без застосування сторонніх плагінів задовольнить основне бажання більшості користувачів – прибрати нав'язливу рекламу, що вискакує в мережі на кожному розі. Але ж оголошення Google AdWords будуть справно демонструватися.

На практиці це означає, що творець найпопулярнішого на сьогоднішній день браузера зможе на свій розсуд приховати абсолютно всю рекламу своїх конкурентів. Досить звинуватити їх у порушенні стандартів Better Ads. А частка переглядів схваленої і дозволеної реклами від Google (як і прибуток корпорації) істотно збільшиться. Хоча слід визнати, що від такого кроку якість рекламного продукту все одно тільки зросте.

Щоб остаточно не втратити доступу до основного двигуна сучасної комерції, навіть провідним гравцям ринку доведеться дотримуватися вимог Better Ads. Помітно збільшиться частка алгоритмічної закупівлі реклами в реальному часі. Великі паблішери пристосуються до ситуації і нададуть своїм клієнтам рекламний ресурс у тій формі, яка не суперечить вимогам Google.

Навіть без урахування блокування недобросовісної реклами, за прогнозами Zenith Programmatic Marketing Forecasts, частка алгоритмічної купівлі реклами до 2019 року перевищить 67% від глобальних маркетингових витрат, досягнувши $84,9 млрд. Штучний інтелект, хмарні сервіси, аукціони на стороні сервери (SSB) та інші перспективні технології стають загальноприйнятими стандартами, тому програматик як адаптивна автоматизована система стане популярнішим, ніж будь-коли.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X