Краща Людина-павук за 36 років: огляд Marvel's Spider-Man. Блог Ігоря Нікітіна

16 вересня 2018, 16:59
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

З виходу першої гри про Людину-павука минуло 36 років, і за цей час супергерой натерпівся від поганих проектів. Все ж перші трейлери Marvel's Spider-Man від Insomniac Games дали геймерам надію на крутий поворот у чорній смузі серії. Проект заочно почали називати "кращою грою про Людину-павука", а хтось навіть зазіхнув на звання гри року.

Відео дня

На ігрових виставках показували захоплюючі кадри, в яких "спайді" красиво бився зі злочинцями і стрімко літав по місту. У геймерів вже не залишилося сумнівів, що Insomniac готують шедевр. Але наскільки правдивим виявилося перше враження?

Доброзичливий сусід

Дотримуючись тренду фільму "Людина-павук: Повернення додому", сценаристи Insomniac викинули з сюжету чергову розповідь про становлення супергероя. В Marvel's Spider-Man Пітер Паркер вже як вісім років літає на павутині по Нью-Йорку і роздає стусанів злочинцям та лиходіям. Так що гравцям не доведеться знову дивитися на вбивство дядька Бена, вчитися користуватися силами та інше.

Історія Marvel's Spider-Man починається з боротьби проти головного кримінального авторитета Уілсона Фіска. До того, як сісти в поліцейську машину в наручниках, хлопчина тримав під контролем злочинність, не даючи іншим бандам вилізти назовні. Коли ж Фіска пов'язали, вся мішура бандитизму вилізла на вулиці Нью-Йорку, влаштувавши ренесанс злочинності.

На цьому тлі з'являється банда "Демони", якою керує відомий добродій. На жаль, цей сюжетний поворот гравцям розкрили ще у трейлерах, але під час гри ви дізнаєтеся більше про мотиви персонажів. До речі про них.

У сценаристів Insomniac вийшло відмінно прописати діючих персонажів, які оточують Пітера. Цікаво те, що кожен взаємодіє з головним героєм по-своєму. Через це стежити за відносинами Людини-павука цікаво навіть тоді, коли він знімає маску, граючи роль звичайної людини. У такі моменти гравець бачить іншу сторону життя супергероя і це круто. Окремо хочу похвалити Insomniac за відмінного персонажа Людини-павука: вийшло смішно, круто, харизматично.

Все ж гра буде перемикати розповідь і на інших героїв. Наприклад, місії з журналістськими розслідуваннями Мері Джейн. Дівчина - не супергерой, і в складних ситуаціях їй залишається тільки ховатися і фоткати. Такі епізоди не несуть сюжетного навантаження, але розбавляють геймплей. Іноді це будуть місії з потайним проходженням, але вас також змусять подумати над головоломками.

Люблю вибивати дурь з торговців дурью

Все ж більшу частину часу гравець виконує роль Людини-павука, літаючи на павутині і борючись зі злочинцями.

Бойова система зроблена простою, але різноманітною. Під атаку розробники залишили тільки одну кнопку, що може здатися халтурою, але навіть цього вистачило. У бою Людина-павук може використовувати павутину, що в комбінації з атакою дозволяє проробляти цікаві комбо.

Наприклад, тривалим натисканням "Квадрата" герой підкидає противника у повітря, а після натискання "Трикутника" чіпляє ворога павутиною і жбурляє об землю. Якщо ж підстрибнути у повітря разом ворогом, то при натисканні того ж "Трикутника" Людина-павук розкрутить недруга і кине в найближчого ворога на землі. В один момент бойова система здається пісочницею, в якій розробники дають інструменти і дозволяють робити з ними все, що захочеш.

Під час бійки герой накопичує "Концентрацію", яку можна витратити на ефектні добивання або лікування, натисканням кнопки "Вниз". До того ж атакувати ворогів можна гаджетами. У "павучка" є дрон, що стріляє в противників електричною павутиною і бомба, яка пов'язує ворогів в радіусі дії. Для прихованих завдань в арсеналі ЛП заховані пастки, які спрацьовують на рух ворога.

Щоб уникнути відповідних стусанів від супротивників, Людина-павук користується чуттям, яке сповіщає героя про небезпеку. У такі моменти гравцеві потрібно натискати "Коло", щоб ухилитися. Гравці, які знайомі з серією ігор Batman: Arkham, скажуть, що там бойова система така ж, але будуть праві лише частково.

В Marvel's Spider-Man битви зав'язані на взаємодії з оточенням і вертикальності. Наприклад, Людина-павук може чіпляти павутиною невеликі предмети і кидати їх на ворогів. Якщо ж в героя кинуть бомбу, то він може повернути її власнику. Бетмен же покладався на свої кулаки і гаджети. "Темний лицар" не вмів підкидати ворогів в повітря, підстрибувати разом з ними, робити комбо в повітрі, а потім розкручувати на павутині і бити об землю.

