Жахіття геймерів. Як Battlefield 5 і Fallout 76 дали урок ігровій індустрії

14 січня 2019, 22:02

Ранній доступ для ААА-ігор – катастрофа чи неминучість? Невже Fallout 76 – майбутнє індустрії?

У 2018 році вийшло два проекти, які насторожили громадськість. Ігри виявилися настільки неготовими, що максимум тягнули на бета-версії. Геймери обурювалися, що за $ 60 вони отримали сирий продукт, який розробники намагалися видати за повноцінну гру.

Відео дня

До того ж випустили ці проекти не молоді студії, а великі компанії. Вийшло так, що геймери стали негласними бета-тестерами, які заплатили за ранній доступ до високобюджетного проекту або так званої гри ААА-класу.

Деякі геймери навіть почали турбуватися, що така модель закріпиться в ігровій індустрії, і кожного року будуть виходити сирі ігри за $ 60. Все ж є кілька факторів, які не дозволять цьому трапиться.

Що це таке ?

Поняття ранній доступ в ігровій індустрії з'явилося близько 10 років тому, а першопрохідцем можна назвати Маркуса Перссона, творця Minecraft. У 2009 році він випустив бета-версію своєї гри і запропонував геймерам підтримати проект доларом. Покупці ранньої версії отримали безкоштовні оновлення, а також обіцянки Маркуса закінчити гру через два роки. Розробник не обдурив, і вже в 2011 році Minecraft вийшла зі статусу бети.

1 (Фото: НВ)
1 / Фото: НВ

У 2013 ідею підхопила Valve, запустивши програму Early Access, яка дозволяла продавати ігри на ранній стадії розробки. Ідея хороша тим, що розробники отримували додаткове фінансування, а геймери могли залишати коментарі та створювати гру мрії. Наприклад, з "раннього доступу" вийшла Dead Cells, яка в 2018 отримала звання "Краща екшн гра" на The Games Awards.

У той же час у цієї програми є один недолік - більшість ігор так і не покидають Early Access. До того ж з кожним роком статистика погіршується. Якщо вірити EEDAR, то в 2013 з Early Access у повноцінний реліз вийшло 30 проектів з 104, а в 2015 лише 18 з 573 проектів позбулися плашки "beta". Навряд чи такою статистикою можна похвалитися, а тепер уявіть, що подібна практика поширюється на проекти AAA-рівня

2 (Фото: EEDAR)
2 / Фото: EEDAR

Перший дзвіночок

У 2018 році показовими стали Fallout 76 і Battlefield 5, які можна назвати найгіршими проектами 2018 року. Геймери ще до релізу розуміли, що на них чекають ігри на любителя, але підсумковий продукт зруйнував всі очікування. Прямо нове слово в індустрії.

3 (Фото: НВ)
3 / Фото: НВ

Bethesda явно поспішила з релізом Fallout 76. Можливо, розробників підганяв видавець, який не хотів переносити дату релізу, або ж студія просто вирішила намацати точку кипіння фанатів. У будь-якому випадку, геймери отримали дуже сирий продукт, який варто було доробляти ще кілька місяців, якщо не починати розробку спочатку. Проблема навіть не в тоні глюків, а в геймплейній основі, яка просто не працює.

В інтерв'ю представники студії говорили, що планують підтримувати Fallout 76, додаючи нові завдання, укриття для дослідження і так далі. До того ж ще до релізу Bethesda публікувала повідомлення з планами з ремонту гри. Виходить, що 14 листопада геймери отримали тільки ранню версію, яку розробники планували покращувати в майбутньому. Такий собі Early Access для AAA-гри.

4 (Фото: НВ)
4 / Фото: НВ

Те саме зробили і DICE, випустивши Battlefield 5. Розробники обіцяли, що гра отримає мультиплеєрний режим, чотири сюжетні кампанії, а також "королівську битву" Firestorm. Незважаючи на обіцянки і один перенос релізу, 20 листопада гравцям дісталися тільки три сюжетні місії і зламаний мультиплеер, а режим "королівська битва" все ще доробляють. У підсумку за $ 60 геймери отримали ще одну сиру гру, яку розробники досі доробляють.

