Остап Бендер відпочиває. Злети і падіння генія ігрової індустрії Пітера Моліньє

15 березня 2018, 07:02

Якщо попросити геймера згадати крутих геймдизайнерів, то без зайвих роздумів вам назвуть Хідео Кодзіму, Джона Ромеро, Мішеля Анселя і Пітер Моліньє. Ось якраз останній найцікавіший.

Перша трійка запам'яталася тільки з хорошого боку, але Моліньє - особистість вкрай одіозна. У його кар'єрі були злети і падіння, його люблять і ненавидять, але його геній визнають всі.

Відео дня

Становлення Моліньє

Щоб ви краще розуміли особистість Пітера Моліньє, вам варто дізнатися, як він прийшов в ігрову індустрію.

Після отримання спеціальності з комп'ютерних наук, Моліньє відкрив власну компанію. Він продавав порожні дискети, а якщо клієнт брав десяток, то дарував йому самописний софт. Бізнес-хід не приніс Пітеру великих дивідендів, але його програми користувалися попитом.

Це спонукало Пітера до написання першого проекту - Entrepreneur. Гра була складною, але цікавою: створюємо своє підприємство і всіляко розпоряджаємося фінансами, і ресурсами. Проект Моліньє купили лише дві особи, але його вогонь почав горіти тільки сильніше і разом з другом він вирішує створити студію Taurus Impex Ltd.

Переломний момент

Одного разу в офіс Taurus подзвонив представник Commodore і запропонував на тест новенькі комп'ютери. Моліньє погодився, але під час переговорів з'ясував, що компанія переплутала Taurus з Torus, яка займалася мережевими системами. Він вирішив скористатися моментом і отримав у свої руки п'ять новеньких Commodore Amiga.

Commodore позиціонували свою комп'ютери, як робочі інструменти, але найкраще продавалися саме ігри. Тоді Моліньє вирішив, що за ними майбутнє, і перейменував свою студію в Bullfrog, взявши курс на розроблення відеоігор.

Першою грою студії стала Druid 2. Написав її друг Пітера, який шукав розробників для портування на інші платформи. Моліньє барвисто описав всі переваги своєї команди і проект віддали Bullfrog. Гра не стала хітом, але це було першим дзвіночком. У 1988 Bullfrog випускає вже власну гру Fusion під крилом видавця Electronic Arts.

Перша перемога Моліньє

Populus можна назвати першою грою в жанрі "симулятора бога". По карті бродили піксельні чоловічки, які самі будували будинки, множилися і воювали. Гравець же виступав у ролі "Бога", який слав блага і прокльони, керував ландшафтом і всіляко допомагав людям. Головне завдання - обернути в свою віру якомога більше людей, щоб ті знищили поплічників ворожого божества.

Після релізу гри Bullfrog отримали скромні $13 тис. від EA за перші продані копії гри, а потім пішов чек на $250 тис. Всього продано більше 3 млн копій Populus. З цього моменту Моліньє і став значущою фігурою в ігровій індустрії.

левова голова

Моліньє продовжував радувати геймерів своїми творіннями. Правда, велика частина проектів не відходила від концепції Populus. Гравець все так само виступав у ролі керівника, віддаючи накази. Syndicate, Theme Park, Dungeon Keeper - культові ігри, які дотримувалися однієї концепції, - керуй.

Одного разу Моліньє вирішив залишити Bullfrog, захопивши з собою кілької колег. Пітер повів їх у свою нову студію Lionhead. З неї й почалася "золота лихоманка" Моліньє.

Black & White

Першою грою новоспеченої студії стала Black & White, в якій Моліньє намагався розвинути ідею "симулятора бога". Проект вийшов неоднозначним, і критики розійшлися в думках. Одні називали гру передовою, унікальною і божественною, а інші несамовито розносили кожен її елемент.

