Як коронавірус наблизив впровадження безконтактних технологій

30 травня 2020, 18:30

Епідемія коронавірусу стала причиною стрімкого розвитку технологій санітарної безпеки. Розповідаємо, що це таке і навіщо це потрібно.

Бізнесу, який орієнтований на щоденну високу відвідуваність: нехай це ТРЦ, бізнес-центр, готель або супермаркет — потрібно оперативно пристосовуватися до нової реальності.

Відео дня

Ці формати очікують кардинальні зміни, адже минула пандемія обіцяє стати сезонною, а це значить, що алгоритми поведінки в громадських місцях вже не стануть колишніми. А нові стандарти роботи є необхідністю для уникнення негативних наслідків.

Якщо раніше ТРЦ та офісні центри використовували Wi-Fi переважно для навігації і в рекламних цілях (повідомлення про новини, знижки, акції тощо), то зараз за допомогою повідомлень через мережу Wi-Fi, можна буде інформувати про дотримання гігієнічних норм і вести облік кількості відвідувачів.

Ще одна технологія із застосуванням Wi-Fi може бути використана у великих бізнес-центрах. У разі підключення до певної мережі створюється стандартний алгоритм переміщення користувача всередині будівлі.

Після чого людині, яка заходить у ліфт, не знадобиться натискати на кнопку, щоб потрапити на потрібний поверх. Ліфт сам відвезе її на поверх, з найбільшою зафіксованою кількістю підключень.

Новою віхою розвитку виділяються мобільні застосунки. Тепер недостатньо бачити асортимент магазину або просто отримати можливість зробити замовлення онлайн. Карантин ставить нову якісну планку.

Так, наприклад, відвідувачі торгових центрів URW тепер зможуть записатися на відвідування через мобільний застосунок Westfield, щоб відвідати конкретний магазин роздрібної торгівлі. Вони також зможуть у будь-який час перевірити, скільки людей у торговому центрі, в інтернеті, щоб спланувати відвідування в менш завантажений період.

Покупці також можуть використовувати спеціальні паркувальні місця в торговому центрі, щоб забрати онлайн-замовлення.

Безконтактні платежі були рекомендованим способом оплати протягом карантину. Такими вони, найімовірніше, і залишаться після його завершення. Фізичні гроші є не просто відлунням минулого, а й прекрасним переносником вірусів і бактерій. Адже за один день купюра може побувати в руках десятків людей.

Тому безконтактні платежі заохочуються не тільки магазинами, а й банками, які надають бонуси, наприклад, кешбек.

COVID-19 перетворив онлайн-шопінг з привабливого на обов’язковий для всього світу. Багато закладів пропонують щасливі години через онлайн-замовлення і доставку, тим самим заохочуючи онлайн-продажі.

Інтернет-магазини мають підтримуватися надійною логістичною системою. Особиста доставка не захищена від вірусів. Багато компаній з доставки та ресторани в США і Китаї, а також по всьому світу під час карантину, запускають служби безконтактної доставки, де товари збираються і доставляються у вказане місце, а не в руки людини.

Китайські гіганти електронної комерції нарощують обсяги постачання роботів. Однак, перш ніж служби доставки роботів стануть поширеними, компанії-постачальники повинні встановити чіткі протоколи для забезпечення санітарного стану доставлених товарів.

Але такий рівень діджиталізаціі і онлайн-продажів все одно не скасовує оффлайн. Адже шопінг у ТРЦ — це не просто закупи, це дозвілля, а відвідування офісу в БЦ, це не просто робота, а й тімбілдинг. Саме тому пандемія і карантинні заходи прискорили розвиток санітарно-гігієнічних технологій.

Системи відеоспостереження в багатьох країнах вже використовують не тільки з метою фіксації випадків злочинів, вандалізму і крадіжок, а також для температурного скринінгу. Камери оснащуються тепловізором, який швидко і чітко вимірює температуру безконтактним методом.

Це, своєю чергою, дає можливість оперативно вживати заходів для обмеження доступу та переміщення потенційно заражених людей у приміщенні.

Перш ніж зайти в аеропорт, готель, концерт-хол, БЦ, ТЦ і раніше необхідно було пройти через рамку металодетектора, щоб виявити предмети, заборонені для пронесення в закриту зону. Зараз, крім цього, необхідно буде проходити через ще одну — дезінфекційну рамку.

Відповідальні компанії, щоб убезпечити своїх відвідувачів, вже використовують метод аерозольного знезараження одягу і аксесуарів. У сучасних ЖК, лікарнях, муніципальних закладах вже можна зустріти аерозольні арки з автоматичним датчиком руху.

Під час проходу через таку рамку відбувається зрошення спеціальним дезінфекційним засобом, нешкідливим для людей, тварин, техніки й одягу, але безжальним до вірусів і бактерій. Тому незабаром, вважаю, такі арки будуть також у великих ТРЦ, готелях і БЦ.

Найпопулярніший метод знезараження приміщення — ультрафіолетові бактерицидні опромінювачі, кількість яких значно збільшується в магазинах. Такий пристрій знищує грибки, бактерії і віруси, руйнуючи структуру їхніх ДНК.

Не відкидаю можливість того, що подібна технологія буде використовуватися в спеціально обладнаних приміщеннях для громадського транспорту, де автопарк будуть знезаражувати таким ось випромінюванням.

З огляду на прогнози впливових світових експертів і організацій, які стверджують, що варто очікувати другу хвилю активності вірусу вже восени, а обережність у зовнішніх контактах залишиться з нами ще, як мінімум, на кілька років, перераховані технології — стабільний тренд як мінімум до кінця 2022 року.

І бізнесу, який хоче залишатися на плаву, варто пристосуватися і впроваджувати подібні інновації для створення безпечного середовища у своїх приміщеннях.

Показати ще новини
Радіо НВ
X