Від колиски до могили. 5 комп'ютерних ігор, які погубили своїх розробників

15 лютого 2018, 07:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Буває так, що маловідомі розробники ризикують всім і, ледь не залишившись без штанів, породжують хіти ігрової індустрії. А буває так, що відомі студії роблять ставку на здавалося б безпрограшну ідею... і незабаром відправляються на звалище історії.

Розробка гри – складне мистецтво, яке вимагає від творців великих фізичних і духовних зусиль. Наприклад, розробники Cuphead настільки вірили в свій проект, що заклали будинки і забули про сон. Їх старання окупилися: гра отримала відмінні відгуки і фанатів по всьому світу. Подібний приклад мотивує молодих розробників, у яких є амбіції і бажання.

Відео дня

Але сучасний геймдев схожий на запуск ракети: ти можеш зробити все правильно, але є великий шанс згоріти, навіть не вийшовши на орбіту Землі. На жаль, таких випадків в ігровій індустрії більш ніж достатньо. Як ви вже здогадалися, сьогодні ми поговоримо про проекти, які погубили ігрові студії.

E.T. (Extra-Terrestrial)

За традицією почнемо з найдревнішного випадку, коли гра обернулася жахом для цілої компанії. Цей випадок примітний і тим, що запустив низку подій, які ледь не знищили ігрову індустрію.

Так, E.T. не тільки обрушила ринок відеоігор, але й поховала свого творця – Atari. Ігри за фільмами завжди були тим ще продуктом, але цей випадок особливий. У переддень Різдва американській дітворі показали фільм "Інопланетянин" (E.T., – англ.), який відразу ж обзавівся грою для популярної в той час Atari 2600.

Веселощі закінчувалися на моменті зіткнення картриджа і контактної плати. Вже з перших секунд гра давала зрозуміти, що ловити тут нічого, чим зіпсувала різдвяний ранок багатьом дітлахам. Жахливе управління, невиразний геймплей, море багів: обуренню геймерів не було меж.

У підсумку гру масово повертали назад в магазини, а довіра до ігрової індустрії була вичерпана. Atari ж вирила собі яму, з якої намагалася вибратися багато років, але у 2013 оголосила себе банкрутом.

Hellgate: London

Пам'ятаю, будучи ще хлоп'ям, я знайшов на прилавку магазину піратку з Hellgate: London. Мій дитячий розум полонив арт на коробці і опис, де говорилося про магію і технології, що живуть пліч-о-пліч. Також на коробці красувався напис: "Вбивця Diablo". На щастя, мій PC не зміг запустити цей "шедевр" і у мене стало на одну дитячу травму менше.

Hellgate: London розробляла студія Flagship, що складалася з колишніх співробітників Blizzard. Тоді "метелиця" вже прославилася Diablo, і перебіжчики вирішили зробити її вбивцю. Flagship витратили на розробку два роки і мільйони бюджетних коштів, але гра з тріском провалилася.

На вигляд це була Diablo з видом від третьої особи, але фішки, які працювали в проекті Blizzard, не прижилися Hellgate: London. Локації в Diablo не рясніють різноманітністю, але вид зверху відволікав гравця від недосконалості стилю. У Hellgate: London ситуація приблизно така ж, але тепер камеру повісили за спину героя, а гравець міг вдосталь насолодитися сумовитістю локацій. Геймплей ж намагався копіювати Diablo, але вийшла лише жалюгідна подоба з гріндом.

У підсумку гра принесла розробникам тільки розчарування. Flagship спробували все виправити в мультиплеєрному аддоні Mythos, але борги збанкрутували студію і у 2008 вона закрилася.

Homefront

Немає повісті сумнішої на світі, ніж повість про невдачі THQ. З під крила видавця вийшло безліч крутих і різнопланових ігор, але низка невдач погубила компанію. По суті два останніх цвяха в труну студії забили Homefront і uDraw.

Homefront – черговий вбивця з нашого топу, але проект протиставляли Call of Duty. Розробники любили насміхатися над конкурентом через нереалістичний сеттинг, але і самі не блищали оригінальністю.

Homefront розповідав історію про далеке майбутнє, де Південна і Північна Корея об'єдналися і захопили весь світ. Група повстанців бореться з режимом і так далі. Гра вийшла настільки оригінальною, що акції THQ впали на 26% через невдалий запуск Homefront.

Ще до релізу Homefront, компанія випустила графічний планшет uDraw. THQ настільки вірили в успіх проекту, що вклали в нього майже всі гроші. В результаті Homefront і uDraw стали останніми проектами видавця і у 2013 році THQ припинила своє існування, розпродавши інтелектуальну власність. Зараз студія знову на плаву, змінила ім'я на THQ Nordic і з 2015 року відновила свою діяльність.

Too Human

У сучасному ігропромі великі амбіції – це чудово. Круто, коли у розробників є ідея, в яку вони вкладають багато коштів і душу. Але буває і так, що гонор може тільки нашкодити, що і сталося з Silicon Knights.

За роки свого існування студія запам'яталася непоганим Blood Omen: Legacy of Kain і Metal Gear Solid: The Twin Snakes. Погубив ж студію її найамбітніший проект – Too Human. Лицарі працювали над грою 10 років, за які вона переходила з однієї платформи на іншу, поки в 2005 Microsoft не зробила її ексклюзивом для Xbox 360.

У 2008 році Too Human побачила світ, але прийняли її неоднозначно. Розробники тут же почали шукати винних, адже самі то вони молодці. Під руку потрапили Epic Games, які надали "Лицарям" движок Unreal Engine 3. Розробники звинуватили "епіків" в підставі, мовляв ті продали їм кривий движок, щоб погубити конкурента Gears of War.

Epic Games виявилися «самі з вусами» і подали зустрічний позов, мовляв, Silicon Knights використовували їх движок без дозволу. "Епіки" виграли справу, чим прирекли "Силіконових лицарів" на банкрутство. У 2011 студія випускає жахливу X-Men: Destiny, а у 2014 остаточно визнає свою загибель.

Fable Legends

Перша Fable від Lionhead – моя найулюбленіша гра, в якій я вивчив кожен піксель і кожен баг. Дякувати за цей шедевр потрібно Пітеру Муліньє, який умів створювати відмінні світи. Але є у нього найлютіший ворог – його язик. За свою кар'єру Муліньє прославився не тільки хорошими іграми, а й гучними заявами. Дизайнер обіцяв гравцям золоті гори, але далі слів справа не доходила.

У 2012 році Муліньє йде з Lionhead, щоб створити свою студію 22Cans. Дизайнер залишив свою команду, але його дух не залишив стіни студії. У підсумку "Левові голови" заразилися "красномовством" Муліньє і почали вже самі обіцяти золоті гори.

У 2014 році студія анонсує Fable Legends, яку планували напхати такою геймплейною різноманітністю, що просто слюні течуть. Групу героїв викидають на карту, де вони повинні перемогти лиходія, яким керує гравець. Він повинен розставляти пастки, насилати монстрів, а сміливцям необхідно тримати оборону. Якщо ж вам набридне бити обличчя злочинців, то ласкаво просимо в міні ігри з Kinect.

Fable Legends замислювалася як ексклюзив Xbox One, а на розробку витратили 75 мільйонів доларів. Розробники розуміли, що їх амбіції зіграли з ними злий жарт і переносили реліз з року в рік. Microsoft не стали терпіти такого нахабства і у 2016 році викинули розробників на вулицю, закривши Lionhead.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X