Прокляття дев’ятки. Чому PlayStation 5 і Xbox Series X чекає провал - фото

Прокляття дев’ятки. Чому PlayStation 5 і Xbox Series X чекає провал

23 січня 2020, 21:00

Пояснюємо, чому нові покоління ігрових приставок від Sony PlayStation і Microsoft Xbox можуть стати величезною помилкою цих компаній

Пам’ятаєте, наскільки класною була Windows 9? Ні? Але iPhone 9 ви точно мали запам’ятати. Теж мимо?

Жарти жартами, але через забобони цю цифру постійно обходять стороною. В Японії її не люблять, бо вимова співзвучна з «болем» і «мукою», а в нумерології дев’ятка означає не тільки щастя, але й загибель. Схоже, що глави великих компаній не хочуть зайвий раз ризикувати і також уникають цієї цифри в назві продуктів.

Відео дня

Незважаючи на це, індустрія готується до переходу в дев’яте покоління ігрових систем, яке почнеться з виходу PlayStation 5 і Xbox Series X. Технічно Nintendo вже розпочала новий етап зі своєю Switch, але геймери все-таки роблять відлік від нових приставок Microsoft і Sony. З огляду на збіг або магію чисел, але дев’яте покоління дійсно може виявитися провальним для індустрії, і сьогодні ми розберемося чому.

eurogamer.it

Фото: eurogamer.it

Нові іграшки


Побоювання з’являються вже на стадії розбору самих PlayStation 5 і Xbox Series X. Точних характеристик компанії не оголосили, але геймери дізналися досить багато як від самих Sony і Microsoft, так і від джерел. Наприклад, компанії підтвердили, що забезпечать приставки процесорами AMD на архітектурі Zen 2 і відеокартами Navi від того ж виробника. За словами Sony і Microsoft, потужностей консолей вистачить і на 120FPS, і на 8К, і навіть на трасування променів. Зрозуміло, окремо, але все одно вражає.

Більше інформації про технічні характеристики надав журналіст Digital Foundry, який посилається на витік з тестової лабораторії AMD. За його словами, потужність PlayStation 5 складе 9.2 терафлопса, тоді як Xbox Series X видає всі 12 терафлопсів. Різниця суттєва, і Microsoft не збрехала, коли обіцяла гравцям найпотужнішу консоль. Все-таки фанатам Xbox варто заховати шампанське назад у холодильник.

Автор витоку зазначає, що Sony намагається балансувати з PlayStation 5 на межі потужного, але доступного пристрою. Microsoft же готує ненажерливого у всіх сенсах силача. Точних цін консолей нового покоління не називають, але різні джерела вішають на PlayStation 5 розумні $400, а Xbox Series X приписують всі $700.

betanews.com
Фото: betanews.com

Ціна стане першим бар'єром для гравців, які захочуть перейти в дев’яте покоління. Особливо це стосується фанатів Xbox, яким доведеться розщедритися, якщо аналітики матимуть рацію. Все-таки річ не стільки в грошах, скільки в необхідності купувати нову консоль.

The Last of Us 2

Фото: The Last of Us 2

Нам і тут добре


На запуску PlayStation 4 і Xbox One геймери скаржилися, що їм не вистачає ігор. У новому поколінні масштаби збільшаться. Сторонні студії потроху анонсують проекти для дев’ятого покоління консолей, а ось Sony і Microsoft поки що мовчать.

Це й не дивно, адже у японців досі в планах The Last of Us 2 і Ghost of Tsushima, а «дрібном'які» так і не випустили Halo Infinite. Всі ці ігри спочатку планували для восьмого покоління консолей, і вони вийдуть тільки на порозі дев’ятого. Геймери з PlayStation 4 і Xbox One отримають обіцяне, але ці проекти також увійдуть у стартову лінійку PS 5 і Series X.

Тут у власників приставок восьмого покоління є фора, оскільки їм не доведеться купувати консолі на старті, щоб пограти в ексклюзиви. Все-таки і в наступні три роки цього робити не доведеться, як мінімум користувачам PlayStation.

За весь час Sony продала 106 мільйонів приставок PS4 і компанія не збирається так просто прощатися з цією аудиторією. Про це Sony прямо заявила на презентації для акціонерів, розповівши, що планує ще три роки підтримувати приставку восьмого покоління. Не виключено, що Microsoft вчинить так само, як мінімум з Xbox One X.

Якщо платформоутримувачі не закинуть свої приставки, то і сторонні розробники не стануть. Наприклад, остання гра для PlayStation 2 вийшла в 2013 році, вже на старті PlayStation 4. Тоді це була FIFA 14, але нинішнє покоління консолей ще здатне видавати гарну картинку, і розробники цим скористаються.

