Чистий оргазм. Враження геймера від фільму Першому гравцеві приготуватися

29 березня 2018, 06:50

Анонс Першому гравцеві приготуватися викликав двоякі враження. Спочатку радість: "Вау, це ж фільм з відомими персонажами з ігор!". Реакція номер два: "Та, все одно фігня буде". Я відвідав передпоказ фільму і готовий поділитися враженням з висоти геймерского польоту.

Кінематограф існує вже 118 років. За цей час сценаристи, режисери і постановники навчилися знімати різне кіно. Драми, комедії, жахи, бойовики, - всі ці жанри давно освоєні, але ігрове кіно їм так і не дається. Основна проблема таких фільмів в тому, що творці не вникають в суть і беруть те, що лежить на поверхні.

Відео дня

Але у Стівена Спілберга все вийшло інакше.

Сюжет

Думаю, потрібно відразу закінчити з мінусами фільму, щоб вони не муляли очі. На моє здивування, найслабшим виявився сюжет. Ви таке бачили вже сотню разів: невдаха хлопець стає суперзіркою і всіх рятує. Є зла корпорація, яка хоче захопити віртуальний світ, щоб стати наймогутнішою.

Історія прямолінійна, без крутих поворотів, але хоча б не дурна. Сценаристи акуратно вводять глядача в передісторію світу і персонажів, а потім закидають екшеном, щоб той не зациклювався на розповіді.

Це позначилося на головному лиходії фільму. Якщо коротко: власник великої ігрової компанії зрозумів, що йому мало грошей і вирішив захопити всю індустрію. Протягом фільму його хвилює тільки цей аспект, і заради вигоди він готовий вбивати. Персонажі виявилися більш цікавими і навіть любовний інтерес головного героя виглядає не як тупа лялька.

Тягніть мій "Рельсотрон"

Найсмачніша частина фільму - екшн. Глядачеві не дають відпочити від стрілянини, погонь і битв. Сценаристи розбавляють екшн з допомогою діалогів, але за весь фільм не виникло думки: "Менше базікай, частіше стріляй".

Оскільки події фільму відбуваються в грі, то сценаристи можуть спокійно запхати в один кадр Годзілу і Кінг-Конга, які будуть трощити все навколо. Тут я перервуся на "рандомну пораду" і пораджу йти на фільм в IMAX. Спілбергу знову вдалося створити атмосферу пригод і бадьорий екшен, який потрібно оцінити в максимальній якості.

Радує і постановка: все зроблено дуже красиво і кінематографічно. Герої біжать в гущу подій, використовують особливі вміння, коять гарні вбивства і кооперуються між собою. Кожна бойова сцена залишається в пам'яті і постійно спливає перед очима, викликаючи захоплення навіть після перегляду фільму.

Пора збирати "крашанки"

У трейлерах гравця заманювали не крутими боями чи персонажами, а відсиланням до популярної культури. Після перегляду картини дітям 1980-х може здатися, що фільм створювався саме для них. Найцікавіше, що сценаристи не тикають носом в секрети, а показують їх мимохідь. По-перше, їх дуже багато, а по-друге, якщо ти шариш - помітиш і сам.

Круто, що фільм догоджає практично будь-якій аудиторії. Сценаристи помістили майже всю гік-культуру в один фільм. Любителі музики оцінять відсилання до Трилера Майкла Джексона. Шанувальники фільмів будуть у захваті від подорожі будинком із Сяйва Кубрика. А фанати відеоігор взагалі ризикують залишитися без щелепи, якщо помітять все "пасхалки". Окремо відзначу відсилання до Джона Кармака і Джона Ромеро, засновників id Software. Творці всесвіту "Оазис" - пряме відсилання до цієї парочки.

Основна аудиторія фільму - люди, яким цікава поп-культура. Звичайно, в основному зачіпається тема відеоігор, але любителі музики чи фільмів знайдуть щось для себе.

Сатира на сучасну ігрову індустрію

Відразу зазначу, що ця частина тексту містить маленький спойлер. Він не зіпсує вам враження від сюжету, але я вас попередив.

В одній зі сцен рада директорів компанії IOI обговорює монетизацію в грі. За їх планом, вони хочуть зняти обмеження в рекламі, щоб завалити нею 80% інтерфейсу гравця. Найсмішніше: користувач може її відключити за окрему плату, розблокувавши 10% за раз. Також згадується монетизація на косметичні поліпшення.

Звичайно, сценаристи перебільшують, виводячи жадібність компаній на новий рівень. Це зроблено, щоб звернути увагу на наявну проблему - студії хочуть витягнути більше грошей з гравців. Називайте мене параноїком, але жадібність розробників може в один момент перейти всі межі.

Рецепт "Радість гіка" простий у приготуванні. Робимо красивий всесвіт з різноманітними локаціями і викидаємо туди багато відомих персонажів. Дуже багато відомих персонажів. Не забуваємо приправити це непоганим сюжетом і дахозносним екшеном, який буде утримувати увагу весь хронометраж. Страва готова, подавати потрібно з попкорном і холодним пепсі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X