Не для покемонів: чому доповнена реальність змушує купувати більше. Блог Антона Потіхи

16 липня 2018, 14:25

Кілька прикладів того, як американські магазини почали використовувати доповнену реальність і покупці стали охочіше витрачати гроші. В Україні таке не за горами.

З прискореним темпом розвитку технологій і їх доступністю сектор роздрібної торгівлі став більш активно цікавитися новинами і дивитися навколо.

Такі технології, як VR, AR, AI – це вже не десь там у великих компаній на кшталт Amazon, а це вже тут, в Україні. І ці технології можуть істотно поліпшити продажі й позитивно вплинути на торговий бізнес.

Зараз проводиться багато експериментів у сфері торгівлі, які роблять ставку на технології та емоції. Не тільки гіганти на кшталт Amazon тестують магазини без кас і черг або Walmart з сервісом Scan&Go в партнерстві з китайською Tencent, але й набагато менші компанії. Наприклад, Zara інвестувала в штучний інтелект для вирішення повсякденних проблем, і в AR для маркетингу.

Відео дня

Незважаючи на наявні програми доповненої реальності, потенціал для AR/VR в багатьох галузях роздрібної торгівлі ще не очевидний. Почасти це пов'язано з відсутністю успішних прикладів використання. Хоча аналіз ринку показує, що доповнена реальність щодо ритейлу стане більш корисна, ніж, наприклад, віртуальна.

Доповнена і віртуальна реальність по-різному можуть вирішувати проблеми, це обумовлено відмінностями у використанні технологій. Важливо інше – в Європі і в США вони не застосовуються тільки заради WOW-ефекту, з метою потрясти покупця і стати розвагою. Продавці намагаються знайти чіткі практичні сфери для застосування, а це значить, що технології займуть важливе місце в процесі покупок.

Давайте на прикладах.

Estée Lauder, наприклад, запустив тренінг з макіяжу за допомогою AR, а бренди і роздрібні торговці від MAC Cosmetics до Macy's додали AR у дзеркала

Продавці косметики і меблеві ритейлери вже використовують AR, щоб допомогти клієнтам при виборі товарів. Estée Lauder, наприклад, запустив тренінг з макіяжу за допомогою AR, а бренди і роздрібні торговці від MAC Cosmetics до Macy's додали AR у дзеркала, даючи можливість клієнтам тестувати продукти відразу і не витрачати час на традиційну пробну версію.

Аналогічним чином діють роздрібні торговці меблями, такі як Wayfair, Ikea, Renetti, Pufetto, His.ua. Вони вже працюють з AR, щоб прибрати бар'єри для тестування меблів прямо у вас вдома. Ви можете не тільки подивитися на новий диван у своїй вітальні і зрозуміти, як він буде виглядати з кріслом, але й поміняти тканину або колір цього дивана за допомогою смартфона і доповненої реальності.

Продавці торгового обладнання, комплектуючих або промисловості точно так само можуть використовувати AR в своїх продажах для ефективної демонстрації.

Практична сторона використання AR в ритейлі буде тільки зростати з кожним роком, особливо для товарів з великим чеком. Якщо я хочу купити автомобіль, то мені зручніше підібрати його колір і інші налаштування перед покупкою саме використовуючи AR, звичайні картинки на екрані монітора мене вже не влаштують. Теж саме з меблями та іншими габаритними товарами.

Що стосується VR в ритейлі, то західні IT-експерти, з якими мені доводилося спілкуватися, з нетерпінням чекають появи віртуальних магазинів, де покупцям буде простіше здійснювати покупки, де виробники зможуть тестувати реакцію на різні упаковки товарів, а магазини – пробувати варіанти розміщення товарів на полицях. Однак я вважаю, що AR-glasses навіть краще впораються з подібними завданнями.

AR робить можливим зробити замовлення прямо в магазині, щоб на виході просто оплатити і забрати товар. Набагато легше купувати без необхідності тягати за собою візок з магазину, спілкування з консультантами і стомливого стояння в черзі.

Такі прості речі збільшують середній чек, доведено мережею Walmart. Останні забирали товари у покупця в процесі вибору і самі доставляли їх на касу, а покупці в свою чергу робили більше покупок.

І ще один приклад союзу AR і ритейлу, який може бути корисний для магазинів з обмеженою площею – нескінченний ряд з товарами в доповненій реальності. Покупець стоїть на місці і лише змінює цифрові полиці з товарами.

Онлайн – це швидко і не потрібно спілкуватися з персоналом. Тут є маса можливостей для AR з маркерною технологією, які просто лежать на поверхні й чекають.

AR може дати додаткову інформацію про товари, знижки, акції і, звичайно, електронні цінники, що може знову-таки збільшити середній чек. Це підтверджує і мережу Target, яка переводить свої купони і програму лояльності на мобільні пристрої, щоб спростити покупцеві процес.

Взагалі тенденція, що покупці менше хочуть спілкуватися з персоналом, задоволена цікава і всеохоплююча, ось і Starbacks заявили, що у них збільшилася кількість покупок за допомогою мобільних онлайн замовлень до 11% від загальної кількості.

Онлайн – це швидко і не потрібно спілкуватися з персоналом. Тут є маса можливостей для AR з маркерною технологією, які просто лежать на поверхні і чекають.

Всі ці приклади, тренди і тенденції, свідчить, про те, що технології і ритейл приречені на любов і союз.

Чекаємо сміливих ритейлерів, відкритих до нововведень, так як нам, AR-підприємцям вже є що їм запропонувати.

Автор: Антон Потіха, засновник і головний виконавчий директор Arbrowser.co (AR-платформа для e-commerce і retail)

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X