Сексизм, жадібність та інші витівки. Найгучніші скандали в ігровій індустрії

13 грудня 2018, 20:01

Політики і "громадські діячі" постійно знаходять привід поміркувати про шкоду відеоігор. Навіть в 2018 знаходяться індивіди, які тикають пальцем в електронні розваги, коли мова заходить про дитячу жорстокість, расизм, сексизм та інші гріхи сучасності. Розробники навчилися ігнорувати подібні випади, але гніву власного співтовариства уникнути не виходить.

Геймери ревниво ставляться до відеоігор і своїх улюблених франшиз, а розбіжність з каноном карається дизлайками і падінням продажів. Згадайте хоча б перезапуск Devil May Cry, який провалився через погану зачіску головного героя, хоча сама гра вийшла хорошою. Простіше кажучи, сьогодні ви дізнаєтеся про гучні скандали, які розпалили самі геймери.

Відео дня

Diablo Immortal

Відкриває список Diablo Immortal, яку компанія Blizzard показала своїм фанатам на BlizzCon 2018. За місяць до виставки гравців дражнили натяками, завищуючи очікування і даючи надію на Diablo 4, яку геймери чекають вже років шість. Почався анонс з натхнених промов розробників, а закінчився засудженням залу і повним маркетинговим провалом.

Спочатку постраждали соціальні мережі Blizzard, які наводнили фанати, озброєні дизлайками. Гравці атакували трейлери на YouTube, які отримали рекордну кількість "пальців вниз". На момент написання матеріалу кінематографічний ролик Diablo Immortal набрав 24 тис. лайків і 646 тис. дизлайків. Цього вистачило, щоб проголосити трейлер найневдалішим ігровим відео в 2018 році.

Далі народ кинувся висловлювати свє обурення в мемах. Під час презентації один з глядачів запитав Blizzard, а чи не першоквітневий це жарт, що моментально зробило його "легендою" BlizzCon 2018. Приводом для смішних картинок стала і цитата провідного дизайнера гри Вайта Ченга: "У вас же є мобільні телефони".

Все ж жарти і дизлайки на YouTube не грають великої ролі, але на цьому геймери не зупинилися. На форумах Blizzard і Reddit почали з'являтися повідомлення від гравців, які залишають Diablo 3, йдучи в Path of Exiles. Якщо 2 листопада в PoE грало 18.6 тисяч геймерів, то вже 4 листопада планка підскочила до 23.5 тисяч. Через це спільнота Path of Exiles почала створювати теми на форумах, де новачкам розповідали про ази гри і давали поради щодо проходження.

Battlefield 5

Проблеми Battlefield 5 також почалися ще під час анонсу. Спочатку DICE довго розповідали геймерам про атмосферність сеттингу Другої світової, через що геймери чекали як мінімум історичної достовірності. Ось розробники показують перший трейлер гри, і спільноту потихеньку охоплює здивування.

По-перше, в ролику показали дівчину з функціональним протезом замість руки, що в рамках Другої світової виглядає дивно. До того ж геймери побачили солдатів з бірюзовим гримом на обличчі і японськими катаннами за спиною. По-друге, сам трейлер виглядав настільки сумбурно, що гравці навіть не могли зрозуміти хто з ким воює.

В результаті трейлер на YouTube загруз в дизлайках, і геймери запустили хештег "не мій Battlefiled". Гравці дивувалися подібним дизайнерським рішенням, які реально псували розхвалений розробниками сеттинг. Пізніше стало зрозуміло, що розробники вирішили заробити на прикрасах для персонажів і техніки, але DICE швидко перевели стрілки в бік сексизму.

Дизайнер Battlefield 5 Алан Керц вирішив, що геймери гніваються через наявність жінок у грі. Він написав звернення до товариства, де пояснив свою позицію, давши зрозуміти, що прекрасних дам з BF5 ніхто не прибере.

«Я знав, що буде обурення, коли я додам жінок-солдатів в Battlefield. У мене є дочка, і я не хочу на запитання: "Чому я не можу зробити персонажа, який схожий на мене?" - відповідати: "Тому що ти дівчина". Я відчуваю, що це докорінно правильний шлях, і я опинюся на правильному боці історії», - сказав Алан.

Гравці натякнули розробникам, що справа в історичній достовірності. На це відреагував генеральний менеджер DICE Оскар Габріельсон, написавши, що Battlefiled завжди була веселою пісочницею, яка не женеться за правдоподібністю.

Через подібні випади Electronic Arts і DICE поплатилися дуже поганими передзамовленнями гри. У серпні компанія Cowen опублікувала статистику, в якій Call of Duty: Black Ops 4 на 85% обганяла Battlefield 5 за попередніми продажами. На погані цифри вплинули і відгуки гравців із закритого бета-тесту, яким не сподобалися нові механіки гри.

Ближче до релізу геймери пограли в уже відкриту бету і трохи заспокоїлися, але тишу порушило інтерв'ю з продюсером мультиплеєра Battlefield 5 Девідом Сірландом. У розробника запитали про додавання фракції СРСР, на що той відповів досить провокаційно.

"Звичайно, буде – принаймні, у формі озброєння і техніки точно. Ми хочемо, щоб в грі були представлені всі основні учасники Другої світової. Тільки з СРСР є невелика проблема, тому що вони ж міняли сторону – як мінімум раз, але ми напевно придумаємо, як їх додати. Головне питання тут – коли, і цього я вам сказати не можу", - сказав він.

Російські гравці прийняли репліку за образу і обрушили на розробників новий шквал критики. Полум'я розгорілося сильніше, коли один блогер запустив хештег «Вибачтеся за СРСР», який геймери почали писати в "Твіттері" розробників. Поки що DICE мовчить, але черговий скандал може зіпсувати і так погані продажі Battlefield 5. Тим не менш за першими оцінками гра вийшла хорошою.

