Із грязі в князі. Як Ubisoft стала одним з лідерів ігрової індустрії

21 січня 2018, 09:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Сьогодні ми поговоримо про історію Ubisoft, компанії, яка спричинила великий вплив на індустрію і довела, що може встояти перед будь-якими труднощами.

Історія кожної успішної компанії складається з низки злетів, падінь, пошуку себе і, власне, успіху. Ubisoft не стала винятком і за своє життя бачила багато. Від звичайного рітейлера відеоігор компанія розрослася до величезної корпорації зі штаб-квартирами по всьому світу.

Відео дня

Історія заснування

Історія Ubisoft почалася у Франції, а писали її п'ять братів Гіймо. У 1986 році компанія почала свою діяльність в ролі дистриб'ютора, продаючи ігри інших студій. Мало хто знає, але назва компанії – це не просто красиве слово, а абревіатура: Union des Bretons Independans в поєднанні зі словом Soft.

Незабаром нинішній голова компанії Ів Гіймо уклав партнерство з Sierra On-Line, Microprose і Electronic Arts. Ubisoft планували зайнятися розповсюдженням ігор цих студій на території Франції, а в майбутньому охопити ринки США, Великої Британії та Німеччини. Вже до 1993 року компанія заслужила звання найбільшого дистриб'ютора ігор у франції.

Перша поразка Ubisoft

Першою грою компанії стала Zombie 1986 року випуску, в якій гравці рятували чотирьох уцілілих від ходячих мерців. Геймплей зводився до пошуку припасів і бензину, щоб уцілілі змогли полетіти на літаку, який розташований на даху торгового центру.

Критики непогано оцінили першу спробу Ubisoft. Версія ZX Spectrum отримала від Sinclair User 88 балів, а Your Sinclair поставив 77. Обидва видання хвалили гру за відмінну атмосферу. Версія для Amiga отримала 69 балів від німецького видання Amiga Joker і 89 від CU Amiga. Версія для Commodore 64 отримала менш схвальні відгуки, так, журнал Zzap! 64 поставив грі 72 бали, назвавши геймплей застарілим.

У той же час перша студія з розробки ігор від Ubisoft відкрилася лише у 1994 році в Монреалі. Приблизно в 1992 році в компанію прийшов Мішель Ансель, який створив талісмана "юбіків" Реймана. Спочатку гра планувалася до виходу для SNES, але в підсумку перша частина серії вийшла в 1995 для Atari Jaguar. Уже в 1996 році студія поповнилася підрозділом в Шанхаї і додатковим офісом в Монреалі.

У 2000 році компанія почала скуповувати студії, ігри яких стали основними серіями Ubisoft. До речі, першою покупкою стала Red Storm Entertainment, яка володіла правами на франшизу Тома Кленсі. Станом на 2003 Ubisoft розрослася до 22 підрозділів в різних країнах світу.

Боротьба за незалежність з EA і Vivendi

Невеликий ліричний відступ з ще однією цікавою історією про Electronic Arts. EA почали стрімко скуповувати акції Ubisoft в 2004 році, в їх руках було майже 20% компанії. Тоді електроніки вже прославилися своїм умінням скуповувати і вбивати студії, і Ubisoft сприйняли цей жест дуже вороже. На щастя, в 2010 році EA вирішили змінити свій курс і продали 15% акцій.

У 2016 році на незалежність компанії зазіхнув французький медіа-гігант Vivendi, який викупив 25% акцій Ubisoft. Але цим справа не закінчилася і 27 травня 2016 медіаконгломерат викупив мобільний підрозділ компанії - Gameloft. Тоді на чолі стояв один з братів-засновників Мішель Гіймо, який негайно покинув свій пост.

Рильце то в пуху

Навіть найуспішніші студії можуть робити помилки і Ubisoft не виняток. Я зараз не про дурні фінансові рішення, а про обман гравців. Все почалося з показу Watch Dogs у 2013 році на Е3. Тоді гравцям показали прекрасну графіку і цікавий геймплей з перестрілками і взломами.

Вихід гри супроводжувався бурхливою реакцією гравців – вони були вражені побаченим. Графіка, геймплей і сюжет були відверто поганими. Гра, яку отримали геймери, кардинально відрізнялася від E3-версії в гіршу сторону. Примітно те, що після цього інциденту спільнота втратила довіру не тільки до самої Ubisoft, але і до решти студій.

У 2014 компанія знову дала про себе знати, випустивши на світло Assassin's Creed: Unity, яка навіть на консолях восьмого покоління запускалася з великими труднощами. Благо компанія швидко зрозуміла, що так не можна, і видала компенсацію гравцям, які купили Unity. Але осад залишився і це спричинило за собою падіння акцій компанії і вже згадану ситуацію з Vivendi.

Сучасна Ubisoft

Сучасна Ubisoft – це все та ж незалежна компанія, що і 32 роки тому. За своє життя вона пережила злети і падіння, і вчилася на своїх помилках. Ubisoft не бояться робити експерименти, і навіть провальні ігри кшталт The Crew отримують другий шанс і розвиток. Зараз у Ubisoft не найпростіші часи, але вихід Beyond Good&Evil 2 і Far Cry 5 повинні поліпшити їхнє становище.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X