Природжені вбивці. Чи можуть комп'ютерні ігри робити дітей жорстокими

17 березня 2018, 10:02

Після чергової стрілянини в американській школі громадськість знову згадала про відеоігри.

Навіть сам президент США Дональд Трамп вирішив увірватися в загальне обурення і вставити свої п'ять центів. Все б нічого, але його зустріч з лідерами ігрової індустрії і пропагандистський ролик змусили повернутися до вже пройдених дискусій.

Відео дня

Почнемо з самої заяви Дональда, яка зібрала в собі думку політиків, "яжматерів" і "борців" за соціальну справедливість. Некомпетентність президента розкриває і те, що він запропонував ввести рейтингову систему для відеоігор. Мабуть, не варто говорити очільнику США про ESRB, щоб не засмучувати.

"Це відноситься і до відеоігор. Я все частіше чую про те, як рівень насильства в них впливає на мислення молодих людей ", - заявив Дональд Трамп.

Сильне висловлювання, перевіряти я його, звичайно ж, буду. Сьогодні ми розберемо цю тему з усіх боків: статистика, наука і особистий досвід.

Пропаганда не здорового глузду

Після жахливого інциденту з розстрілом у школі, Дональд Трамп вирішив зібрати лідерів індустрії, щоб домовитися про жорстокість в іграх. Президента не влаштовує, що сучасні інтерактивні розваги сповнені жорстокості. Він навіть попросив зробити відео з нарізкою найкривавіших сцен, яка узагальнює індустрію в очах громадськості. Пропоную ознайомитися.


Подібний відеоряд викликає у старшого покоління негативні емоції, що абсолютно виправдано. На думку президента, саме такі сцени "впливають на мислення молодих людей". Окремо відзначу сцену з Call of Duty: MW2, яка ще в 2010 році викликала скандал. Подивившись це відео, можна подумати, що всі ігри складаються з безперервного потоку крові з віртуальних артерій.

Можна багато розписувати доводи проти слів президента США, але з цим відмінно впорався американський школяр. Кріс Грейді, хлопець, який був на місці події і вижив, відповів на заяви Трампа:

"Це просто жалюгідне виправдання для президента. Я виріс, граючи у відеоігри, на кшталт Call of Duty й інші шутери від першої особи. І ніколи не мріяв про те, щоб убити когось із однолітків", – сказав Кріс.

Слова Кріса чітко передають всю ситуацію. Соціум, як завжди, намагається звалити всю відповідальність на інших, забуваючи про головних винуватців. Схильність до агресії виходить не від віртуальних пострілушок, а від самої людини та її оточення.

Про це говорять і статистичні дані. Дослідники з департаменту освіти США провели дослідження в 2004 році на тему жорстокості серед школярів. Вчені торкнулися теми інтересів: книги, фільми і, звичайно ж, ігри. Примітно, що серед нападників 37% захоплювалися віршами, 27% – фільмами, 24% – книгами і тільки 12% віддавали перевагу відеоіграм.

Статистика номер два. В Японії середній гравець витрачає на ігри $93 на рік, а в США це $63. BBC повідомляє, що за 2014 в 10-мільйонний Японії через вогнепали загинуло 6 осіб, а в США 33 599. Ось тепер думайте самі, вирішуйте самі.

Суперечливі дослідження

Наукове співтовариство розкололося на два табори. Одні вважають, що ігри приносять більше користі, ніж шкоди, а інші – бачать тільки зло. Другий тип особливо любить згадувати дослідження Американської асоціації психологів, в якому виявили зв'язок жорстоких гри з дитячим насильством. Тут ми розвіємо деякі тези, представлені ААП.

Почнемо з того, що дослідження проводили вчені старше 50 років. Все б нічого, але існують наукові роботи, які стверджують, що люди похилого віку упереджено ставляться до всього нового. Дослідники ААП дозволили собі усереднювати статистичні дані, прикрашаючи їх оціночними судженнями. Примітний і той факт, що кілька вчених ААП виступали на ТБ за цензуру в відеоіграх. Упередженістю тут і не пахне, еге ж?

Друга претензія – однобокість самого дослідження. Проблема в тому, що з 31 роботи, які планували використовувати для дослідження, взяли тільки 18. У звіті представлені докази "за" зв'язок віртуального насильства з реальним, але ігноруються факти, що суперечать цьому судженню.

Усереднення статистичних даних, упередженість і однобокість повністю фальсифікують дослідження. Робота більше схожа на пропаганду і бурчання недалеких людей, які переслідують власні цілі. Такі дослідження годують ЗМІ гучними заголовками, і дають політиканам в черговий раз показати свою громадянську "стурбованість".

НВ вже писало про користь відеоігор. Якщо вам цього мало, то раджу відшукати роботи Кріса Фергюсона, або дослідження Гері Джаметі та Пітера Маркі про вплив відеоігор на поведінку людини.

Особистий досвід

Оскільки цей матеріал більше публіцистичний, ніж науковий, йому дозволено містити трохи оціночних суджень. Вкрай весело спостерігати, як політики і "борці" за соціальну справедливість роблять з ігрової індустрії цапа відбувайла. Навіть не заглиблюючись в деталі, будуючи припущення і видаючи їх за істину.

Улюблена фраза психологів: "Всі проблеми приходять з дитинства", - тут дуже доречна. Відеоігри не роблять дітей жорстокими. Велика частина дитячої агресії йде від оточення і батьків. Якщо для дитини контакт з соціумом супроводжується приниженнями, а вдома вона частіше бачить "мемчики", ніж обличчя батьків, то не дивуйтеся, коли вона влаштує останній дзвоник для однокласників.

Читайте також: Жадібність фраєра згубила. Що чекає ігрову індустрію в 2018 році

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X