Відійди, я лечу

Все ж павутинка стане в нагоді не лише для битв, але і переміщення. На моїй пам'яті хороша механіка польоту на павутині була тільки в Ultimate Spider-Man. На щастя, Insomniac постаралися і зробили навіть крутіше.

Щоб випустити павутину і розгойдатися, гравцеві потрібно натиснути кнопку R2, а потім відпустити в потрібний момент і натиснути знову, щоб зачепитися за наступний будинок. Натисканням L2 + R2 "павучок" випускає павутину з двох рук і ривком притягує себе до точки на землі. Якщо в момент дотику натиснути "Х", то персонаж відштовхнеться від землі і прискориться. Ця ж кнопка відповідає за прискорення в повітрі.

Такого ось набору вистачило для створення кращої механіки польоту на павутині в історії ігор про Людину-павука. Спочатку це здається складно, але хвилин за 10 ви будете літати по місту з шаленою швидкістю, інтуїтивно розуміючи, що зараз потрібно робити. Завдяки цьому, переміщення вулицями стає цікавим, і навіть з'являється бажання досліджувати місто, виконуючи сотні дрібних завдань на мапі.

Чим би ще зайнятися

Крім основного сюжету, гравцеві надають величезну кількість побічних завдань.

Ще у шкільні роки Пітер розкидав в різних місцях портфелі з речами. У кожній сумці заховані предмети, у яких є своя історія. Після підбору рюкзака, Пітер розповідає історію знайденої речі, тим самим підстьобує гравця збирати їх далі.

З цікавих також відзначу лабораторії Гаррі Осборна, друга Паркера. З ними пов'язані місії, в яких потрібно очищати місто від забруднення. Іноді ЛП просять створити бактерії для очищення води, що представляє собою цікаву головоломку. До того ж, перед початком кожної такої місії, Гаррі пояснює, навіщо це потрібно і чому це важливо.

Таких ось дрібних доручень на карті дуже багато, враховуючи вишки, зачистку ворожих притулків, фотографії визначних пам'яток, а також побічні завдання. У останніх завжди є цікава історія. Наприклад, одна жінка спостерігала за голубами і виявила, що бандити намагаються запустити вірус в міську мережу Wi-Fi. У підсумку це перетворюється в цікаву битву з гонитвою.

Окрім цього, гравця постійно будуть відволікати події, які трапляються мало не щохвилини. То угода наркоторговців, то грабіж, то зупинки грабіжників на машині і так далі. Взагалі, такі побічні завдання перекочували з попередніх ігор про Людину-павука, але Insomniac постаралися зробити їх цікавими. Вперше за багато років мені було по приколу збирати предмети і виконувати необов'язкові місії.

На додачу, за проходження "побічок" гравець отримує жетони, які витрачаються на костюми. Всього їх близько 26, але кожен кардинально відрізняється і відкриває нову здатність. Наприклад, мій улюблений костюм "Павук-Панк" дає Людині-павуку супер удар, під час якого він грає на гітарі і б'є ворогів звуковою хвилею. Притому, здібності застосовні до будь-якого відкритого костюму, так що робити гітарні запили можна і в стандартному вигляді.

Також, у кожного костюма є три додаткових слота для поліпшень характеристик. Гравець може додати куленепробивність, або гаджет, який дозволяє бачити ворогів крізь стіни після сканування. Всі вони можуть бути застосовані до будь-якого вигляду Павука.

Крім костюмів, гравець може прокачувати і саму Людину-павука. В основному, здатності розблокують нові удари або рухи. На відкриття навичок витрачаються очки, які гравець отримує за підвищення рівня. Інші показники - на зразок сили і запасу здоров'я - збільшуються автоматично.

Висновок

Як ви вже зрозуміли, у Insomniac вийшла найкраща гра про Людину-павука. У ній багато цікавого контенту, добре зроблені польоти на павутині, бойова система, а також відмінна графіка. Музика взагалі заслуговує окремої похвали: тема під час вирішення головоломок просто шикарна.

Все ж, навряд чи Marvel's Spider Man стане грою року. Бойова система хоч і класна, але вже в середині гри мені захотілося більшого, і зазубрені комбо почали набридати. Сюжет цікавий, але фанатам коміксів, для яких і зроблена гра, він здасться очевидним. За безліч відсилок взагалі окрема подяка. У гри також є деякі технічні проблеми, наприклад, камера, яка в закритому приміщенні може стати головним ворогом Людини-павука.

Так, ви маєте рацію, це тільки цькування. Гра вийшла відмінною, а Insomniac ще раз показали, чому вони мої улюблені розробники. Marvel's Spider Man заслуговує оцінку 9,5 з 10, а також увагу кожного власника PlayStation 4 без винятку.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X