5 причин, чому ми, швидше за все, побачимо ремастер S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

3 червня 2021, 21:02

S.T.A.L.K.E.R. — одна з найвідоміших ігрових франшиз на території України.

Ця серія включає три проєкти і в доступному для огляду майбутньому готується поповнитися повноцінним номерним сиквелом. А поки він кується силами GSC Game World, фанатам залишається тільки набратися терпіння і по десятому колу проходити Shadow of Chernobyl, Clear Sky і Call of Pripyat.

Відео дня

Втім, скоро у шанувальників може з'явитися додаткова мотивація знову відвідати Зону. У 317-му випуску подкасту «Як роблять ігри» запрошеним гостем став Сергій Галенкін, поточний керівник видавничого напряму компанії Epic Games. Один з ведучих передачі під час розмови сказав, що було б логічно випустити ремастер першої частини S.T.A.L.K.E.R. до виходу повноцінного сиквела. Після цього сталося щось дивне: Сергій Галенкін почав сильно сміятися, а на відео з'явилися короткочасні перешкоди. Звідси напрошується висновок про підготовлюване перевидання S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl як ексклюзиву Epic Games Store.

Інформацію поки офіційно не підтвердили, але ми в НВ Техно знайшли відразу п'ять вагомих причин для випуску ремастера як мінімум першої частини франшизи. Про них давайте й поговоримо в сьогоднішньому матеріалі.

S.T.A.L.K.E.R.
Фото: S.T.A.L.K.E.R.

1. У S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl є що допрацювати

Протягом всього процесу розроблення S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, який тривав понад п'ять років, творці з GSC Game World не скупилися на обіцянки. Вони розповідали про дивовижний живий світ, випадкові події і безліч революційних механік. Причому автори не брехали, оскільки дійсно хотіли реалізувати в проєкті всі заявлені особливості. Це були мрії ентузіастів, які горіли безліччю проривних ідей.

Реальність же виявилася більш прозаїчною. Розроблення S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl сильно затягнулася і постійно вимагала грошей. Видавництву THQ такий стан справ не подобався, тому воно відправило в GSC Game World Діна Шарпа, нинішнього генерального директора 4A Games, і той почав збирати проєкт з наявних концептів. Він відмовився від багатьох ідей і геймплейних рішень, щоб випустити гру в 2007 році.

В результаті S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl на папері і в реальності — це дві різні гри. Невиконані обіцянки розробників засмутили частину фанатів, але їх критика на адресу проєкту не завадила йому відзначитися непоганими продажами і швидко знайти культовий статус. Після релізу GSC полірувала Shadow of Chernobyl патчами, але всіх недоліків так і не виправила. У грі є ще багато аспектів, які потребують доопрацювання, і саме тому автори повинні випустити ремастер.

Навіть якщо не повертати в ньому вирізаний контент, то залишається неоране поле для поліпшень. Графіка в проєкті відчувається сильно застарілою, завантаження між локаціями потрібно скоротити, а кількість взаємодій з навколишнім середовищем — збільшити. І це лише перше, що спадає на думку. Незалежно від ступеня поліпшень, ремастер S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl гарантовано захочуть випробувати мільйони геймерів. Вплив цього бренду серед ігрової аудиторії як і раніше велика. Однак підходити до випуску перевидання потрібно з усією відповідальністю, щоб не розлютити спраглих за новими частинами S.T.A.L.K.E.R. фанатів.

S.T.A.L.K.E.R.
Фото: S.T.A.L.K.E.R.

2. Потрібно нагадати про франшизу

Безумовно, у серії S.T.A.L.K.E.R. є мільйони прихильників по всьому світу, і завдяки їм бренд не втратив свою силу. Однак остання частина цієї франшизи вийшла в далекому 2009 році, і відтоді на світ з'являлися тільки модифікації від ентузіастів і духовні спадкоємці. За минулі дванадцять років подорослішало ціле покоління гравців, у яких з'явилися свої улюблені франшизи: Fallout, Call of Duty, Assassin's Creed і інші. S.T.A.L.K.E.R. до списку не входить, оскільки вона припадала пилом за ширмою і не з'являлася на сцені, поступаючись мікрофоном іншим.

Сучасним геймерам потрібно нагадати про існування цього бренду, і ремастер Shadow of Chernobyl здатний впоратися з поставленим завданням. Гра має феноменальну постапокаліптичну атмосферу і різноманітний геймплей. Якщо до них в котел додати передову графіку і відмінну оптимізацію, то безліч молодих користувачів звернуть увагу на перевидання. Частина з них переймуться проєктом і приєднаються до армії потенційних покупців S.T.A.L.K.E.R. 2.