FIFA
Фото: FIFA

Тож на початку дев’ятого покоління, найімовірніше, частина великих релізів дублюватиметься для минулого покоління. Як мінімум Activision, Electronic Arts і Ubisoft не будуть випускати таку велику аудиторію на PlayStation 4 і Xbox One. Натомість гравці не поспішатимуть міняти платформу.

dailygame.net

Фото: dailygame.net

Дев’яте покоління «непотрібно»


Тут варто уточнити, що йдеться про масову аудиторію. На Землі вже налічується два мільярди геймерів, але всі вони розкидані по різних платформах, і «хардкорними» гравцями себе вважають набагато менше. До того ж цифра в 2 мільярди злегка перебільшена, бо в подібних підрахунках «геймером» називають будь-яку людину, яка грає. Навіть бабуся, яка проводить дозвілля в мобільному три в ряд, технічно вважається геймером.

Частина тих самих «харкдорних геймерів» перейде на нові платформи в день старту продажів, але так звані «казуальні гравці» залишаться на восьмому поколінні. Найімовірніше, FIFA буде ще років п’ять виходити на PlayStation 4 і Xbox One, і ми навіть побачимо кілька нових Call of Duty. Не виключено, що й ексклюзивні ігри будуть портуватися на минуле покоління. Якщо не відразу, то з невеликою затримкою.

Розробникам просто немає сенсу випускати великий пласт гравців, які не дбають про зміну покоління. Багато хто купує приставку, щоб пограти в МК або FIFA з друзями. Такі геймери якщо і пересядуть на нове покоління, то тільки через кілька років, коли консолі подешевшають. До того ж у PS4 і Xbox One є непоганий запас потужності, якого вистачає, щоб запускати красиві ігри, на кшталт Red Dead Redemption 2.

Destiny 2

Фото: Destiny 2

Сервіси вирішують


Ще одним фактором стримування можуть стати ігри-сервіси. Fortnite, Apex Legends, Rainbow Six Siege, Destiny 2 та інші проекти з подібною моделлю поширення набрали більшу аудиторію на PlayStation 4 і Xbox One. Є пласт геймерів, які не стежать за новинками, оскільки більшість часу проводять саме в іграх-сервісах. Навіть я часто відкладаю нові релізи в ящик, щоб добити квест на чергову гармату в Destiny 2.

Ось тут і назріває питання — навіщо гравцеві, який переважно грає в Fortnite, переходити на нове покоління? Заради поліпшеної графіки? Не думаю, що в запалі бою у гравців є час рахувати пікселі на зброї і деревах.

Єдине, чим розробники дійсно могли б заманити гравців — трасування променів, так звана RTX, але з нею не все однозначно. Річ у тому, що технологія на папері виглядає круто — об'ємне освітлення, реалістичні тіні і так далі. Все-таки на практиці різниця в зображенні настільки мінімальна, що помічаєш її тільки при детальному прямому порівнянні.

Єдине, чим PlayStation 5 і Xbox Series X можуть зацікавити, так це швидкими завантаженнями. Все-таки через підвищення рівня графіки і навантаження на систему ця різниця може також стати непомітною.

Fortnite
Фото: Fortnite

До того ж розробники не стануть закидати підтримку ігор на PlayStation 4 і Xbox One. Навіть більше: ми переходимо в еру, коли сиквели перетворюються просто на великі доповнення. Згадайте хоча б Overwatch 2. Blizzard введе кілька ексклюзивних режимів, але мультиплеєр залишиться спільним з оригінальною Overwatch, до того ж ігри будуть отримувати однакові тематичні оновлення. Те ж саме і з Path of Exile 2, яка здебільшого відрізняється від першої частини тільки набором класів.

Розробники не хочуть втрачати аудиторію своїх оригінальних ігор, що вже казати про цілі платформи.

wallpaperflare.com

Фото: wallpaperflare.com

Головний ворог


По суті, головний ворог дев’ятого покоління — це ігри, а саме, велика бібліотека восьмого покоління і відсутність значущих проектів на PlayStation 5 і Xbox Series X. У сучасних геймерів є занадто багато спокус, щоб залишатися з приставками нинішнього покоління, а Sony і Microsoft поки не запропонували вагомих причин для поновлення заліза. Компанії і самі це розуміють, тому роблять ставку на зворотну сумісність.

Наприклад, Xbox Series X зможе не тільки запускати ігри з Xbox One, а й підтримує контролери минулого покоління. Це зроблено для того, щоб максимально полегшити перехід гравця в нове покоління. Натомість Sony пропонує тільки зворотну сумісність з іграми, але, як заявив директор Sony Interactive Entertainment Джим Раян, у компанії ще є козирі.

Все-таки варто розуміти, що зараз ми говоримо про можливий комерційний провал. Фанати Sony і Microsoft вже накопичили на приставки нового покоління. Інша частина геймерів поки сумнівається і, найімовірніше, почекає кілька років, коли PlayStation 5 і Xbox Series X обзаведуться великою бібліотекою. Замикає трикутник масова аудиторія, яка також тримає за собою великий шматок продажів і не бачить сенсу в переході на нове покоління.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X