Психологи 10 років вивчали вплив відеоігор на поведінку підлітків. Що вдалося з’ясувати?

30 грудня 2020, 13:08
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Десятирічне дослідження підтвердило відсутність зв’язку між грою в жорстокі відеоігри вже в десять років і агресивною поведінкою в більш пізньому віці.

Дослідження в США зосередилося на грі GTA і називалося «Дорослішання з Grand Theft Auto: 10-річне дослідження агресивних відеоігор серед підлітків».

У цьому дослідженні використовувався більш сучасний підхід до аналізу даних, відомий як людиноцентрований підхід. Традиційні дослідження використовують підхід, орієнтований на змінну, при якому дослідники розглядають кожну змінну або характеристику як пов’язану з іншою змінною. Прикладом може служити те, як фізичні вправи пов’язані зі зниженням частоти серцевих захворювань. Це було особливо корисно при порівнянні груп.

Відео дня

При підході, орієнтованому на людину, дослідники комбінують різні алгоритми для різних змінних, щоб визначити, як ці змінні порівнюються між людьми. Цей підхід забезпечує більш точний опис того, як змінні пов’язані з людиною.

Таким чином, це дослідження «враховує неоднорідність, групуючи людей, які схожі і поділяють набір характеристик, які однаково змінюються з плином часу». Сім'ї учасників набиралися, починаючи з 2007 року, через телефонні довідники та від них було потрібно заповнити анкети. 65% були європеоїдної раси, 12% - чорношкірими, 19% - багатонаціональними, 4% - іншими.

Рейтинги насильства у відеоіграх оцінювалися через Common Sense Media, відому як ефективний рейтинговий орган для ЗМІ в США. Учасників оцінювали за різними поведінковими характеристиками, таким як агресія, депресивні симптоми, симптоми тривоги і соціальна поведінка.

Результати показали, що хлопчики грали в більш жорстокі відеоігри, ніж дівчатка. Згідно з дослідженням, групи демонстрували три форми відеоігор: початкове насильство з високим рівнем насильства (4%), яке вказує на те, що люди грали в жорстокі відеоігри з високим рівнем насильства в ранньому віці, помірне початкове насильство (23%), при якому жорстокі відеоігри гра була помірною в ранньому віці, а також група з низьким початковим насильством (73%).

Дослідження дійшло висновку, що група з низьким початковим рівнем насильства «в останній момент часу проявляла не більше агресивної поведінки, ніж група з наявністю високого початкового ступеня насильства».

Таким чином, встановлено, що підлітки, які в ранньому віці грали в жорстокі відеоігри з високим рівнем насильства, не виявляли більш агресивної поведінки в більш пізньому віці, ніж ті, хто грав в жорстокі відеоігри в ранньому віці менше годин або взагалі не грав.

Цікаво, що раніше дослідження Американської асоціації психологів виявило зв’язок жорстоких ігор з дитячим насильством. Але дослідження проводили вчені старше 50 років, а літні люди почасти упереджено ставляться до всього нового. Крім того, дослідники ААП дозволили собі усереднювати статистичні дані, прикрашаючи їх оціночними судженнями.

З 31 роботи, які планували використовувати для дослідження, взяли тільки 18. У звіті представлені докази «за» зв’язок віртуального насильства з реальним, але ігноруються факти, що суперечать цьому судженню.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X