No man's sky

А ось No Man's Sky гравці чекали з трепетом, пускаючи слину на трейлери та обіцянки розробників з Hello Games. Геймерам розповідали про безкрайній космос з тваринами і планетами, які кожен раз генеруються випадково. До того ж розробники обіцяли мультиплеер, щоб гравці досліджували холодний і безкрайній разом з друзями.

Ближче до релізу у геймерів почали з'являтися запитання, на які розробники не давали прямих відповідей. Креативний директор Шон Мюррей постійно говорив загальними фразами, не даючи гравцям чіткого уявлення про геймплей, що насторожило гравців.

Оскільки No Man's Sky виявилася в нашому списку, то ви розумієте, що реліз проекту обернувся скандалом. Гра виявилася настільки провальною, що кількість активних гравців впала з 212 тисяч до 2 тисяч осіб. По-перше, гра виявилася дуже нудною, а планети і фауна виглядали одноманітно і безглуздо. По-друге, розробники забули додати мультиплеєрний режим, через що отримали звинувачення у брехні.

Через підозри в обмані британське агентство Advertising Standard Authority почало розслідування. Організація намагалася з'ясувати, чи була в рекламі гри брехня, щоб покарати розробників відповідно до закону. Розслідування не виявило порушень з боку Hello Games, але це не зупинило гнів гравців, які почали вимагати повернення коштів.

На комп'ютерах No Man's Sky продавали в Steam, який дозволяє повернути гроші за гру, але тільки якщо ви провели в ній менше двох годин. Для проекту Hello Games зробили виняток, дозволивши повернення коштів навіть після 10 годин. На поступки пішла й Sony, яка почала повертати гроші користувачам PlayStation Store. Ось тільки деякі незадоволені покупці отримували бан, що викликало новий шквал обурення, але вже в бік японців.

Критика і повальне повернення коштів змусили Hello Games і Мюррея зникнути з інформаційного поля. Розробники тільки зрідка робили анонси в Twitter, розповідаючи про безкоштовні доповнення. Все ж Hello Games продовжували випускати оновлення і в 2018 навіть додали мультиплеер. Через це оцінки гри зросли, а геймери навіть вирішили повернутися в No Man's Sky. Такий собі щасливий кінець.

Battlefront 2

У 2017 році геймери злилися ще й з приводу Battlefront 2, а також нової політики Electronic Arts щодо додаткової монетизації. Пізніше цей скандал назвали "Першою лутбоксовою війною", яка закінчилася на користь геймерів.

Почався скандал під час бета-тестування Battlefront 2, на яке пустили власників особливого видання гри. Геймери помітили, що в шутері тепер можна розблокувати і покращувати персонажів, використовуючи картки, які видобуваються із спеціальних скринь. Отримати їх можна ігровим способом, беручи участь в боях, а також купівлею за реальні гроші.

Геймери відразу звернули увагу, що добувати досвід ігровим шляхом надмірно складно. Користувач Reddit підрахував, що для відкриття всього контенту знадобиться 4 тисячі годин, за умови, що гравцю не будуть траплятися дублікати. В іншому випадку відкриття всіх персонажів обійдеться йому в $2 100. Подібна система пройшла б непоміченою в безкоштовній грі, але за Battlefront 2 просили $60 і більше.

В результаті геймери почали вимагати гроші за попередні замовлення назад, на що EA відреагувала повідомленням про виправлення балансу. Мабуть, боси компанії порахували збитки і заявили геймерам, що залишать як є, адже так гравці будуть цінувати здобутих ігровим шляхом персонажів. Це висловлювання підняло нову хвилю хейту, і розробникам довелося змінити баланс, щоб герої відкривалися простіше.

Після цього скандал дійшов до Disney, які дали права на ігри за Зоряними війнами Electronic Arts. Боб Ігер, виконавчий директор компанії, зателефонував керівнику EA Ендрю Вілсону і пригрозив пальчиком, що змусило "електроніків" прибрати лутбокси з гри.

«... транзакції поки що відключені, і весь ігровий прогрес буде досягатися за допомогою геймплея. Платні опції з'являться пізніше, лише коли ми внесемо в гру необхідні зміни», - заявив Оскар Габріельсон, генеральний менеджер DICE.

Після цієї заяви геймери заспокоїлися, але скандал привернув увагу політиків. Першим висловився член Демократичної партії Гавайських островів Кріс Лі. Він назвав Battlefront 2 казино в стилі «Зоряних воєн», створене для того, щоб вичавлювати гроші з дітей. На цей вислів звернула увагу Бельгійська комісія з азартних ігор, яка вирішила перевірити Battlefront 2.

Перевірка тривала близько року, і в квітні 2018 лутбокси прирівняли до азартних ігор, змусивши великі компанії прибрати їх зі своїх ігор. Пізніше до Бельгії підключилося ще 15 європейських країн, які також почали боротися з лутбоксами.

Для Electronic Arts історія закінчилася поганими продажами Battlefront 2 і такими ж оцінками. Журналісти були об'єктивними і поставили 68 балів, не враховуючи скандал з лутбоксами, а геймери зійшлися на думці, що гра заслуговує 1 бал. В результаті скандал з Battlefront 2 знищив довіру гравців і обійшовся EA в $3.1 мільярда через падіння акцій компанії.

З боку може здатися, що купка дітей просто біситься через те, що їм дали не ту цукерку. У реальності такі випадки показують серйозне ставлення аудиторії до свого захоплення. Як казав Ремарк: "найчастіше нас критикують ті, хто нас дійсно любить, і кому ми небайдужі".

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X