Звичайно, такий розклад не влаштував ігрове товариство, яке тепер ігнорує Battlefield 5 і ламає диски з Fallout 76. Можливо, що розробникам варто було бути більш чесними перед гравцями і прямо заявити, що: "вибачте, але ми не встигаємо". Bethesda і DICE могли б пересунути дати релізів, але запустити ігри у вигляді бети, щоб покращувати проекти вже разом із гравцями, які віддали свої кровні. Можливо, подібний підхід заспокоїв би геймерів, але навряд чи став би виправданням низької якості ігор.

Ранній доступ більше нічого не означає

5 (Фото: НВ)
5 / Фото: НВ

Найімовірніше, плашка "beta" тільки б знизила градус агресії фанатів, адже за останні роки "Ранній доступ" втратив колишнє значення. Подивіться хоча б на PUBG, яка з'явилася в Steam Early Access 23 березня 2017 року. Гра також не була готова до релізу, але це не завадило їй стати вірусною сенсацією на Twitch, розійтися тиражем в 13 мільйонів копій і очолити чарт Steam.

Гра дісталася до релізу лише 21 грудня 2017 року, отримавши аж 40 оновлень, які поліпшили продуктивність і додавали нові елементи. Складно сказати, що в "Ранньому доступі" гра працювала краще, ніж Fallout 76, але розробникам вдалося створити основу, яка сподобалася гравцям. Тобто розробники зробили PUBG цікавою відразу.

6 (Фото: НВ)
6 / Фото: НВ

Приблизно те саме можна сказати про "Королівську битву" Fortnite, яка досі не вибралася зі стадії бети, але вже приносить Epic Games мільярди. Можливо, справа в тому, що гра безкоштовна і геймерам нічого скаржитися, але багато користувачів купують сезонні пропуски, види та ігрову валюту. Вони підтримують проект грошима, тому що бачать його перспективність і якість бета-версії. Я не грав у Fortnite на старті, але можу сказати, що у 2018 проект готовий до повноцінного релізу.

По суті, зараз "Ранній доступ" тільки допомагає розробникам знайти додаткові кошти для завершення гри. В інтерв'ю для Kotaku Хесус Аррібас, директор незалежної студії Numantian Games, сказав, що проекти з раннього доступу "повинні бути відполіровані, як повноцінні гри".

7 (Фото: НВ)
7 / Фото: НВ

Ігри-сервіси також стирають грань між готовим проектом і бета-версією. Більшість великих ігор, які націлені на онлайн, змінюються після релізу. Той же Tom Clancy's Rainbow Six Siege геймери критикували на релізі, але тепер це один з найкращих мультиплеєрних шутерів. Ubisoft попрацювали над прогресією, додали персонажів, карт, гармат і зробили з гри цукерку.

Розробники не випустили порожню гру з купою багів, обіцяючи виправити всі оновленнями. На старті Rainbow Six Siege була повністю готовим проектом, нехай і з недоліками. Нормально, коли розробники правлять баланс після релізу, але непростимо, якщо гру доводиться лагодити, починаючи з основи.

Чи варто точити вила?

8 (Фото: НВ)
8 / Фото: НВ

У 2018 році вийшло близько 20 великих проектів і тільки парочка виявилася неготовою до релізу, нехай за них і відповідали великі розробники. Більшість студій розуміють, що реліз - найголовніший час для гри. Якщо геймери на старті бачать, що проект сирий і неграбельний, то навряд чи захочуть повернутися через півроку. Інцидент з Fallout 76 і Battlefield 5 показав розробникам, що подібний підхід тільки шкодить репутації.

До того ж в індустрії залишилися студії, які намагаються випускати максимально відполіровані проекти. Ті ж CD Projekt і Rockstar заслужили довіру публіки і кожного разу зривають куш, хоч і роблять ігри раз на покоління. Так що так званий "ранній доступ для ААА-ігор" навряд чи стане трендом. Він тільки шкодить репутації і злить геймерів.

У той же час 2019 рік може стати Ренесансом ігор-сервісів. Розробники будуть робити цікаві та якісні проекти, щоб залучати гравців, але в разі невдачі зможуть змінювати гру з оновленнями. Погляньте на ту ж Destiny 2: гру лаяли ще з релізу, але тематичні додатки змогли повернути інтерес фанатів і навіть залучити нову аудиторію.

 

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X