3. Оцінка ринку

Ця причина частково пов'язана з попередньою. Як вже говорилося вище, бренд S.T.A.L.K.E.R. був відсутній на ринку протягом дванадцяти років. Тому зараз складно передбачити, наскільки значущим буде успіх продовження, що готується. Природно, гра розійдеться пристойним тиражем серед старих шанувальників. Але чи достатньо цього?

Є ж виробничий бюджет, який потрібно відбити продажами. Та й на солідний прибуток GSC Game World явно розраховує, ось тільки як спрогнозувати його розмір? Розробникам потрібні хоч якісь цифри, щоб подивитися на поточну зацікавленість аудиторії в бренді S.T.A.L.K.E.R.

Ось тут і стане в нагоді ремастер першої частини серії. Якщо випустити його на різних платформах для максимального охоплення аудиторії, то вдасться сформувати конкретну статистику. Потім можна буде екстраполювати отримані дані на S.T.A.L.K.E.R. 2 з урахуванням більш активного маркетингу і хоча б приблизно подивитися, який прибуток здатний принести сиквел. На основі цих цифр GSC зуміє зробити важливі висновки, наприклад, про необхідність знизити або, навпаки, розширити виробничий бюджет продовження.

S.T.A.L.K.E.R.
Фото: S.T.A.L.K.E.R.

4. Духовна їжа для спільноти

Якщо почитати коментарі під новинами про S.T.A.L.K.E.R. 2, то можна зіткнутися з величезною хвилею скепсису. Багато гравців заявляють, що сиквел вийде тільки через п'ять років, а його повноцінне розроблення навіть не почалося. І це ще не найпесимістичніші повідомлення.

Причина такого ставлення у частини аудиторії прихована в далекому минулому. S.T.A.L.K.E.R. 2 вперше анонсували десять років тому. Потім розроблення проєкту заморозили, а студія GSC Game World закрилася. Описати словами, наскільки це засмутило фанатів, просто неможливо. Вони ще довго чекали позитивних новин про гру, але через роки надія побачити S.T.A.L.K.E.R. 2 повністю померла.

І ось в 2018-му керівник заново заснованої GSC Game World Сергій Григорович повторно анонсує продовження серії, причому дуже дивним способом — за допомогою повідомлення на Facebook. Далі пішло тривале мовчання, а повноцінні матеріали по грі розробники почали публікувати тільки півроку тому. Звідси і хвиля скепсису — частина аудиторії розчарувалася в GSC і продовжує сумніватися у виході S.T.A.L.K.E.R. 2.

Якщо ж студія випустить ремастер, а потім ще й якусь геймплейну демонстрацію продовження, що готується, то настрій у суспільстві відразу зміниться. Розробники покажуть, чим займалися довгий час і відродять у скептиках ентузіазм. Потенційне перевидання Shadow of Chernobyl гарантує, що користувачі не втомляться чекати S.T.A.L.K.E.R. 2.

5. Гроші зайвими не бувають

GSC Game World — це незалежна студія, яка розробляє S.T.A.L.K.E.R. 2 без підтримки видавця. Адже в підготовлюваній грі повинен бути опрацьований відкритий світ, розгалужений сюжет, симуляція життя та інші складні системи. На реалізацію всіх обіцянок компанії знадобиться чимало грошей. Напевно вона залучила якісь сторонні інвестиції, а ще отримала валізу «зелених» від Microsoft за консольну ексклюзивність S.T.A.L.K.E.R. 2 на Xbox. Однак чи вистачить цього? В майбутньому може виникнути ситуація, коли доведеться відмовитися від конкретних ідей через брак коштів.

Розробникам явно не завадить фінансова подушка у вигляді доходів від продажів ремастера Shadow of Chernobyl. Навіть якщо реалізовувати його по $30 за штуку і продати мільйон копій, то вийде солідний дохід у розмірі $15-20 млн. А це бюджет окремої гри категорії «В».

Тут же важливо відзначити, чому не варто розраховувати на повноцінний ремейк Shadow of Chernobyl. Його створення буде куди більш складним і витратним у порівнянні з ремастером. Два великих проєкти GSC точно не потягне, а якщо вирішить спробувати, то це обов'язково негативно позначиться на S.T.A.L.K.E.R. 2. Тож перевидання з найважливішими поліпшеннями буде ідеальним варіантом.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X