В основному претензії були до самого Моліньє, мовляв, той обіцяв золоті гори, а вийшла срібна гірка. Наприклад, Пітер розповідав, як тестери вдень і вночі "виловлювали" ігрові баги. Яке ж було здивування гравців, коли гра вилітала, глючила і рясніла багами. Після цього гравці стали краще прислухатися до слів дизайнера.

Fable

Другим проектом студії стала моя улюблена Fable. Тоді я не стежив за індустрією і дізнавався про ігри, коли вони з'являлися на прилавку дядька Жені. Мені не було діла до якогось там Моліньє: я просто насолоджувався відмінною грою.

У той же час ігрова громадськість знову обговорювала надмірну балакучість Пітера. В його словах гравці чули "великий і живий світ", "дерева, що ростуть в реальному часі", "життя героя від народження до смерті". Якщо ви читали це речення з сарказмом, то зробили правильно.

Молінььє не врахував, що Fable виходила на малопотужний Xbox, який не може втілити всі його бажання. Живий світ перетворили на заскриптований, відкриті локації стали великими коридорами, а про дерева, що ростуть у реальному часі, можете і не згадувати. Гра, все ж, вийшла хорошою, але спільнота зрозуміла, що Моліньє дещо понесло.

Black & White 2

Black & White 2 мала стати поліпшеною версією першої частини. Моліньє обіцяв виправити, що працювало погано, і додати ще більше веселощів. Так, ви правильно зрозуміли, вона провалилася. Справи були настільки погані, що Моліньє продав Lionhead корпорації Microsoft.

Фінальна стадія

Під заступництвом Microsoft, Моліньє випускає непогану Fable 2 і береться за Project Natal. Проект створювався спеціально для Kinect. Це була швидше не гра, а інтерактивна розвага, де гравець взаємодіяв з віртуальним хлопчиком Майло.

Моліньє обіцяв, що пацан отримає розвинений штучний інтелект і зможе спілкуватися на загальні теми і навіть впізнавати гравця в обличчя. На E3 2009 нам навіть показали, як дівчина спілкувалася з Майло і це виглядало дуже футуристично. На відео вона взаємодіяла з віртуальним світом, як з реальним.

Проект побачив світ у 2000... Критики розійшлися... Так, невже Project Natal так і не вийшов. Невже малюк Піті нас знову обдурив. Так, після Е3 2009 року про проект всі різко замовкли. Ось уже самі Microsoft відмовилися від технології Kinect, а Майло все немає. Не думаю, що у всьому винен саме Моліньє, адже проектом керувала, більшою частиною, сама Microsoft.

Остання надія

Після провалу Project Natal Моліньє затих, але в 2012 він створює студію 22Cans і анонсує Godus. Думаю, пояснювати концепт гри не потрібно, і повторювати, що Пітер обіцяв золоті гори також. Примітний той факт, що гравці повірили Моліньє і зібрали йому 526 тисяч фунтів.

У 2013 році виходить PC-версія Godus і просто розриває ігрову громадськість. Для наочності: Metacritic - 1.6 бала з 10, Steam - 5 тисяч негативних оглядів, зате в AppStore 4.5 з 5.

Моліньє жорстко всіх обдурив і випустив стандартну "ферму" для смартфонів. Ясна річ, що обіцянки Пітера не обмежувалися розповідями про збирання ресурсів та зміни ландшафту. Гру описували як плід кохання Pupulu і Black & White, але Моліна залишився вірним своїм традиціям.

В інтерв'ю 2017 року він зізнався, що його висловлювання були лише шумом. Команда Моліньє складалася з 25 співробітників, які сильно переживали за успіх проектів. Таким чином Моліньє хотів підвищити інтерес до ігор компанії і підняти дух співробітників.

Зараз Пітер взявся за мобільні ігри, що у нього непогано виходить. Про своє останнє творіння The Trail він говорив мало, але гра вийшла відмінною. Сподіваюся, ми ще побачимо "старого" Моліньє, який славився не словом, а ділом.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X